پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه ۷۵ درصد هزینه‌های مرغداری‌ها و دامداری‌ها مربوط به خوراک است، اظهار کرد: افزایش قیمت نهاده‌های دامی در قیمت گوشت و مرغ تاثیر بسزایی دارد که دولت برای حفظ تولیدکننده و مصرف کننده باید مکانیزمی را به کار گیرد.
شعار سال: مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: در ۶ ماهه اول سال ارز ترجیحی به واردات نهاده‌های دامی اختصاص می‌یابد که با تغییر یا حذف آن در نیمه دوم سال، تزریق یارانه نقدی راه حل مناسبی نیست چرا که این موضوع منجر به افزایش تورم در جامعه می‌شود.

دادرس قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۵۲ تا ۵۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود افت محسوس قیمت دام، نرخ گوشت تغییری نداشته است؛ به طوری که هر کیلو گوشت قرمز کمتر از ۱۵۰ هزار تومان در سطح شهر تهران عرضه نمی‌شود.

مدیر عامل اتحادیه دام سبک درباره آینده بازار گوشت بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی، کمبود علوفه و کشتار دام‌های مولد، آینده خوبی پیش روی تولید نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر که دامداران دام‌های لاغر و چاق خود را به علت عدم توان نگه داری ناشی از گرانی نهاده به کشتارگاه می‌برند، همین موضوع منجر به افت محسوس قیمت دام شده است.

مدیر عامل اتحادیه دام سبک در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی احتمال گرانی دام و گوشت گوسفندی در ۶ ماهه دوم سال وجود دارد و فریب کاهش قیمت این فصل را نباید خورد، از این رو در شرایط فعلی که ۳ میلیون دامدار سبک اعم از عشایر و غیر عشایر وجود دارد، صادرات دام و واردات گوشت به ازای آن راهکار رفع بحران فعلی است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۴ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۷۶۵۷۱، yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
0
به استثنای بسیاری از مسائل خوراک دام هم در گرانی ها بی تاثیر نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین