پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
موتور جست و جوی بومی «یوز» مدتی از کار افتاده بود و نتایجی به کاربران نشان نمی‌داد، در روز‌های اخیر، اما «دیجیاتو» خبر داده، وبسایت این موتور جستجو به‌طور کلی باز نمی‌شود و کاربران نمی‌توانند حتی صفحه اولیه آن را مشاهده کنند. به نظر می‌رسد این موتور جست‌وجوی بومی بعد از ۶ سال بازنشسته شده و قرار نیست سرویسی به کاربران ارائه کند.
شعار سال: شاید این اولین بار است نام جست‌وجوگر بومی یوز به گوشتان می‌خورد و شاید هم گذرتان تاکنون به آن افتاده باشد. این موتور جست و جو در سال ۹۳ با هزینه ۷ میلیاردتومانی توسط شرکت داده پردازان شیداندیش راه اندازی شد.

سال ۹۸ «امیر ناظمی» معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات گفته بود که «یوز متعلق به گروهی است که در دانشگاه امام حسین فعال هستند و مجموعه سپاه باید درباره ادامه فعالیت موتور جست‌وجوگر یوز تصمیم‌گیری کند.»

طبق اطلاعاتی که در سایت رسمیو درج شده، شرکت داده پردازان شیداندیش در سال ۹۳ یعنی همان سال راه‌اندازی «یوز» تاسیس شده و به نظر می‌رسد از سال ۹۵ تاکنون به صورت غیرفعال درآمده است؛ به طوری که فعالیت اعضای هیات مدیره این شرکت همگی سال ۹۵ به اتمام رسیده است.

اگر رقم ۷میلیاردتومانی که در سال ۹۳ شیداندیش صرف هزینه راه اندازی «یوز» بومی کرده، براساس تورم بانک مرکزی به ارزش روز حساب کنیم، به رقم تقریبی ۲۶ میلیاردتومان می‌رسیم؛ یعنی معادل ۲۶ میلیاردتومان پول امروز از بودجه وزارت ارتباطات برای راه اندازی موتور جستجوی بومی خرج شده که نه توانست مخاطبی به خود جذب کند و نه توانست سرپا بماند.

در سال گذشته بیسفون و لنزور نیز به عنوان پروژه‌های پیام‌رسان بومی که تاکنون چندین میلیارد صرف هزینه توسعه آن‌ها شده بود، از کار افتادند. یوز نیز از جمله طرح‌های گسترش شبکه ملی اطلاعات بود که در سال‌های اخیر در دستور کار وزارت ارتباطات بوده و از سوی سیاست گذاران کشور بسیار مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری میدان، تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۸۳۶۰، www.meidaan.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین