پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۵۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸
بخشدار مرکزی اعلام کرد: بخش عمده اراضی موسوم به هیزم دره مشمول ماده ۶۴ قانون حفظ مراتع و جنگل‌ها است و اراضی بر اساس این قانون که در سال ۱۳۴۱ تصویب شده فقط به شرط تعلیف دام به اشخاص واگذار می‌شود.
شعار سال: «محمود حیدری» روز یکشنبه گفت: این اراضی به دامداران این محدوده با سند و به شرط تعلیف دام واگذار می‌شود و اگر حتی یک درخت در این اراضی کاشته شود زمین سلب مالکیت شده و به نام دولت ضبط خواهد شد.

وی با بیان اینکه سودجویان حوزه ملک در این محدوده به طور غیر قانونی اقدام به ساخت و ساز کردند، اظهارداشت: حدود ۳۰ هکتار از این اراضی ماده ۶۴ است و ۱۹ هکتار اراضی ملی و در حدود ۱۵ هکتار مستثنیات غیر متمرکز در هیزم دره داریم که هر گونه ساخت و ساز، تفکیک و تصرف در آن‌ها خلاف قانون است.

بخشدار مرکزی ادامه داد: ۱۵ هکتار اراضی غیر متمرکز مستثنیات مختص باغات و اراضی هستند که توسط افراد سودجو تغییر کاربری دادند و در آن‌ها ساخت ساز بر خلاف قانون انجام شده است.

حیدری با بیان اینکه سودجویان اراضی موسوم به هیزم دره را قطعه بندی کردند، توضیح داد: آن‌ها با سوء استفاده از خلا ها، اراضی را قطعه بندی و تصرف غیر قانونی کردند و با تبلیغات رویایی و دروغین با قیمت‌های بالا در فضای مجازی با عنوان سند تک برگ به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: سوء استفاده کنندگان نقشه یو. تی. ام (سیستم مختصات جهانی است و به معنای موقعیت دقیق بر روی کره زمین به طوری که این مختصات منحصر به فرد باشد) و سند محل دیگری را به عنوان محل زمین‌های موسوم به هیزم دره به متقاضیان می‌فروشند.

بخشدار مرکزی تاکید کرد: متقاضیان برای خرید ملک به بخشداری‌های بومهن، جاجرود و مرکزی، اداره ثبت اسناد، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و اداره آب و اداره راه مراجعه کرده و در مورد شرایط زمین مورد نظر استعلامات قانونی را بگیرند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.

حیدری گفت: به متخلفان هشدار می‌دهیم که از این پس با همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضایی به هیج کس اجازه سودجویی نخواهیم داد و هشدار‌های لازم با نصب بنر در محدوده اراضی اطلاع رسانی شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۵۵۶۲۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین