پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
برخی از ویژگی‌های شخصیتی هستند که تقویت آن‌ها در یک فرد از دوران کودکی، باعث می‌شود تا در بزرگسالی به موفقیت برسند.
شعار سال: به نقل از A Fine Parent، آیا تا به حال با شکایت معلم فرزندتان درباره رفتار بد او در کلاس درس روبه‌رو شده‌اید؟ و یا مجبور شده‌اید که به معلم فرزندتان توضیح دهید که بچه شما دارای کلی ویژگی‌های مثبت است؟
اگر تا به حال با این موضوع روبه‌رو نشده‌اید، نشان می‌دهد که مشکل چندانی نداشته‌اید، اما اگر چنین تجربه‌ای دارید، حتما می‌دانید که تحمل شنیدن این حرف‌ها بسیار سخت و دشوار است و ممکن است پیش خود فکر کنید که کدام وظیفه پدری یا مادری خود را اشتباه انجام داده‌اید؟

یک رفتار بد فرزندان در مدرسه می‌تواند به هر دلیلی مانند بدرفتاری دانش‌آموزان با دوستان او و یا زورگویی یک دانش‌آموز اتفاق بیفتند، اما پدران و مادران باید به این نوع رفتار فرزند خود و مقاومت در برابر بدرفتاری دیگران افتخار کنند.

اغلب مواقع، والدین به نوع رفتار فرزندانشان بیشتر احساس گناه می‌کنند تا افتخار، چراکه همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینند، اما در ادامه با ما همراه باشید و با چند ویژگی شخصیتی مثبت در کودکان آشنا شوید تا بتوانید این ویژگی‌ها را بیشتر در شخصیت فرزندانتان پرورش دهید که آن‌ها در بزرگسالی به فردی موفق و در عین حال، محبوب تبدیل شوند.

تواضع
من هم مانند همه مادران می‌خواهم فرزندم در هر کاری موفق شود و با این حال، تجسم می‌کنم که او شخصی ثروتمند شده است که حاضر می‌شود با دیگران شریک شود تا به آن چیزی که می‌خواهد برسد و ترجیح می‌دهم که او به جای اینکه یک مغرور متکبر باشد، به نقش مربیان، معلمان و دیگر افرادی که در موفقیتش اثر می‌گذارند، اهمیت دهد.

قناعت
با توجه به مرز باریک بین قناعت و نداشتن جاه‌طلبی، یکی از ویژگی‌های مثبتی که می‌توان در هر فرزند پرورش داد، قناعت است تا علاوه بر این که کودک با یادگیری محتوا خوشحال و به این کار قانع است، برای رسیدن به اهداف خود نیز تلاش کند.

اگرچه قناعت یکی از اولویت‌های خوشبختی است، اما سوال این است که چگونه می‌توان خوشحال بود و به چیزی که داشت، قانع نبود؟

جاه‌طلبی برای موفقیت مهم است، اما جاه طلبی بیش از حد می‌تواند به راحتی منجر به ناراحتی شود.

قابل اطمینان بودن
انجام دادن کاری که به شخصی سپرده شده است، بخشی از ویژگی‌های یک شخصیت بزرگ است؛ حتی اگر آن شخص برای انجام آن کار مجبور به قربانی کردن چیزی باشد. بنابراین، باید به فرزندان آموزش داد تا هر کاری را که قول می‌دهند، عملی کنند تا به عنوان یک شخصیت قابل اعتماد در بین نزدیکان خود شناخته شوند.

ثبات، عزم و کوشش
همه خانواده‌ها عاشق این هستند که ببینند فرزندانشان با انرژی مضاعف و مصمم به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

صبر
با وجود پیشرفت سریع فناوری، یکی از مشکلاتی که جوانان این روز‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، صبر است چراکه انتظار برای رسیدن به اهداف در زمان مناسب، چیزی است که این روزها، جوانان نیاز مبرمی به یادگیری آن دارند.

صداقت
راستی و صداقت به خود و دیگران، شما را به یک فرد قابل اعتماد تبدیل می‌کند چراکه باعث می‌شود شما به عنوان یک فرد صادق، راحت‌تر زندگی کنید و در مقایسه با یک فرد کلاهبردار یا متقلب، شانس بیشتری برای رسیدن به خوشبختی عمیق داشته باشید.

جرأت
یادگیری هر چیز جدیدی مانند نزدیک شدن به ناشناخته‌هاست و ترس و نگرانی می‌تواند فرآیند یادگیری را از بین ببرد و شجاعت باعث می‌شود که یک فرد تمرکز بهتری برای یادگیری داشته باشد.

رحم و شفقت
انسان بودن و مهربان بودن نسبت به سایر انسان‌ها قطعا یک ویژگی مثبت است که با بی‌تفاوتی یا ظلم در تضاد است و در این میان، هر کسی ترجیح می‌دهد فرزندش یک فرد مهربان و دلسوز بار بیاید.

حساسیت بیش از حد اخبار باعث شده است که افراد زیادی نسبت به هم‌نوعان خود بی‌تفاوت شوند، اما والدین باید به دنبال این باشند تا مهربانی و دلسوزی را به عنوان ویژگی‌های شخصیتی مثبت در وجود آن‌ها پرورش دهند.

سازگاری
هر مشکلی که در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد، به معنای به پایان رسیدن آن مسیر نیست. بنابراین، یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌تواند به فرزندان در شرایط سخت کمک کند، سازگاری و انعطاف‌پذیری است چراکه هر کسی می‌تواند در شرایط سخت بهتر از آن چیزی که فکرش را می‌کند، عمل کند.

انضباط شخصی و کنترل هیجان
گاهی اوقات، همه ما با شنیدن برخی از جمله‌ها یا از کوره در می‌رویم و یا به طور غیر عادی هیجان‌زده می‌شویم، اما با کمی انضباط شخصی و کنترل هیجان می‌توانیم بهترین تصمیم را بگیریم. بنابراین، کنترل هیجان می‌تواند یک ویژگی شخصیتی مثبت باشد که از کودکی در فرزندانمان پرورش دهیم.

مهربانی به خود و دیگران
آموزندگان بزرگ نسبت به خود و دیگران مهربان هستند، چون سختگیری و ظلم به خود و دیگران باعث می‌شود که روند یادگیری کندتر شود. این در حالی است که مهربانی در ارتقاء کار گروهی بسیار مفید است.

حس کنجکاوی
کنجکاوی چیزی است که کودک درون ما را زنده نگه می‌دارد و تا زمانی که کودکان چرا و چگونه‌های زندگی را نپرسند، از آن‌ها سر در نمی‌آورند.

مثبت‌اندیشی
خوش‌بینی در مواجهه با موانع دشوار باعث می‌شود افراد، آن موانع را کمتر از میزان واقعی خود ببینند. بنابراین، افراد خوش‌بین همیشه نه تنها به نفع خود، بلکه به نفع افرادی که در اطرافشان هستند، کار می‌کنند.

سپاسگزاری
سپاسگزاری باعث می‌شود تا خوشبختی به انسان نزدیک‌تر شود و هر کسی باید بتواند هر چیزی که از این دنیا گرفته است را به آن بازگرداند.

پیشگیری
پیشگیری، یک ویژگی شامل تشخیص وانجام کاری قبل از زمانی است که از شما خواسته شده باشد. بنابراین، این همان ویژگی است که والدین دوست دارند فرزندانشان داشته باشند، چون این ویژگی باعث می‌شود فرزندان در قدم به قدم زندگی خود به بهترین شکل و زودتر از دیگران عمل کنند.

تحمل
دنیای رقابتی امروز نیاز به استقامت و قدرت درونی برای مقاومت در برابر استرس و انجام بهترین‌ها را دارد.

سازش
آرام ماندن در شرایط سخت واقعا دشوار، اما حیاتی است که نحوه حفظ آرامش می‌تواند راه را برای رسیدن به ویژگی‌های شخصیتی خوب هموار کند.

احترام
کودکان از نحوه برخورد شما با خودشان و دیگران احترام را یاد می‌گیرند، زیرا آن‌ها اغلب، کار‌های والدین خود را تقلید می‌کنند و بازتاب رفتار‌های پدر و مادر خود هستند.

رهبری و پیشرو بودن
یک رئیس با رهبر تفاوت‌های اساسی دارد و یک کودک برای رهبر خوب بودن باید با نقاط قوت و ضعف خود به خوبی آشنا و نسبت به همین مسائل در اعضای تیمش آگاه باشد.

علاوه بر این، یک رهبر خوب باید یک دنبال‌کننده خوب هم باشد و به این ترتیب، اغلب تیم‌ها رهبر‌های زیادی دارند، اما دنبال‌کنندگانی ندارند. بنابراین، مهم است که فرزندان از همین کودکی تفاوت بین رهبر و دنبال‌کننده را بدانند.

امید
امید به عنوان چراغی در یک تونل تاریک، چیزی است که انسان را زنده نگه می‌دارد.

همه این ویژگی‌های شخصیتی برای یادگیری و زندگی عالی هستند. همه آن‌ها در درجه‌های مختلف به مردم کمک می‌کنند تا اعتماد به نفس و پول بیشتری کسب کرده و روابط قوی‌تری ایجاد کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۷۹۶۴۱، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین