پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: از محل تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به تعدادی از منازلی که در زلزله اخیر به طور کامل تخریب شده تسهیلات پرداخت می‌شود.
شعار سال: علی محمدی گفت: از محل تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی تعدادی از منازلی که در زلزله اخیر به طور کامل تخریب شده تسهیلات پرداخت می‌شود.

محمدی گفت: سقف این تسهیلات ۱۰ میلیون تومان بوده و به صورت قرض الحسنه به واحد‌های مسکونی که به طور کامل تخریب شده است، پرداخت می‌شود.

وی بابیان اینکه میزان خسارت ناشی از زلزله سنخواست در هیات دولت بررسی و مصوب شده، گفت: در روز‌های آینده این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ می‌شود تا برای تعیین سقف تسهیلات وتعیین بانک‌های عامل انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن در ادامه از تشکیل ۴۵۰ پرونده در روستا‌های آسیب دیده خبرداد و افزود: تاکنون همه واحد‌های مسکونی که کامل تخریب شده بود، آوار برداری شده و هنوز هم کار آوار برداری ادامه دارد.

به گفته محمدی تهیه نقشه برای بازسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده از زلزله انجام شده و صدور پروانه‌های ساخت به طور رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضمانت پرداخت تسهیلات برای مقاوم سازی منازل روستایی و زلزله زده به صورت زنجیره‌ای است، گفت: میدواریم با تلاش‌هایی که انجام می‌شود قبل از فصل سرما واحد‌های مسکونی آسیب دیده بازسازی شود.

با بازسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی آسیب دیده از زلزله پنج هزار نفر از مسکن مناسب در استان خراسان شمالی بهره مند می‌شوند.

در زلزله اخیر ۱۲۱ واحد مسکونی روستایی از توابع شهرستان‌های جاجرم و گرمه به طور کامل تخریب شد و بیش از هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی هم نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران روز دوشنبه ۲۷ اردبیهشت زلزله‌ای به قدرت ۵.۵ ریشتری بامداد در شهرستان‌های جاجرم وگرمه رخ داد که برخی از منازل مسکونی در ۴۷ روستا تخریب و بیش از ۲ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های این منطقه وارد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۸۶۰۶۴، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
هر تسهیلاتی قرار است به آنها داده شود لطفا سریعتر بدستشان برسانید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین