پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱
محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به ضرر و زیانی که کرونا به موزه‌ها وارد کرد، گفت:پیش بینی ما این است که اگر وضعیت کرونا هم‌چنان ادامه پیدا کند، ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت مالی به موزه‌ها وارد می‌شود.با توجه به این اظهارات به نظر می رسد اگر تسهیلاتی برای موزه ها در نظر گرفته نشود ،زمین گیر شدن موزه ها با ادامه کرونا را پیش رو خواهیم داشت.
شعار سال : محمدرضا کارگر گفت: همه موزه‌ها باید به مخاطبین خود خدمات رفاهی ارائه دهند یعنی در اطراف موزه خود کافی شاپ، رستوران، محلی برای بازی بچه‌ها و... درنظر بگیرند.

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی  با اشاره به ضرر و زیانی که کرونا به موزه‌ها وارد کرد، گفت: پیش از شیوع کووید ۱۹ موزه‌های میراث فرهنگی یکصد میلیارد تومان درآمد داشتند لذا پیش بینی می‌کردیم با افزایش فروش بلیت و افزایش قیمت آن بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم، اما کرونا باعث شد این امر محقق نشود و درنهایت پیش بینی ما این است که اگر وضعیت کرونا هم‌چنان ادامه پیدا کند، ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت مالی به موزه‌ها وارد می‌شود.
زمین گیر شدن موزه ها با ادامه کرونا
او در خصوص تسهیلاتی که میراث فرهنگی به صاحبان موزه‌ها ارائه داده است، افزود: وام ۲۵، ۵۰ و ۸۰ میلیون تومانی متناسب با وسعت و تعداد پرسنل به صورت بلاعوض به صاحبان موزه‌ها پرداخت شده است.

کارگر در پاسخ به این سوال که چرا ساعت فعالیت موزه‌ها کم است؟ تصریح کرد: ما تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و طبق آن موزه‌ها در شهر‌های نارنجی و قرمز باید تعطیل باشند و در شهر‌های زرد نیز می‌توانند فعالیت کنند، اما درخصوص ساعت کار آن‌ها باید گفت کلیه موزه‌ها تابع مصوبات میراث فرهنگی هستند یعنی در فصل تابستان از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر اجازه فعالیت دارند.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی با تاکید بر اینکه موزه‌ها باید امکانات رفاهی به مراجعین خود ارائه دهند، گفت: همه موزه‌ها باید به مخاطبین خود خدمات رفاهی ارائه دهند یعنی در اطراف موزه خود کافی شاپ، رستوران، محلی برای بازی بچه‌ها و... درنظر بگیرند.

کارگر در پایان تاکید کرد: میراث فرهنگی به همه موزه‌ها مجوز ارائه خدمات رفاهی را داده است و الان تمام موزه‌های دولتی این امکانات را دارند و برخی از موزه‌های خصوصی نیز به دلیل کمبود وسعت نمی‌توانند این کار را کنند، اما مجوز دارند و به لحاظ قوانین شهرداری مشکلی برای انجام این کار ندارند.
 
بیشتر بخوانید:

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:17خرداد1400،کد خبر:۱۱۸۷۹۳۴،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین