پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد اگر نفتالی بنت نخست وزیر شود، وی تسلیم فشار آمریکا برای بازگشت به برجام خواهد شد.
شعار سال: «اورشلیمپست» نوشت: نفتالی بنت رهبر حزب راستگرای «یمینا» هفته گذشته گفت که قصد تشکیل دولت جدید برای کنار زدن نتانیاهو را دارد.

به دنبال شکست‌های بنیامین نتانیاهو در تشکیل دولت ائتلافی، چند هفته پیش رییس رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید رهبری حزب میانه‌رو «یش عتید» [آینده‌ای وجود دارد]را مامور تشکیل دولت کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: این دولت (دولت نفتالی بنت) نخواهد توانست در مقابل فشار‌های آمریکا برای بازگشت به برجام مقاومت کند. این توافق بمب‌های اتمی ایران را به دنبال خواهد داشت که ما را تهدید خواهد کرد.
 
اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در کشور‌های دیگر

وی با اعتراف به اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در کشور‌های دیگر و در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود گفت: وقتی این قرارداد (برجام) بیاید، کابینه امنیتی با لاپید، میشلی و هوریتز هیچ اقدامی در داخل خاک ایران را تایید نخواهد کرد. این دولت همچنین نخواهد توانست از سربازان اسرائیلی در دادگاه لاهه دفاع کند.

دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی اسفند گذشته اعلام کرد که کار تحقیقات درباره ادعای جنایت‌های جنگی اسراییل (سرزمین‌های اشغالی فلسطین) توسط این نهاد بین‌المللی، آغاز شده است.

براساس رای دادگاه، اراضی اشغالی ۱۹۶۷ فلسطین شامل کرانه باختری از جمله قدس شرقی و همچنین نوار غزه می‌شود. این رأی بعد از آن صادر شد که فلسطینیان بار‌ها از جنایت صهیونیست‌ها شکایت کرده و خواستار رسیدگی به گزارش‌های ثبت شده و برقراری عدالت در پرونده قربانیان جرایم صهیونیست‌ها شده‌اند.

رژیم صهیونیستی همیشه از برجام هراس داشته است. مذاکرات وین و احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای باعث هراس مقامات رژیم صهیونیستی شده است. این رژیم در ماه‌های اخیر به هر اقدامی از تروریسم هسته‌ای گرفته تا به قول مقامات آمریکا حرافی‌های بدون دلیل و مدرک دست زده است تا در این گفتگو‌ها اخلال ایجاد کند.

رژیم صهیونیستی مدام این اتهام را تکرار می‌کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، در حالی که مقامات ایران اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند و برای اثبات ادعای خود در مذاکرات برجام حضور یافته و شدیدترین نظام‌های بازرسی را پذیرفتند با این حال و با وجود اذعان مکرر سازمان بین المللی انرژی اتمی دولت پیشین آمریکا تحت تاثیر مشاوره‌های غلط صهیونیست‌ها قرار گرفت و دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۰۵۷۸۳، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین