پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
به دنبال درگذشت دانشمند و متخصص شهیر کشور در حوزه بیوتکنولوژی، جمعی از مقامات سیاسی، مدیریتی، علمی و اجرایی کشور، در پیام‌هایی جداگانه، مصیبت وارده را به خانواده دکتر بهزاد قره یاضی تسلیت گفته و برای آن مرحوم آمرزش طلبی نمودند.
شعار سال: پس از انتشار خبر آسمانی شدن دکتر بهزاد قره یاضی، جمع کثیری از مقامات سیاسی، اجرایی، مدیریتی، علمی و دانشگاهی کشور در پیام‌های جداگانه مصیبت وارده را تسلیت گفته اند. نمونه‌ای از پیام‌های ارسالی، به پیوست ارایه شده است.

پیام تسلیت وزیر علوم به مناسبت درگذشت دکتر قره یاضی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با صدور پیامی درگذشت مرحوم دکتر قره‌یاضی را تسلیت گفت.

به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، متن پیام دکتر منصور غلامی به این شرح است:

انَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

" به مشیّت مقدّر الهی و رضای پروردگار سر فرود می‌آوریم و به تلخی، دریغاگوی غیاب مردی می‌شویم که مرگ، هرگز نمی‌تواند نام و نشانش را بمیراند.

خبر ناگوار درگذشت دکتر بهزاد قره‌یاضی رییس سابق پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و استاد دانشگاه در حوزه بیوتکنولوژی، ژنتیک و ایمنی زیستی و عضو شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) موجب تأثر فراوان گردید.

آن فقید سعید از بیوتکنولوژیست‌های سرشناس کشور بود و طی سال‌ها فعالیت خود همواره برای ارتقای سطح علمی و فناوری کشور در حوزه زیست فناوری، تلاش‌های فراوان داشت.

فقدان این استاد عزیز را ابتدا به خانواده محترم آن مرحوم و سپس همه همکاران، دانشجویان و دوستدارانش تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال برای ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان سلامتی و صبر و مسئلت دارم.

روحش در جوار برادر شهیدش با انبیا و اولیا الهی محشور باد. "

تسلیت عارف به مناسبت درگذشت بهزاد قره یاضی

 متن این پیام به شرح زیر است:

خبر درگذشت انسانی مومن، اندیشمند و فرهیخته جناب آقای دکتر بهزاد قره یاضی موجب تاثر و تالم خاطر شد.

ایشان از چهره‌های علمی و نخبه کشور بودند که در علم کشاورزی و ژنتیک صاحب نام و سرآمد بودند و منشا تحولات زیادی در این حوزه شدند.

اینجانب که افتخار همکاری با مرحوم قره یاضی را در بنیاد امید ایرانیان داشتم این ضایعه را خدمت خانواده محترم ایشان، جامعه دانشگاهی کشور و بستگان داغدار تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و حشر با اولیا الله و برای بازماندگان و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت دارم.
 
وزیر جهاد کشاورزی در پیامی درگذشت دانشمند فرهیخته دکتر بهزاد قره یاضی را تسلیت گفت

وزیر جهاد کشاورزی در پیامی درگذشت دانشمند فرهیخته دکتر بهزاد قره یاضی را تسلیت گفت
در بخشی از این پیام آمده است: درگذشت دکتر قره یاضی از داشمندان برجسته حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی و رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی جمهوری اسلامی ایران که عمر گرانقدر خود را در راه پیشرفت علوم کشاورزی صرف کرد، موجب تاثر و تاسف گردید

اینجانب ضایعه درگذشت این دانشمند فرهیخته را به جامغه علمی کشور، همکاران و به ویژه خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای آن شادروان علو درجات و برای بازماندگان اجر و صبر مسالت می‌نمایم.
تعداد بازدید : 16

دکتر محمود بهمنی، به مناسبت درگذشت دکتر قره یاضی، پیامی را صادر کرد

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون
با کمال تاسف و تاثر با خبر شدیم که جناب آقای دکتر بهزاد قره‌یاضی، بنیان‌گذار پژوهشگاه بیوتکنولوژی، رئیس اسبق سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، آسمانی شدند. تلاش‌های این دانشمند برجسته حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی و رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی جمهوری اسلامی ایران، در راستای پیشرفت و اعتلای علمی کشور، ستودنی است.
این ضایعه تاسف‌بار را به خانواده ایشان و جامعه محققین کشور تسلیت عرض نموده، علو درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را از درگاه ایزد متعال خواستارم.
 
پیام تسلیت دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در پی درگذشت دکتر قره‌یاضی

حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، درگذشت نابهنگام دکتر قره یاضی از مفاخر علمی و نایب رئیس کمیته ملی اخلاق زیستی کمیسیون ملی یونسکو- ایران را به جامعه علمی کشور، همکاران و خانواده گرامی ایشان تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

“ما زبالاییم و بالا می‌رویم”

ازگلستان معطر دانش و آموزش کشور گلی دیگر به گلزار کل پیوست.

دکتر بهزاد قره یاضی که عمری با سربلندی در میان گل و گلزار‌ها و دشت و یاسمن‌ها به شکوفایی شکوفه‌ها می‌اندیشید، در فرجام با کاروان گل عزم گلزار بی پایان کرد.

نیک فرمود مولانا جلال الدین محمد بلخی:

بدان گلزار بی پایان نظر کن بدین خاری که پایت خست منگر

چو سرو و سنبله بالاروش کن بنفشه وار سوی پست منگر

طریق زیستن اخلاق مدارانه استاد قره یاضی، همان بالاروشی سرو و سنبله‌ها بود.

اینجانب به نمایندگی از سوی کمیسیون ملی یونسکو ایران، فقدان دکتر قره یاضی دانشمند نجیب و علم پرور و نایب رییس کمیته ملی اخلاق زیستی کمیسیون ملی یونسکو- ایران را به محضر خانواده گرامی ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض می‌نمایم.

روحش و روانش در گلزار مست گل و ریحان و سنبل و ضیمران باد.
 
رئیس موسسه رازی درگذشت دکتر قره یاضی را تسلیت گفت

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پیامی درگذشت دانشمند برجسته حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی و رئیس انجمن ایمنی زیستی کشور دکتر قره یاضی را تسلیت گفت.

متن پیام دکتر علی اسحاقی به شرح ذیل است:

هوالباقی.

با نهایت تاسف و تاثر مطلع شدم دکتر بهزاد قره یاضی دانشمند برجسته حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی و رئیس انجمن ایمنی زیستی کشور پس از عمری خدمت و تلاش صادقانه در راه توسعه علم و دانش جان به جان آفرین تسلیم کرد.

اینجانب مصیبت درگذشت این فرهیخته گرانقدر را به خانواده گرامی ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض نموده و برای استاد فقید، رحمت واسعه الهی و علو درجات مسئلت می‌نمایم.
 
پیام تسلیت رییس جهاددانشگاهی به مناسبت درگذشت استاد دکتر قره یاضی

دکتر حمید رضا طیبی در پیامی درگذشت استاد دکتر قره یاضی از اعضای مؤسس جهاددانشگاهی استان گیلان را تسلیت گفت.
 
در پیام رییس جهاددانشگاهی آمده است:
"امروز با افسوس فراوان در سوگ دانشمند برجسته و استاد جهادگر زنده یاد استاد دکتر بهزاد قره یاضی نشسته ایم؛ او که سراسر عمر پربرکت خود را مصروف پیشرفت کشور نمود و کارنامه پر افتخارش چه به عنوان عضو موسس و رییس بخش فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان در دهه ۶۰ و چه در مسئولیت‌های پس از آن به عنوان معاون تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی، رییس موسسه تحقیقات و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، رییس دفتر امور پژوهش سازمان برنامه و بودجه، بی شک الگوی ارزشمندی برای جوانان به ویژه دانشجویان کشاورزی و ژنتیک گیاهی است. رحمت و رضوان خدا بر او همراه با تمنای صبر و سکینه الهی از حضرت جلّ و أعلی برای خانواده محترم و سایر بازماندگان و علاقمندانش"
 
پیام تسلیت ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پی درگذشت دکتر بهزاد قره یاضی استاد و محقق برجسته پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با صدور پیامی درگذشت شادروان دکتر بهزاد قره یاضی استاد و محقق برجسته پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران را به خانواده محترم آن مرحوم و عموم جامعه فرهیخته دانشگاهی تسلیت گفت.

دکتر نجفی‌نژاد در این پیام آورده است: قطعاً فقدان این استاد فرزانه، خوش اخلاق و پرتلاش که عمر خود را در راه تربیت نسل جوان و پرورش استعداد‌های دانشجویان سپری کرد، تاسف بار و برای جامعه دانشگاهی جبران ناپذیر است.

رئیس دانشگاه در این پیام افزوده است: این ضایعه بزرگ را به جامعه علمی کشور، خانواده معزز وهمکاران عزیز او در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور، تسلیت عرض نموده و ازخداوند بزرگ برای آن فقید سعید رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامت مسئلت دارم.
 
بیشتر بخوانید:
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین