پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
یکی از مشکلات پنبه مدیریت جزیره‌ای وزارت صمت و جهاد کشاورزی است که هیچ نفعی برای تولید این بخش ندارد و مشکلات را بیشتر میکنند.
شعار سال: باورتان می‌شود که در کشور ما کاشت، داشت و برداشت به روش کاملا سنتی صورت می‌گیرد؟ ً! مسئولین جهاد می‌گویند قرار است ۵ دستگاه برداشت پنبه به کشور بیاید، ولی هنوز که هنوز است وارد نشده است و البته بیل و کلنگ و نعل اسب هر روزه در حال وارد شدن به کشور هستند. پنبه محصولی است که محلوج آن برای پوشاک ۹۵۰ درصد ارزش افزوده به همراه دارد و علاوه بر آن روغن و کنجاله هم دارد، اما کاشت آن هر ساله کمتر می‌شود.
کشوری مثل مالزی اقتصادش برپایه‌ی پنبه می‌چرخد و ترکیه برنامه‌ریزی کرده که در ده سال آینده پیشرفت زیادی در این زمینه داشته باشد و کشور‌های چین و ویتنام هم بخش اعظمی از تولید ناخالص داخلی کشورشان از محل پنبه تأمین می‌شود.
یکی از مشکلات پنبه مدیریت جزیره‌ای وزارت صمت و جهاد کشاورزی است که هیچ نفعی برای تولید این بخش ندارد و مشکلات را بیشتر میکنند.
وزارت صمت در مهرماه که قیمت پنبه در ازبکستان و چین به حداقل می‌رسد، اقدام به واردات می‌کند، اما در همان زمان فصل برداشت داخل کشور نیز هست و تولیدکنندگان از این ناحیه آسیب می‌بینند.
بزرگترین مانع تولید در کشور ما مدیران نالایق هستند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از بیداری ملت
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین