پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۹۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۸
عملیات ساخت تصفیه خانه پساب مجتمع پتروشیمی کارون در بندر ماهشهر آغاز شد. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در آیین شروع این پروژه زیست محیطی گفت: برای ساخت تصفیه خانه پساب مجتمع پتروشیمی کارون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است.
شعار سال: امید شهیدی نیا افزود: با بهره‌برداری تصفیه پساب مجتمع پتروشیمی کارون تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از ورود پساب خام به خور‌های ماهشهر و خلیج فارس جلوگیری می‌شود.

وی گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی پتروشیمی کارون در ماهشهر که آلوده‌ترین نوع پساب پتروشیمی‌ها به شمار می‌رود به آب خام تبدیل می‌شود.

شهیدی نیا افزود: تمام مراحل طراحی و ساخت این تصفیه‌خانه توسط متخصصان توانمند ایرانی انجام می‌شود.

اداره کل حفاظت محیط زیست و شیلات خوزستان بار‌ها نسبت به رهاسازی پساب آلوده صنایع پتروشیمی ماهشهر در خوریات منطقه و آب‌های خلیج فارس که منجر به آلودگی‌های زیست محیطی و مرگ و میر ماهیان دریایی شده اعتراض کردند.

ماهشهر قطب اصلی صنایع پتروشیمی ایران و خاورمیانه با ظرفیت تولید ۲۶ میلیون تُن در سال است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۰۰۳۹، www.mana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
تا قبل از ساخت و بهره‌برداری پساب خام به کجا می‌رود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین