پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشکل اصلی ما در حوزه محیط زیست آن است که بیشترین تخریب این حوزه توسط دستگاه‌های دولتی و حکومتی صورت می‌گیرد و مسوولان این دوایر متخلفان اصلی این بخش محسوب می‌شوند.
شعار سال: عیسی کلانتری در آیین افتتاح مرحله نخست بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی پسماند کشور در مشهد گفت: در حال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست تنها نهاد اجرایی است که خود را موظف به دفاع از محیط‌زیست به عنوان حقوق حقه نسل‌های آینده می‌داند.

وی با بیان اینکه متاسفانه به محیط زیست نگاه ابزاری می‌شود، در حالی که باید هدف و عامل تعالی جامعه باشد، اظهار کرد: کسانی که سخن از تامین غذا برای ۵۰۰ میلیون نفر در کشور می‌زنند، معلوم است که هیچ اطلاعی از ظرفیت و منابع کشور ندارند.
 
توسعه پایدار و حفظ حقوق نسل‌های آینده

وی راهبرد اصلی کشور را توسعه پایدار و حفظ حقوق نسل‌های آینده دانست و گفت: موضوعات محیط زیستی و معضلات این بخش باید به دغدغه همگانی تبدیل شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در حالی که رهبری سخن از تولید با رعایت ضوابط زیست محیطی می‌زنند برخی صرفا تولید و افزایش آن را ملاک عمل قرار داده و محیط زیست و حفظ آن را نادیده گرفته اند.

وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت کاهش شدت انرژی در کشور گفت: در ۲۵ سال گذشته شدت انرژی در کشور از ۲۱ به ۲۳ درصد افزایش یافته است و اکنون ایران پس از روسیه، دومین کشور هدردهنده انرژی محسوب می‌شود.

کلانتری افزود: این در حالی است که شدت انرژی در کشور عربستان ۱۴ صدم است.

وی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته بیش از ۵۰ انتخابات در دنیا برگزار شده که شعار اکثر نامزد‌ها محیط زیست و دفاع از آن بوده است، افزود: در نخستین مناظره انتخاباتی نامزد‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشور، شاهد آن بودیم که کمتر از نیم درصد وقت صحبت‌ها و اظهار نظر‌ها به موضوعات محیط زیست اختصاص یافت که امیدواریم این نقیصه امروز در دومین مناظره جبران شود.

کلانتری با بیان اینکه تا ۳۰ سال پیش، ۱۳۰ میلیارد مترمکعب آب تجدیدپذیر در کشور داشتیم که اکنون این رقم به کمتر از ۹۰ میلیارد مترمکعب رسیده است.

معاون رییس جمهوری افزود: ۴۰ سال پیش سرانه هر ایرانی از آب شیرین ۲ هزار و ۳۰۰ مترمکعب بود، اما اکنون این رقم نیز به کمتر از هزار متر مکعب رسیده است و در شرایط کنونی ۷۰ درصد مردم با کمتر از ۶۵۰ مترمکعب آب در سال زندگی می‌کنند.

مشهد، یکی از پاکترین شهر‌های کشور

کلانتری با بیان اینکه شهر مشهد ۱۵ سال پیش جزو آلوده‌ترین شهر‌های کشور بود، اما امروز با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده به یکی از پاک‌ترین شهر‌های کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این امر نشانگر توجه و آگاهی بیشتر مردم نسبت به حقوق شهروندی و حرکت هدفمند مسوولان شهری به سمت تحقق این حقوق است.

بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی پسماند کشور با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیارد ریال توسط شهرداری مشهد ایجاد شده و مجموعا دارای سه مرحله است که امروز مرحله نخست آن افتتاح شد.

این پروژه به صورت عایق بندی کامل در دو لایه ژئوممبران و ژئوتکستال طراحی شده است که در کنار داشتن هفت حوضچه برای مدیریت شیرابه‌ها، قابلیت گنجایش دفن زباله‌های شهر مشهد به مدت سه سال را دارا است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۵۷۷۴۰، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین