پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۴۶۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
با تصمیم سازمان تنظیم و مقررات و از اول تیرماه بسته‌های ویژه اینترنت رایگان آموزش مجازی به سیم کارت‌های دانش آموزی اختصاص می‌یابدو دانش آموزان دیگر مجبور به استفاده از شبکه شاد نیستند.تغییری که بیش از گذشته باعث توزیع عادلانه دسترسی به اینترنت بین دانش‌آموزان خواهند شد.
شعارسال:با تصمیم سازمان تنظیم و مقررات و از اول تیرماه بسته‌های ویژه اینترنت رایگان آموزش مجازی به سیم کارت‌های دانش آموزی اختصاص می‌یابد و دانش آموزان دیگر مجبور به استفاده از شبکه شاد نیستند. بر این اساس دانش آموزان می‌توانند آموزش مجازی رایگان را در پلتفرم دلخواه خود دنبال کنند، از اول تیرماه استفاده از پلتفرم شاد دیگر رایگان نیست و هزینه آن مانند دیگر پیام رسان‌ها محاسبه می‌شود.
 
اسفند دو سال قبل زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، سبک زندگی افراد کاملا تغییر کرد. آموزش، حمل‌ونقل، کسب‌وکار و حتی مقوله درمان همگی به سمت بستر فضای مجازی رفتند. در این شرایط اگر زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای خدمت‌رسانی در این بحران فراهم نبود به‌طور حتم جامعه دچار مشکل می‌شد.

روز‌ها و هفته‌های ابتدایی کرونا، ترافیک در شبکه ارتباطی کشور به قدری بالا رفت که همه بخش‌های وزارت ارتباطات برای تامین ظرفیت مناسب و برطرف کردن مشکلاتی که وجود داشت، شبانه‌روزی شروع به کار کردند. تخصیص بسته‌های اینترنت رایگان امکانی بود که وزارت ارتباطات به نمایندگی از دولت برای روشن نگه داشتن چراغ آموزش در کشور در چند مرحله به دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید دانشگاه و حوزه اختصاص داد.

در این زمینه، معاون وزیر ارتباطات از تغییر فرآیند تخصیص اینترنت رایگان به دانش‌آموزان خبر داد. تغییری که بیش از گذشته باعث توزیع عادلانه دسترسی به اینترنت بین دانش‌آموزان خواهند شد.

«حسین فلاح جوشقانی» با اعلام خبر تغییر فرآیند تخصیص اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان گفت: از ۱۵ شهریور سال گذشته اینترنت شبکه دانش‌آموزی شاد را رایگان و آن را به همه اپراتور‌ها نیز اعلام کردیم.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: بر اساس آماری که وجود داشت، به دلایل مختلف مدارس و دانش‌آموزان برای آموزش از پلتفرم‌های دیگری به‌جز «شاد» نیز استفاده می‌کردند و همین مساله در عمل رایگان بودن تحصیل در فضای مجازی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌داد و انتقاداتی را به آن وارد می‌کرد.
از اول تیرماه پلتفرم شاد پولی می شودشعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سلام نو، تاریخ انتشار ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۵۲۵۹۱۲۵، www.salameno.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین