پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱
مدیرعامل ایران خودرو دیزل از برنامه تولید ۸۲۰۰ دستگاه در سال جاری و عرضه محصولات جدید با موتور بومی شده خبر داد و گفت: اتوبوس‌ها بر روی پلتفرم موجود، برقی خواهند شد.
شعار سال: جواد توسلی مهر از برنامه تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودرو در دستور کار سال جاری خبر داد و گفت: این رقم نسبت به ۳۷۰۰ دستگاه تولیدی در سال ۹۹، افزایش بیش از دو برابری دارد و با تحقق آن درآمد ۳.۵ برابری حاصل از فروش را نیز در پی خواهد داشت.

وی افزود: تمرکز اصلی در سال جاری افزایش تولید و استفاده از توان داخلی است و تمرکز بر تولید داخل محصولات سبب رشد چشمگیر در شرکت‌های زیر مجموعه شده است. در چهار ماهه پایانی سال ۹۹، سهم تولید محصولات داخلی بصورت میانگین به ۹۴ درصد رسیده در حالی که در ۸ ماهه سال گذشته این میزان ۴۳ درصد بوده است. بر اساس شاخص تولید، رشد ۲.۶ برابری تولید همگن و ۱.۷ برابری تولید تعدادی نسبت به سال ۹۸ نشان می‌دهد، ایران‌خودرو دیزل به تولید محصولات با عمق ساخت داخل بالا روی آورده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته رده کیفی سه محصول کشنده فوتون از سه به چهار ستاره، کامیون واگن هود از دو به سه ستاره و مینی بوس آرین از دو به سه ستاره ارتقا یافت. ضمن اینکه اتوبوس شهری نیز با رده کیفی سه ستاره به بازار عرضه شد و در سایر محصولات نیز نمرات منفی کاهش یافت.

۷۱ درصد تولید در سال جاری مختص خودرو‌های داخلی
توسلی مهر با بیان اینکه در سال جاری تولید ۷۱ درصدی محصولات داخلی و ۲۹ درصد محصولات مونتاژی برنامه‌ریزی شده، تصریح کرد: با تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری، شرکت‌های زیرمجموعه نیز رشد قابل توجهی را تجربه خواهند کرد. در سال جاری سه موتور اصلی داخلی سازی شده شامل OM ۳۶۴، OM ۳۵۵ و OM ۴۵۷ بر روی محصولات قرار خواهند گرفت. همچنین هر سه این موتور‌ها از استاندارد آلایندگی Euro ۴+DPF به Euro ۵ EEV ارتقا خواهند یافت. این اقدام گامی بزرگ در راستای توسعه کیفیت محصولات و به تبع آن کاهش آلایندگی و پاسخ به انتظارات حوزه صنعت و جامعه است.

به گفته وی، کامیون واگن هود ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴ با تریم جدید و موتور Euro EEV ۵ از محصولات جدید در سال جاری هستند. کامیونت آترین نیز جزو محصولات جدیدی است که با موتور داخلی سازی شده به بازار عرضه خواهد شد. در حوزه محصولات باری در بخش کشنده، دو محصول کشنده داخلی۲۶۳۰ و ۱۹۴۳ (اتاق جدید) و یک محصول کشنده CKD با گیربکس اتومات و در بخش پیکاپ، پیکاپ بنزینی با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک وارد بازار می‌شوند. مینی‌بوس آرین جدید و مینی‌بوس هفت متری با موتور یورو ۵ نیز از محصولات جدیدی است که سال جاری تولید خواهند شد. تولید ون و آمبولانس هم در دستور کار قرار دارد که قرارداد‌های فروش آن منعقد شده است.

توسلی مهر از تولید اتوبوس آمبولانس در برنامه سال جاری خبر داد و گفت: نمونه اولیه این محصول سال گذشته رونمایی شد و تولید انبوه آن از ابتدای سال جاری آغاز می‌شود. همچنین تولید اتوبوس برقی در برنامه‌ها قرار دارد که نمونه اولیه آن به زودی تولید و رونمایی می‌شود. بر اساس این پروژه، اتوبوس‌های ایران خودرو دیزل بر روی پلتفرم موجود، برقی خواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری سود نیوز، تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۰۸۸۹، www.espnews.blogfa.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین