پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در کشورمان فساد شبکه‌ای و قدرتمند شده است. به عبارت دیگر وقتی در دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد، فساد رخنه کند اینجا دیگر سیستم نمی‌تواند کارکرد واقعی خود را داشته باشد.
شعار سال:احمد توکلی در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: کسی که سکاندار قوه مجریه می‌شود باید راه‌های مبارزه با فساد را خوب بداند و متناسب با قدرت و سطح فساد با آن‌ها برخورد کند.

وی افزود: متاسفانه در کشورمان فساد شبکه‌ای و قدرتمند شده است. به عبارت دیگر وقتی در دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد، فساد رخنه کند اینجا دیگر سیستم نمی‌تواند کارکرد واقعی خود را داشته باشد.

احمد توکلی تاکید کرد: برخی می‌گویند فقط با ساختار‌ها که فسادزا باید مبارزه کنیم، اما من میگویم هم با فساد باید مبارزه کرد هم با مفسد. وقتی فساد شبکه‌ای شد نمی‌گذارند مبارزه کنی لذا باید این‌ها را بزنیم.
وی افزود:البته گاهی هم ممکن است قانون فسادزا باشد. به طور طبیعی وقتی شبکه‌ای شدند قدرتشان زیاد می‌شود و از یکدیگر حمایت می‌کنند لذا باید هر سه قوه و همه دستگاه‌ها به میدان بیایند.

وی با اشاره به برخی از اقداماتی که در حال حاضر در برخی دستگاه‌ها در حال انجام است گفت: وزارت نفت کار وحشتناکی کرده است و اموال زیادی از شرکت نفت را به یک فرد که نماینده وزارت نفت است در یک موسسه غیر تجاری واگذار کرده است انشالله به زودی مدیرعامل دیده بان شفافیت و عدالت در این باره مصاحبه خواهد کرد.
وی در پایان گفت: دولت بعدی باید از زدن مسئولان بلندپایه فاسد شروع کند و اگر در برخی ستاد‌های انتخاباتی نامزدها، آدم‌های فاسد هستند این‌ها بعداً طلبکار می‌شوند آقایان نامزد‌ها از الان باید ستادهایشان را از این افراد پاکسازی کنند تا دولت بعدی بدهکار این‌ها نباشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۱8 خرداد ۱۴۰۰،کدخبر:۱۰۹۵۵۹، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین