پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
لباس تیم ملی فوتبال اوکراین برای مسابقات یورو که قرار است از ۴ روز دیگر آغاز شود، موجب خشم مسکو شده است.
شعار سال: بر روی این لباس نقشه‌ای از اوکراین کشیده شده که شبه جزیره کریمه که روسیه آن را بخشی از خاک خود می‌داند، هم بعنوان بخشی از اوکراین نشان می‌دهد.

اوکراین برای اولین بار است که پیراهن خود را برای مسابقات یورو ۲۰۲۰ رونمایی می‌کند و کریمه را جزئی از مرز‌های خود قرار داده و شعار "شکوه اوکراین" را هم برای این مسابقات در نظر گرفته است.

روسیه، شبه‌جزیره کریمه را در سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و ضمیمه خاک خود کرد و با وجود اینکه در سطح بین‌المللی این امر پذیرفته نشد، اما روسیه آن را بخشی از خاک خود می‌داند.

رئیس فدراسیون فوتبال اوکراین لباس جدید تیم ملی کشورش را با ویدیویی در فیس‌بوک معرفی کرده است.

در قسمت جلوی این پیراهن زرد رنگ، خطوط سفید نقشه اوکراین را نشان می‌دهد، کریمه و مناطق دونتسک و لوگانسک که تحت کنترل جدایی طلبان نزدیک به روسیه است، هم در این نقشه جزئی از اوکراین هستند.

در پشت این پیراهن هم شعار "شکوه اوکراین" درج شده، که این شعار میهن‌پرستانه را مخالفان ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور طرفدار روسیه در سال ۲۰۱۴ علیه وی سر می‌دادند.

رئیس فدراسیون فوتبال اوکراین گفته است که "ما معتقدیم نقشه اوکراین به بازیکنان قدرت می‌بخشد، زیرا آن‌ها برای تمام اوکراین می‌جنگند".
 
خشم روس‌ها از شکوه اوکراین!
 
اما سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از این لباس گفت که تیم فوتبال اوکراین با این لباس " کریمه متعلق به روسیه را به خاک اوکراین متصل کرده" و موجب ایجاد "یک توهم غیر ممکن" شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین شعار تیم اوکراین را "ملی‌گرایانه و فریاد تجمع نازی‌ها" خواند.

یک نماینده مجلس روسیه نیز هم این پیراهن را "کاملا نامناسب" خوانده و از برگزار کنندگان یورو ۲۰۲۰ و یوفا خواست تا در این خصوص اقدامی انجام دهند.

مسابقات یورو ۲۰۲۰ به‌علت شیوع کرونا سال گذشته به تعویق افتاد تا از ۱۱ ژوئن امسال به میزبانی ۱۱ شهر از جمله سن‌پترزبورگ، روسیه برگزار شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ورزش سه، تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۷۶۰۱۲۳، www.varzesh۳.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین