پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۹
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران گفت: در بحث افزایش سرعت اینترنت و ایجاد زیرساخت‌ها دولت تدبیر و امید نسبت به دولت‌های قبلی گام‌های خوبی برداشته است. فرهنگ استفاده از فضای مجازی نیز در جامعه رشد داشته است. استفاده از اینترنت در کسب‌وکار‌ها توسعه پیدا کرده است.
شعار سال: محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران- در بحث افزایش سرعت اینترنت و ایجاد زیرساخت‌ها دولت تدبیر و امید نسبت به دولت‌های قبلی گام‌های خوبی برداشته است. فرهنگ استفاده از فضای مجازی نیز در جامعه رشد داشته است. استفاده از اینترنت در کسب‌وکار‌ها توسعه پیدا کرده است. بخشی از موضوع به ذات توسعه فناوری اطلاعات در جوامع تعلق دارد و بخشی نیز به نقش دولت بر می‌گردد. بخش خصوصی نیز برای همگامی با توسعه فناوری اطلاعات در دنیا باید حرکت کند. ایران با توجه به افراد تحصیل کرده در دانشگاه‌ها، جایگاه خوبی را در بحث فناوری اطلاعات در دینا دارد. البته تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. سرعت اینترنت در دنیا نسب به اینترنت موجود در ایران قابل قیاس نیست. در برنامه‌های آتی بر مبحث شهر‌های هوشمند، افزایش سرعت اینترنت، اینترنت اشیا (LOT) باید بیشتر باید تأکید شود.

در این دولت باید بیشتر در خصوص تسهیل قوانین و مقررات کار می‌شد. با توجه به نیرو انسانی که ایران دارد، حضور کشور‌های در حوزه آی تی بیشتر میسر می‌شد. امیدوارم در دولت آینده نیز اهمیت ویژه‌ای برای این مبحث قائل شوند. باید فناوری اطلاعات به عنوان موتور محرک اقتصاد شناخته بشود. آی تی می‌تواند ابزاری برای شفافیت بخش دولتی و خصوصی باشد. پاندمی کرونا در دنیا نشان داد، کشور‌هایی که از آی تی به شیوه مناسب استفاده کردند؛ تاب‌آوری بیشتر را در حوزه اقتصاد داشتند. ایران نیز در حوزه بانکداری و تجارت الکترونیک عملکرد خوبی داشت و به کمک مردم در شرایط کرونایی آمد. سیاست‌گذاری مناسب در دولت آینده برای رونق اقتصادی مؤثر خواهد بود. دولت در همین فرصت باقی مانده هم می‌تواند پیرامون تسهیل قوانین ورود کند. دولت بعدی نقشه راه توسعه اقتصاد را بر پایه فناوری اطلاعات باید تدوین کند. نباید این حوزه را تجملاتی بدانیم. باید به صورت بهینه از بحث فناوری اطلاعات استفاده کنیم. این حوزه می‌تواند همه فعالیت‌های اقتصادی را تحت پوشش قرار دهد.

افزایش تعداد پارک‌های علم و فناوری برای کشور مزیت محسوب نمی‌شود. باید حمایت‌های اساسی از این پارک‌ها شود. یکی از بهترین پارک‌های علم و فناوری پارک پردیس هست که حمایت‌های دولت می‌تواند منجر به رشد پارک‌های علم و فناوری شود. باید برنامه و نقشه راه برای این حوزه طراحی شود. بدون برنامه نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد. اگر دولت در پایان کار خود گزارشی از فعالیت‌هایش در این حوزه ارائه دهد، بهتر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد. شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپی در این پارک‌ها حضور فعالی را خواهند داشت.

تحول عظیم اقتصادی با صنعت بلاک چین

صنعت بلاک چین را نباید در بحث رمز ارز خلاصه کنیم. بلاک چین صنعتی هست که یکی از مباحثش ارز‌های دیجیتال هست. در دنیا گام‌های خوبی برداشته شده است. صنعت بلاک چین در حوزه قرارداد‌های هوشمند و شهر‌های هوشمند در ایران و سایر کشور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا به این لحظه از صنعت بلاک چین تنها شاهد بحث ارز‌های دیجیتال بودیم. البته موفقیت‌هایی را نیز شاهد بودیم. هواپیمایی هما در بحث بلیت‌ها از بلاک چین استفاده خواهد کرد که نشان می‌دهد، بلاک چین در بحث رمز ارز‌ها خلاصه نمی‌شود. بلاک چین صنعتی که تحول عظیم ایجاد می‌کند.

برای رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال باید به دنبال تسهیل قوانین و مقررات، حذف قوانین زائد و تدوین نقشه راه باشیم. الگوبرداری از کشور‌های پیش رو به ما کمک خواهد کرد تا در حوزه اقتصاد دیجیتال گام‌های خوبی برداریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۷۷۵۷۳، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین