پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دولت آقای روحانی بر اساس گزارش وزارت اقتصاد ۳۰۰هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه برای خودش بیرون کشید و بنده این را یک جنایت در حق مردم می‌دانم.

شعار سال:علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه، مسائل را حل کرده و ناامیدی را از بین می‌برد، اظهار داشت: امروز بخش زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها نخبه هستند و اگر خود آنان محور تحول و کار قرار بگیرند، سرخوردگی دیگر معنا ندارد؛ توجه ما به این است که در عرض چهار سال، یک تحول همه‌جانبه را در ایران حاصل کنیم چون معتقدیم دولت نوکر مردم است و ادبیات‌ سخن گفتن با مردم باید تغییر کند.
 
** نمی‌شود کشور را به‌صورت کاریکاتوری رشد داد
 
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نمی‌شود کشور را به صورت کاریکاتوری رشد داد، گفت: باید یک حرکت موز‌ون و هماهنگ برای پیشرفت کشور داشت. برنامه ما ناظر به حقایق کشور است تا اتاق‌های مسئولان تبدیل به اتاق‌های شیشه‌ای و میزهای آن‌ها تبدیل به میز خدمت شود؛ از این رو آمایش سرزمین برای ما مهم است.
 
زاکانی خاطرنشان کرد: آقای روحانی یک کار خوب کردند و آن هم آمایش سرزمینی بود. ما امروز در کشور استراتژی صنعتی نداریم، باید متناسب با همین آمایش سرزمین، یک برنامه اقتصادی فرهنگی اجتماعی داشته باشیم و بعد برای 450 شهرستان و با کمک نخبگان و مردم تحول را آغاز کنیم.
 
زاکانی با بیان اینکه برنامه ما مبتنی بر ارتباط با کارشناسان و نخبگان شهرستانی است و در زمان حاضر هم می‌خواهیم یک مدلی را رونمایی کنیم که از این پس شهرستان‌ها برای ما موضوعیت داشته باشد، گفت: اگر توانمندی کشور متناسب با مشکلات موجود به‌کار گرفته شود، موجب می‌شود ما بتوانیم در هر شهرستان متناسب با همان مشکلات کار کنیم.
 
** رونمایی از سامانه دولت‌یار؛ مشکلات 451 شهرستان را احصاء کردیم
 
وی افزود: بر همین اساس سامانه دولت‌یار را رونمایی می‌کنیم که مشکلات 451 شهرستان را احصا کرده است، در این برنامه 1841 مسئله شهرستان‌ها را استخراج کردیم و  در معرض دید مردم گذاشتیم و مردم عزیز می‌توانند ببینند و بعد مسایلی را به آن اضافه کنند اما باید 100 نفر از مردم شهرستان نیز این مشکل جدید را تأیید کنند تا در ردیف مشکلات آن شهرستان قرار بگیرد؛ سپس مشکلات استخراج‌شده را بین وزارتخانه‌ها تقسیم می‌کنیم و در بودجه سال 1401 برای آن اعتبار می بینیم.

تعداد بازدید : 2


این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با ابراز اینکه "اکنون 78 هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور داریم که بر اساس کار غیرکارشناسی انجام شده و برای کشور مشکل ایجاد کرده است"، اظهار داشت: سامانه دولت‌یار از امروز رونمایی شده است و به مردم امکان نظارت بر مسئولان را می‌دهد با این برنامه اصول 27 و 8 قانون اساسی را احیا می‌کنیم این بازسازی نوین امکان اجرای بند بندِ قانون اساسی را نیز فراهم می‌کند؛ دولت اقدام و اصلاح دولت پاسخگو است.
 
** اشتباه روحانی این بود که کرونا را منحصر به حوزه بهداشت و درمان کرد
 
 وی با تصریح به اینکه موضوع کرونا یک امر فرابخشی است و این یکی از اشتباهات دولت روحانی است که این امر را فقط به وزارت بهداشت سپرده است، گفت: این بیماری یک پاندمی است و در کشور ما در حال گرفتن جان انسانها است. رئیس‌جمهور باید با همه امکانات به جنگ کرونا برود ‌و یکی از اشتباهات روحانی این بود که این موضوع را به حوزه بهداشت و درمان منحصر کرد.
 
زاکانی با اظهار اینکه "واکسن را بنده یک امر ضروری می‌دانم و کاری خواهم کرد که کرونا ابعاد مختلف زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار ندهد"، اضافه کرد: بنده خودم متولی مقابله با کرونا خواهم بود ضمن اینکه بنده خودم پزشک هستم و می‌دانم چگونه می‌شود کرونا را ریشه‌کن کرد و در این مسیر از توانمندی‌های داخلی و خارجی استفاده می‌کنیم.

تعداد بازدید : 2


این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: بنده جهش تولید در حوزه اقتصاد را برای خودم یک رکن در نظر گرفتم؛ در این  حوزه 9 پیشران درنظر گرفتیم که یکی از آنها گردشگری است؛ گردشگری یک ظرفیت فوق‌العاده‌ برای ما به‌ارمغان خواهد آورد و دولت آمده است دست ملت را بگیرد.
 
وی افزود: تحریم‌ها 15 تا 20 درصد اثر دارد و اساس کار، بی‌اثر کردن تحریم‌ها در داخل کشور است ما بنا داریم با  پیگیری در موضوع برجام این سد را بشکنیم و حق خود را بگیریم.
 
زاکانی با ابراز اینکه "اسم آوردن بنده از مفسدین در مناظره اول اشتباه بود"، گفت: البته این مناظره نبود؛ مناظره باید حول محور برنامه‌ها باشد؛ دوستان دیگر هم سکوت کردند و من می‌بایست به‌جای دفاع از برنامه‌هایم، پاسخ حرفهای نادرست افراد را می‌دادم؛ ولی این را برای خودم خط قرمز گرفتم که از کسی اسم ببرم.
 
وی درباره مواردی از مبارزه‌اش با فساد که در مناظره از آن نام برد، خاطرنشان کرد: یکی از نمونه‌های مبارزه با فساد قضیه دانشگاه آزاد مربوط به سال 84 است؛ در این سال بعد از یک تحقیق و تفحص از نظام آموزش عالی در مجلس هفتم از آزمون دستیاری پزشکی هم تحقیق و تفحص کردیم؛ آقای پزشکیان آن زمان وزیر بهداشت بود؛ در آن دوران از سال 72 تا 84 سؤالات آزمون دستیاری فروش می‌رفت اما وزیر وقت زیر بار نمی‌رفت.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بعد از اتفاقات فوق با حمایت رهبر معظم انقلاب از قوه قضاییه تحقیق و تفحصی را کلید زدیم؛ بعد هم نظام آموزش عالی مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت؛  با سازماندهی 1500 نفر کار را انجام دادیم در این تحقیق به موضوع دانشگاه آزاد برخوردیم؛ در جریان این پرونده متوجه شدیم رییس وقت دانشگاه آزاد با دادستان تهران تبانی داشته است و این تبانی نمی‌گذاشت که رییس دانشگاه آزاد محکوم شود؛ من چند بار هم به مرحوم آقای هاشمی شاهرودی نامه نوشتم؛ تا اینکه یک بار به ملاقات ایشان رفتم و گفتم "آقای رییسی را در این پرونده به‌عنوان حَکَم برای ما قرار دهید"؛ دو نفر هم از مجلس آمدند پنج قاضی در جلسه اول نشستند و من پنج ساعت گزارش دادم؛ جلسه بعد این اطلاعات را تبدیل به 18 کیس و پرونده کردیم؛ آن زمان بود که در جلسه بررسی پرونده دادستان وقت بغض کرد و گفت "چرا دست از سر من برنمی‌داری؟!"، در واقع باید بگویم این‌که این تحقیق و تفحص به نتیجه نرسید به‌دلیل همین تبانی بود.
 
زاکانی با اشاره به اولین مناظره انتخاباتی گفت: مناظره به‌اعتقاد بنده به‌صورت عادلانه برگزار شد؛ البته بهتر از این هم می‌شود آن را برگزار کرد؛ آن‌وقت عیار افراد بهتر و روشن‌تر عیان می‌شود.
 
** برخی از آقایان اگر کاغذهایشان را بگیرید باید بنشینند و ما را نگاه کنند
 
وی در ادامه به بی‌برنامگی برخی کاندیداها در جریان مناظره اشاره کرد و افزود: برخی از آقایان اگر کاغذهایشان را بگیرید باید بنشینند و ما را نگاه کنند! من پیشنهاد دادم یک سؤال را از هر هفت نفر بپرسند و ما پنج دقیقه توضیح دهیم؛ بعد هم بگویند هرکس پنج دقیقه نظر دیگری را نقد کند؛ آن‌وقت مردم می‌فهمند چه‌کسی برنامه دارد.

تعداد بازدید : 2


نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مدرک تحصیلی‌اش و مسائل مطرح‌شده در رابطه با آن تصریح کرد: مدرک تحصیلی بنده مشخص است؛ من از معتبرترین دانشگاه کشور مدرک گرفته‌ام؛ اشکال آقای مهرعلیزاده این بود که ناظر به یک امر کلی صحبت کرد؛ من هم همان‌جا جواب ایشان را دادم، در رابطه با مسئله مطرح‌شده در مورد آقای رییسی هم مشخص بود که امر باطلی را مطرح می‌کنند؛  دلیل این نوع صحبت افراد خالی بودن دستشان در مناظرات است که واقعاً زیبنده هیچ مسئولی در کشور نیست.
 
** سامانه مردم‌یار برای همه معضلات هدف‌گذاری کرده است
 
زاکانی درباره سامانه دولت‌یار نیز گفت: این سامانه برای همه معضلات هدف‌گذاری کرده است اما مشکلات ملموس مردم بیشتر ناظر به مشکلات زیرساختی و عمرانی است اما برای همه حوزه‌ها برنامه داریم مثلاً در یک بخشی مشکل آموزشی یا بهداشتی دارند،  افراد بیایند و بگویند که این مشکلات را داریم دولت اقدام و اصلاح می‌خواهد در دل مردم برود و مشکلات اولویت‌دار مردم را حل کنیم.
 
وی اضافه کرد: ضمانت اجرای طرح سامانه خود دولت است؛ در بودجه سالانه هم برای مشکلات احصاشده در این سامانه؛ اعتبار اختصاص می‌دهیم، ما در کشور پول کم نداریم و کشور بن‌بست ندارد؛ کشور در تنگناست اما مثل بچه‌پول‌دارها رفتار می‌کنیم و پول آتش می‌زنیم(!) تا خودمان را گرم کنیم آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داد که ایران 18 درصد درآمد ناخالص ملی را برای انرژی یارانه می‌دهد و شدت مصرف انرژی در کشور ما بی‌نظیر است.
 
** 11 بدهکار بانکی 90هزار میلیارد تومان بدهی دارند
 
زاکانی در پاسخ به سوالی درباره نحوه مواجهه با ابربدهکاران بانکی و اعلام اسامی این افراد گفت: متاسفانه سال گذشته 1600 هزار میلیارد تومان بانکها تسهیلات دادند که به جای آنکه این تسهیلات منجر به تولید یا خدمت شود، دو سوم از این تسهیلات به بدهکاران بانکی و استمهال بدهی آنها اختصاص پیدا کرد؛ نکته بعد این است که الان 11 بدهکار بانکی داریم که این افراد 90 هزار میلیارد تومان بدهی دارند؛ بنده اولین کاری که می‌کنم این است که سیستم بانک‌ها را یک پارچه می‌‌کنم.

تعداد بازدید : 2


 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:‌ ما در دولت الکترونیک و حکمرانی داده‌ها مدعی این هستیم که می‌خواهیم در نصفه روز و در یک مرحله مجوز صادر کنیم؛ به طوری که با ایجاد یک سامانه و جی‌آی‌اس امکانی را ایجاد کنیم که هرکس درخواستی داشته باشد در کسری از ثانیه پاسخ معتبر خود را بگیرد.
 
وی افزود: در مورد بانک‌ها نیز همین اتفاق می‌افتد و اطلاعات آنها با هم به تبادل گذاشته می‌‌شود و کسی که ابربدهکار بانکی است و ممکن است در بانک دیگر سرمایه داشته باشد، او را رصد می‌کنیم و به سرعت به لطف شفافیت و فهم واقعیت و داده‌ها ما نسبت به بازپس‌گیری حق مردم اقدام اساسی و جدی خواهیم کرد.
 
وی افزود: در حوزه کاهش نقدینگی  4 خط تلاش جدی وجود دارد که  یکی از این خط تلاش ها مبارزه خلق پول پرقدرت توسط بانک‌ها است کشور را می‌توان در کسری از سال شفاف کرد همین که کشور شفاف شود کلی از مشکلات کشور حل می‌شود نکته دوم این است که با اراده می‌توان کشور را اصلاح کرد به نحوی که در سال اول مردم کاملا حس می‌کنند که کشور تغییر کرده و در 4 سال مردم می‌توانند ببالند که کشور متوحل شده است؛ چه کسی این کار را می‌کنند؟ خود مردم، دولت مردمی و هماهنگی بین قوای سه گانه.
 
** دولت روحانی 300هزار میلیارد تومان از بورس برای خودش بیرون کشید
 
زاکانی همچنین درباره نحوره مدیریت بازار سرمایه گفت: بنده اواخر سال 98 به مردم التماس کردم که وارد بازار سرمایه نشوند؛ می‌گویند رانت داشتی؟ بله من رانت داشتم چون جزو مسئولان این کشور هستم و اگر مسئولیت هم نداشتم به هر حال آدم دقیق است و می‌تواند تحلیل کند. احساس من این شد که آقای روحانی برای حل مشکل خودش مردم را دعوت به پرتگاه می‌کند؛ چون در گذشته دولتها از طریق نفت خودشان را مدیریت می‌کردند و وقتی کشور با تحریم مواجه شد آقای روحانی کشور را با تورم مدیریت کرد، همین مسئله موجب شد تا دولت به بازار سرمایه چنگ اندازی کند.

تعداد بازدید : 2


وی افزود: بازار سرمایه یکی از بازارهای اصلی است که ما خود را پشتیان آن می‌‌دانیم اما در آن دخالت و سیاست‌گذاری‌های غلط نمی‌کنیم و به شکل دستوری قیمت‌گذاری نمی‌کنیم؛ ما کمک می‌کنیم که بازار سرمایه در حال عادی خودش رشد کند و تبدیل به محور اصلی کار و تلاش کشور شود.
 
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در دولت اقدام و اصلاح، ما مسکن را از سوداگری خارج می‌کنیم و مردم را از این وضعیت نجات می‌دهیم.
 
زاکانی تصریح کرد: بازار سرمایه نیازمند برخورد با کسانی است که جیب مردم را خالی کردند؛ بخشی از اینها حقوقی‌ها هستند و بخشی دیگر افراد حقیقی؛  در سال 98 هیچکس دارای سرمایه بالای هزار میلیارد تومان نبود در حالی که در سال 99، 11 نفر بالای هزار میلیارد از بازار سرمایه کسب کردند.
 
 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اینکه یک بنگاه حقوقی یا فرد حقیقی به دروغ صف خریدی در یک سهم ایجاد کند و به شکل کاذب آن سهم را بالا ببرد و زمانی که قیمت سهم به بالاترین حد رسید آن را بفروشد و پولش را از بازار سرمایه خارج کند، این نامردی است ما این رویه را تغییر می‌دهیم. دولت آقای روحانی بر اساس گزارش وزارت اقتصاد،‌ 300 هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه برای خودش بیرون کشید و بنده این را یک جنایت در حق مردم می‌دانم.
 
زاکانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در صورت تصدی ریاست‌جمهوری اولین دستور مهمی که صادر می‌کند چیست؟ تصریح کرد: ما به فضل الهی دستورات متعددی را خواهیم داد، چراکه اینطور نیست که یک معضل در کشور داشته باشیم، برای حل این معضلات نیازمند اقدامات عاجل و دقیقی دارد از این جهت ما 9 خط تلاش مستقیم را دنبال می‌کنیم.
 
** دعوت به مناظره رودررو
 
وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی نامزدها همچنان شما را کاندیدای پوششی قلمداد می‌کنند و پاسخ شما نسبت به این اظهارنظرات چیست تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما این است که حوزه اقتصاد ما را سیاسی می‌کنند و بعد آن را تبدیل به مسئله امنیتی می‌کنند. حوزه فرهنگ و حجاب  و فضای مجازی نیز به ابزاری سیاسی و بعد امنیتی تبدیل می‌کنند و حوزه سیاست نیز ابتدا به سیاست‌بازی تقلیل می‌دهند و پس از آن آنرا تبدیل به مسئله‌ای امنیتی می‌کنند. این جرم است. اگر ممکلت ما آزادی، عدالت، استقلال و معنویت نداشته باشد، یعنی ما به اهدافمان نرسیده‌ایم. همه اینها را باید به شکل جامع دید. بنابراین اینکه می‌گویند بنده کاندیدای پوششی هستم به این دلیل است که  دست این افراد خالی است و برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند.
 
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یکی از گله‌مندی‌های بنده از مناظره اول این بود که به دلیل مباحث غیرمرتبط با موضوع مناظره از سوی برخی کاندیداها مجبور شدم این صحبت‌ها را پاسخ بدهم، بنابراین امیدوارم که عزیزان در مناظره دوم خود را اصلاح کنند و درباره برنامه‌های خود برای اداره کشور صحبت کنند تا مردم حرف‌ها و برنامه‌هایی که از سوی ما ارائه می‌شود را با کارنامه 42 سال گذشته ما تطبیق بدهند. 
 
وی تاکید کرد: بنده وقتی راجع به بنزین صحبت می‌کنم، می‌گویم که از اول مهر این طرح را اجرا می‌کنم و وقتی درباره مسکن صحبت می‌کنیم، اعلام می‌کنم که در سال اول چه‌تعداد مسکن حمایتی می‌سازم و با عدد و رقم صحبت می‌کنم.
 
زاکانی در پایان ضمن دعوت از همتی برای برگزاری یک مناظره رودررو گفت: آماده‌ام در مناظرات دونفره در خدمت دوستان باشم تا {اگر راست می‌گویند} لااقل مشت بنده را در برابر ملت باز کنند! مگر نمی‌گویند "ما در ترم دو یا سه چنین چیزهایی را درس می‌دهیم."، همان‌هایی را که درس می‌دهند بیایند در مناظره بگویند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  تسنیم ، تاریخ انتشار:  18 خرداد1400، کدخبر: 2516902، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین