پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست خود با معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های برتر کشور، از تصمیم گیری و تجدید نظر احتمالی در خصوص تعیین سقف حقوق برای اساتید و هیأت علمی دانشگاه‌ها و همچنین پیگیری موضوع حقوق عقب افتاده ۱۱ ماهه کارکنان وزارت علوم خبر داد.

شعار سال: علیرضا منادی سفیدان با اشاره به نشست امروز خود با معاونان اداری و مالی 13 دانشگاه برتر کشور، اظهار کرد: این نشست به پیشنهاد معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم برگزار و در این نشست به موضوعاتی مختلفی پرداخته شد.
 
وی یکی از موضوعات مطرح را مسئله تعیین سقف حقوق در قانون بودجه دانست که برای برخی اساتید مشکل ساز شده است و افزود: معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های برتر کشور معتقد بودند که باید برای این مهم چاره اندیشی شود.
 
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در تبصره 12 قانون بودجه 1400 پرداخت حقوق تا سقف 15 برابر حداقل حقوق مجاز بوده و بالاتر از آن غیرمجاز است، گفت: با این روند، 4 گروه از اساتید از جمله «پیشکسوتان»، «اساتیدی که طرح‌های پژوهشی دارند»، «مدیران» «»و «فعالان شرکت‌های دانش بنیان» از حق خود  بی بهره بمانند.
 
وی تصریح کرد: افزون بر این در تبصره 19 و 20 قانون بودجه تصریح شده که همه مبالغ باید به ذی نفع نهایی برسد که این موضوع نیز موجب بروز مشکلاتی برای دانشگاه‌ها شده است.
 
پیگیر همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها و  پرداخت حقوق عقب افتاده 11 ماهه کارکنان وزارت علوم خواهیم بود
 
وی یکی دیگر از مسائل  مطرح شده در نشست امروز را پرداخت حقوق عقب مانده 11 ماهه کارکنان وزارت علوم و همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت بهداشت دانست و گفت: نهایتا مقرر شد طی نشستی با رئیس مجلس این مسائل به ایشان منتقل و چاره اندیشی برای حل این مسائل صورت گیرد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  خانه ملت، تاریخ انتشار:  19خرداد1400، کدخبر: ، www.icana.ir،476750

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین