پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور گفت: هم اکنون سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجراست که ۳۰ درصد کل مسیر ریلی کشور را تشکیل می‌دهد.
شعار سال : خیراله خادمی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات پروژه کنارگذر شرقی بناب با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث زیرساخت ها، توسعه بزرگراه‌ها و توسعه راه‌های ریلی کشور گفت: اقدامات بزرگی در توسعه ریلی و آزادراهی و بزرگراهی در کشور در حال انجام است و سال گذشته برای اجرای طرح‌های زیرساخت‌های کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت که ۱۷ هزار میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه‌های زیرساختی در کشور ۸۰ هزار نفر بطور مستقیم در کارگاه‌های پروژه‌ها مشغول کار هستند، افزود: در بحث آزادراهی نیز یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر پروژه در حال اجرا داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های این وزارتخانه در آذربایجان شرقی اعلام کرد: در این استان ۲ مسیر ریلی داریم و ۶ پروژه آزادراهی را نیز کار می‌کنیم و در تلاش هستیم با بهره برداری از خط ریلی میانه – تبریز طی ماه‌های آتی مسیر ریلی تهران - تبریز ۱۱۴ کیلومتر و زمان سفر در این مسیر به مدت پنج ساعت کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: قطعه یک پروژه کنارگذر شرقی بناب که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، ۱۰ کیلومتر و قطعه ۲ پروژه نیز به طول ۹ کیلومتر است که پیش بینی می‌شود با اعتبار برآورد شده ۴۰۰ میلیارد تومان در چهار سال آتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

۲۴ پروژه ملی در حوزه راه و شهرسازی در سطح استان آذربایجان شرقی در حال اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در آیین کلنگ زنی قطعه اول پروژه کنارگذر شرقی بناب با بیان اینکه هم اکنون ۲۴ پروژه ملی در حوزه راه و شهرسازی استان در حال اجراست؛ گفت: ۶ پروژه آزادراهی از جمله این پروژه هاست.

ابوالقاسم سلطانی با اشاره به اینکه اجرای پروژه کنارگذر شرقی بناب از نیاز‌های اساسی شهرستان و منطقه بوده است؛ افزود: با اجرای این پروژه شاهد کاهش تصادفات و کاهش مرگ و میر‌های جاده‌ای خواهیم بود.

وی بیان کرد: ۱۰ پروژه بازآفرینی نیز در شهرستان بناب در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ادامه از تخصیص اعتبار و آغاز عملیات اجرایی استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری بناب بعد از یک سال وقفه خبرداد و گفت: با رفع موانع و مشکلات شهرک، ولی عصر (عج) بناب این شهرک به یکی از شهرک‌های مدرن در سطح منطقه تبدیل خواهد شد.

آرزوی ۲۰ ساله اهالی شهرستان تحقق می‌یابد

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه با اجرای پروژه کنارگذر شرقی بناب آرزوی ۲۰ ساله اهالی منطقه تحقق می‌یابد؛ گفت: مهم‌ترین بحث در پروژه کنارگذر شرقی بناب بحث تملک اراضی است و از این رو از عموم مردم و مسئولین شهرستان انتظار می‌رود در اجرای سریع این پروژه تعامل و همراهی داشته باشند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم پروژه کنارگذر شرقی بناب نیز به پروژه پل میدان معلم شهرستان تبدیل نشده و زمان بر نباشد، باید مردم عزیز مسئولین را در اجرای این پروژه همراهی کنند تا در بحث تملک اراضی با مشکل مواجه نشویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اهمیت حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی پشتوانه نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

باقری بنابی با بیان اینکه گلایه‌هایی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داریم، ولی در بحث حضور در پای صندوق‌های رأی تعارف نداریم؛ افزود: هر رأیی که به صندوق ریخته می‌شود عین موشکی است که در قلب دشمنان فرود می‌آید.

وی تأکید کرد: از این رو حضور پرشکوه در انتخابات و هر رأی می‌تواند به عنوان تیری به قلب دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشد.

فرماندار بناب نیز در آیین کلنگ زنی قطعه اول پروژه کنارگذر شرقی بناب گفت: مردم شریف شهرستان انتظار دارند که اجرای این پروژه مانند پروژه پل روگذر میدان معلم بناب (پل سرداران شهید بناب) به درازا نکشد.

شهریار فتحی با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان خاطرنشان کرد: اجرای کمربندی کنارگذر شرقی بناب برای توسعه و پیشرفت شهرستان نیز کمک خواهد کرد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب واقع در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان به علت واقع شدن در مسیر ارتباطی چند استان غربی کشور یکی از شاه راه‌های ارتباط زمینی منطقه محسوب می‌شود.

واقع شدن کنارگذر فعلی در داخل محدوده شهر علاوه بر ایجاد ترافیک‌های سنگین، آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی، افزایش مصرف سوخت و از دست رفتن زمان، باعث تصادفات شدید فوتی و جرحی با عابران و شهروندان می‌شود که این مشکلات و معضلات اجرای کنارگذر جدید در این شهرستان را بیش از پیش مهم و حیاتی جلوه می‌دهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۶۱۱۵۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین