پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات وزارتخانه‌ای برای خانواده، کودکان، نوجوانان و زنان با مسئولیت زنان تاسیس می‌کنم. وزیر و مسئول این وزارتخانه نیز باید زن باشد تا هم الگوی جدیدی برای حضور زنان در اجتماع محسوب شود و هم اینکه از حقوق آن‌ها در خانواده و جامعه صیانت کند.
شعار سال : «علیرضا زاکانی» امروز جمعه در نشستی که با حضور زنان در محل سرچشمه تهران برگزار شد، نقش زنان و خانواده را به عنوان یکی از ارکان جامعه بسیار مهم عنوان کرد و با بیان اینکه رانندگی زنان با ماشین سنگین و ... نشانه فرهنگ نیست، افزود: فرهنگ و هنر زن در این است که سیاستمدار، مدیر و فرهنگی باشد.

وی با اشاره به حضور ۳.۵ میلیون زن سرپرست خانوار و ۲۱ میلیون زن خانه دار در کشور، اظهار داشت: از این آمار، تعداد اندکی بیمه هستند و نیاز است برای رسیدن به خانواده مطلوب آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شود که این سبب تحول فرهنگی در کشور خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از برنامه خود برای تاسیس وزارتخانه‌ای برای خانواده، کودکان، نوجوانان و جوانان خبر داد و گفت: وزیر و مسئول این وزارتخانه نیز باید زن باشد تا هم الگوی جدیدی برای حضور زنان در اجتماع محسوب شود و هم اینکه از حقوق آن‌ها در خانواده و جامعه صیانت کند.

زاکانی اظهار کرد: اینکه برخی پس از انقلاب سکاندار مسوولیت امور زنان شدند الگو برداری از فرهنگ غرب بود. این موضوع سبب آسیب به بخش مهمی از جامعه کشور که زنان هستند، شده و مواردی را پیش آورده که موضوعات فرهنگی، سیاسی و موضوعات سیاسی، امنیتی شود.

وی با تاکید بر ضرورت عمل به شعار‌ها برای ساختن ایران و تثبیت جایگاه حق گفت: برای ساختن ایران قوی و پیشرفته باید پیوستگی عقلانیت، معنویت، آزادی، استقلال و عدالت را در پیش گرفت. عدم توجه به پیوستگی این عناصر، جامعه کاریکاتوری ایجاد می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۹ خط تلاش را دنبال می‌کند که کانون آن اقدام و اصلاح خواهد بود، افزود: دولت اگر اصلاح را از خود شروع نکند نمی‌تواند اقتصاد و اجتماع را اصلاح کند. دولت بنده به دنبال کارآمدی و خدمت از طریق تمرکززدایی و حکمرانی داده و دولت الکترونیک است.

زاکانی با تاکید بر مبارزه با فساد اقتصادی و اداری برای کارآمدی و جهش تولید افزود: اولویت ما اقتصاد، مدیریت، فرهنگ و اجتماع است. در راستای تحول فرهنگی باید برای تعلیم و تربیت درست گام برداریم.

اینترنت ارزان، امن و پرسرعت را در دستور کار داریم

وی اظهار داشت: اینترنت ارزان، امن و پرسرعت را در دستور کار داریم که کودک و نوجوان ما آسیب نبینند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: توسعه، سلامت، رفاه و نشاط اجتماعی خط تلاش دولت بنده است، در سلامت پیشگیری مقدم بر درمان است. ورزش همگانی، پهلوانی و همگانی برای ما اولویت دارد. علاوه بر این در راستای رفاه، تامین معیشت با عزت مردم را در دستور کار داریم که به این منظور بن‌کارت را تعریف کرده‌ایم.

زاکانی با تاکید بر لزوم ساخت سالانه ۳۰۰ هزار مسکن حمایتی گفت: ۱۵۰ هزار مسکن برای محرومین و ۱۵۰ هزار برای زوج‌های جوان با ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

ریشه اعتیاد را خواهیم کند

وی با اشاره به وجود ۲.۸ میلیون معتاد در کشور گفت: پیش بینی می‌شود این رقم به ۳.۵ میلیون نفر افزایش یابد، با کمک مردم تا پایان ۴ سال ریشه اعتیاد را خواهیم کند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: تحکیم خانواده و جمعیت برای ما مهم است و موضوعیت دارد. در این راستا بیمه زنان خانه دار، زنان سرپرست خانواده و زوج‌های نابارور در این راستا برنامه ریزی شده است. همچنین برای اعتلای مردم سالاری دینی در شهرستان‌ها بر مدار نخبگان بگونه‌ای برنامه ریزی می‌کنیم که شهرستان‌ها توسط نخبگان اداره شود.

وی با تاکید بر لزوم گسترش آزادی‌های مدنی و استیفای حقوق مردم گفت: حق اعتراض برای مردم باید قانونی شود، در محل نماز جمعه یا هر جایی که به توافق برسیم باید اعتراضات انجام شود، هیات داوری مردمی هم برای بررسی اعتراضات مردم و دفاعیات مسئولین تشکیل خواهیم داد.

زاکانی با اشاره به اینکه صندوق‌های بازنشستگی رو به ورشکستگی است، اظهار داشت: علت این اتفاق، رانت و فساد است و حضور ما در رقابت انتخاباتی در راستای دفاع و صیانت از انقلاب است. زیرا در کشور بن بست نداریم بلکه توجه به خلق ثروت و توزیع عادلانه آن ضروری است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم توجه به ایرانیان خارج از کشور و نقش آنان در توسعه روابط خارجی گفت: در حال حاضر ۷ میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که فرصت بی نظیری محسوب می‌شوند. تجارب علمی و اقتصادی آن‌ها برای ما اهمیت دارد و در تعامل متقابل با ایرانیان خارج از کشور کار خود را دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرایطی را فراهم می‌کنیم که ایرانیان خارج از کشور خود را متعلق به ایران بدانند و باور کنند که تنها نیستند بلکه بخشی از دولت اصلاح و اقدام هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۶۱۴۰۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین