پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۶۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
در دهه‌های اخیر مسئله‌ محیط زیست چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است و دانشگاه‌های مختلفی در سراسر دنیا با هدف کاهش مشکلات زیست محیطی اقدام به آموزش این رشته نموده‌اند.
شعار سال: در دهه‌های اخیر مسئله‌ محیط زیست چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است و دانشگاه‌های مختلفی در سراسر دنیا با هدف کاهش مشکلات زیست محیطی اقدام به آموزش این رشته نموده‌اند. هر ساله دانشجویان بسیاری جهت تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی به دنبال اخذ پذیرش تحصیلی هستند. با اینکه رتبه‌بندی جهانی همه‌ دانشگاه‌های معتبر دنیا به صورت کلی برای تمامی رشته‌ها صورت می‌پذیرد، اما برای هر رشته دانشگاه‌های به خصوصی نسبت به سایر دانشگاه‌ها برتر هستند.
در این مقاله قصد داریم به معرفی ده دانشگاه برتر جهان در رشته‌ محیط زیست و بوم شناسی بپردازیم.

- دانشگاه هاروارد آمریکا
دانشگاه هاروارد واقع در شهر کمبریج ایالت ماساچوست یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا در رشته محیط زیست و بوم‌شناسی است. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه با بهره‌گیری از امکانات مناسب و پشتیبانی مالی مرکز محیط زیست دانشگاه هاروارد امکان تحقیقات زیست محیطی را به دست می‌آورند. طبق اطلاعات موجود در وب سایت این مرکز این امکان برای دانشجویان رشته‌ی بوم‌شناسی و محیط زیست فراهم است که بتوانند به صورت مستقل یا به عنوان دستیار تحقیقاتی با یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه به پژوهش بپردازند و از این طریق علاوه بر یادگیری به کسب تجربیات عملی نیز دست یابند. خروجی این دانشگاه فارغ التحصیلانی است که با ورود به بازار کار مرتبط با مهندسی محیط زیست یا امور مدیریتی و اجرایی برنامه‌های بازیافت به کاهش مشکلات زیست محیطی کمک می‌کنند.

- دانشگاه واخنینگن و مرکز تحقیقات هلند
این دانشگاه در کشور زیبای هلند عنوان شصت و دومین دانشگاه برتر جهان در رشته‌ی محیط زیست و بوم شناسی را به خود اختصاص داده است. دانشگاه واخنینگن و مرکز تحقیقات برنامه‌های کارشناسی ارشد این رشته را در بیش از ۳۰ حوزه ارائه می‌دهد. مدیریت بین‌المللی آب، مطالعات آب و هوا و مدیریت محیط زیست شهری از جمله گرایش‌های دانشگاهی متمرکز بر محیط زیست هستند که در این دانشگاه ارائه می‌شوند.
برترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل رشته‌ محیط زیست
- دانشگاه کالیفرنیا ـ برکلی آمریکا
دانشگاه برکلی واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود. طبق اطلاعات موجود در وب سایت این دانشگاه طیف گسترده‌ای از گرایش‌های رشته بوم شناسی و محیط زیست در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ارائه می‌شود. حفاظت و منابع، اقتصاد و سیاست محیط زیست و زیست شناسی میکروبی از پرطرفدارترین گرایش‌های ارائه شده در این دانشگاه هستند.

- دانشگاه استنفورد آمریکا
دانشگاه استنفورد واقع در ایالت کالیفرنیا یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. موسسه‌ی محیط زیست دانشگاه استنفورد به ارائه‌ی برنامه‌های مختلف آموزشی و رهبری برای دانشجویان رشته‌ی محیط زیست و بوم شناسی می‌پردازد. انجمن رهبری محیط زیست در مقطع کارشناسی و برنامه‌ی رهبران محیط زیست در حال ظهور که برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانش پژوهان فوق دکترا ارائه می‌شود از این جمله اند.

- موسسه فناوری فدرال زوریخ
این موسسه واقع در کشور سوئیس عنوان چهاردهمین دانشگاه برتر جهان را به خود اختصاص داده است. دانشجویان کارشناسی ارشد علوم محیط زیست در این دانشگاه ملزم به گذراندن حداقل ۱۸ هفته دوره‌ی کارآموزی حرفه‌ای خارجی هستند تا تجربه‌ی کافی جهت کار در محیط خارج از دانشگاه را به دست آورند.

- دانشگاه کوئینزلند استرالیا
دانشگاه کوئینزلند واقع در کشور استرالیا عنوان شصت و دومین دانشگاه برتر جهان را به خود اختصاص داده است. محققان محیط زیست و بوم شناسی این دانشگاه جوایز علمی ملی بسیاری را در استرالیا دریافت کرده‌اند. از جمله این جوایز می‌توان به جوایز متعدد (Eureka) از موزه‌ی استرالیا اشاره کرد.

- دانشگاه آکسفورد انگلستان
دانشگاه آکسفورد رتبه‌ی اول دانشگاه‌های برتر جهان را به خود اختصاص داده است و از برترین دانشگاه‌های جهان در رشته بوم شناسی و محیط زیست محسوب می‌شود. انستیتوی محیط زیست دانشگاه آکسفورد با ارائه‌ی برنامه‌های کارآموزی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی وکارشناسی ارشد زمینه‌ی آمادگی فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها را برای کار در محیط خارج از دانشگاه فراهم می‌کنند.

- دانشگاه مینه سوتا آمریکا
دانشگاه مینه سوتا واقع در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا قرار دارد. رشته‌های مختلف محیط زیست و بوم شناسی در این دانشگاه ارائه می‌شود. انستیتوی محیط زیست دانشگاه میته سوتا به پشتیبانی از تحقیقات میان رشته‌ای در مورد موضوعات زیست محیطی می‌پردازد. یکی از زمینه‌های تمرکز این دانشگاه اقتصاد بوم شناختی است که در مورد ارزش منابع طبیعی و تأثیرات زیست محیطی فعالیت‌های تجاری در فرآیند تصمیم‌گیری یک شرکت به انجام تحقیقات گسترده می‌پردازد.

- کالج امپریال لندن انگلستان
کالج امپریال در لندن پایتخت انگلستان قرار دارد. مدرک تحصیلی ارائه شده از این دانشگاه بسیار معتبر است. کالج امپریال لندن مدرک کارشناسی ارشد را در زمینه‌ی فناوری محیط ارائه می‌کند. دانشجویان در این دوره‌ی تحصیلی در یک برنامه درسی بین رشته‌ای شامل علوم اجتماعی و طبیعی شرکت خواهند کرد. به عنوان مثال ماژول مورد نیاز «رابط انسان و طبیعی جهان» در برنامه‌ی کارشناسی ارشد دروسی را در مورد روش‌های تعامل مردم با محیط خود آموزش می‌دهد و شامل یک سری مطالعات موردی جهت کمک به دانش آموزان در دستیابی به مهارت حل مسئله است.

- دانشگاه ییل آمریکا
این دانشگاه در شهر نیوهون واقع در ایالت کنتیکت آمریکا قرار دارد. دانشکده‌ محیط زیست دانشگاه ییل به ارائه‌ی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا می‌پردازد و دانشجویان می‌توانند در صورت برخورداری از منافع بین رشته‌ای مقاطع تحصیلی مشترک را نیز دنبال کنند، در واقع دانشجویان به دوره‌های دیگر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه از جمله دانشکده‌ی معتبر حقوق نیز دسترسی دارند. دانشجویان با شرکت در سخنرانی‌ها، سمینارها، فیلم‌ها و کنفرانس‌های خارج از کلاس امکان بهره‌گیری بیشتر از مطالب علمی را در اختیار خواهند داشت و در صورت تمایل می‌توانند به باشگاه‌های دانشجویی متناسب با علاقه‌مندی‌های خود بپیوندند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مجله موفقیت ایلیاد، تاریخ انتشار:21اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ---، iliadint.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین