پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
بر طبق گزارش اخیر بانک جهانی قیمت زغال سنگ در چند ماه اخیر نوسانات زیادی داشته است.

شعار سال:از ژانویه سال ۲۰۱۹ به علت افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر، تمایل بیشتر نیروگاه به استفاده از گاز طبیعی بجای زغال سنگ به علت قیمت کمتر آن و محدودیت‌های اعمال شده در اتحادیه اروپا نسبت به مصرف زغال سنگ روند نزولی پیدا کرده است.
 
از ژانویه ۲۰۲۰ نیز به علت شیوع پاندمی کرونا و کاهش طرف تقاضا در تولید متانول و فولاد، تقاضا برای زغال سنگ و متعاقبا قیمت آن نیز کاهش چشمگیری پیدا کرد و پس از آن به علت بازگشایی‌های اقتصاد، طرف تقاضا تحریک شده و مجدد قیمت زغال سنگ روند صعودی پیدا کرده است و هم اکنون در محدوده قیمتی بالاتر از شیوع پاندمی قرار دارد.
 
پیش‌بینی می‌شود با شروع واکسیناسیون عمومی در اکثر کشور‌ها طرف تقاضا در اقتصاد قوی‌تر شده و همین امر موجب افزایش قیمت زغال سنگ شود البته به احتمال زیاد این افزایش قیمت به دلیل ایجاد محدودیت‌هایی که هر روزه نسبت به مصرف این ماده اعمال می‌گردد چشم‌گیر نخواهد بود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  می متالز، تاریخ انتشار: 19خرداد 1400، کدخبر: ، www.me-metals.ir،213564

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین