پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: علیرغم فعالیت‌های صورت گرفته در بشاگرد همچنان زیبنده هرمزگان نیست. هرمزگان در دولت اقدام و اصلاح نقش کلیدی خواهد داشت.

شعار سال:علیرضا زاکانی در برنامه تلویزیونی در گفتگو با مردم هرمزگان که از مرکز خلیج فارس پخش شد، بیان داشت: هرمزگان در نقطه‌ای سوق الجیشی قرار گرفته است که از بعد اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حامل پیام‌های مهم برای کشور است. مردم هرمزگان در طول تاریخ با ایستادگی و مقاومت خودشان افتخارات بزرگی را خلق کرده‌اند.
 
زاکانی یادآور شد: در سال ۷۶ مقام معظم رهبری در سفر به بندرعباس اساس شکل‌گیری بندرعباس را معطوف به مقاومت مردمی در مقابل بیگانگان دانستند. هرمزگان نماد خودباوری، نماد بزرگی و خنثی سازی تحریم را با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به نمایش گذاشته است.
 
وی با بیان اینکه هرمزگان به عنوان گلوگاه جدی و اساسی می‌تواند در رونق اقتصادی تاثیرگذار باشد. اظهار داشت: تنوع خاص اقوام و تنوع جدی مذاهب در یک زندگی در هم تنیده جلوه‌های ویژه و خاصی از وحدت را رقم زده‌اند. هرمزگان افتخار تقدیم بیش از ۲ هزار شهید را دارد.
 
وی افزود: علیرغم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هرمزگان، اما همچنان از کمبود آب، بی توجهی در حوزه گردشگری، محدودیت در حوزه آموزش عالی در رنج است. بزرگترین سرمایه هرمزگان که در کنار آب و سواحل مکران قرار دارد از آن غفلت شده است.
 
زاکانی اضافه کرد: در جامعه صیادی دچار مشکلات متعددی هستیم و صنایع دریایی پیشرفته‌ای نداریم. هر کشور دیگری از این ظرفیت‌های دریایی بهره برده بود شاهد توسعه رفاه بودیم. اما در هرمزگان در کنار تمام این ظرفیت‌های خدادادی چگونه مشکلات متعدد در استان وجود دارد.
 
این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: علیرغم تمام تلاش‌ها و کوشش‌هایی که صورت گرفته هنوز محرومیت از چهره این استان رخت بر نبسته است. کسی نمی‌تواند امروز بشاگرد را با بشاگرد قبل از حاج عبدالله والی مقایسه کند. اما بشاگرد امروز هم زیبنده استان هرمزگان نیست. باید دست به دست هم بدهیم و امکانات و ظرفیت‌های بزرگی که در این استان وجود دارد احصاء کنیم و از این استان به عنوان استان گلوگاهی و استراتژیک بهره بگیریم و به ازای آن به این استان توجه کنیم.
 
وی تصریح کرد: در دولت اقدام و اصلاح در کنار جهش تولید و تمرکز زدایی به ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و نخبگان شهرستانی هم توجه کنیم و در کنار توسعه رفاه، سلامت و محیط زیست به مسائل اقتصادی توجه جدی شود.
 
زاکانی عنوان کرد: در دولت اقدام و اصلاح و با توجه به اصل ۱۵ قانون اساسی، هرمزگان با توجه به مواهب خدادادی شرایطی فراهم خواهد شد این استان به حق واقعی خود خواهد رسید.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار:  21 خرداد1400، کدخبر:5232325 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین