پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
معاون فرهنگی و هنر‌های شهری سازمان زیباسازی تهران از تمرکز این بخش بر مرمت و بازسازی آثار شهری خبر داد و گفت: در بخش دیوارنگاری امسال ۱۰۰ اثر مد نظر است و در هر فصل ۲۵ اثر مرمت خواهند شد که بخشی از آن شروع شده است.

شعار سال: شاپور دیوسالار، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از تمرکز برنامه‌های این معاونت بر مرمت و بازسازی آثار هنری خبر داد و در این باره گفت: همانطور که می‌دانید، مدیران بیشتر به تولید اثر علاقه مند هستند و نگاه داشت اثر، به صورت کلی در ایران و به ویژه در شهرداری مقوله مغفول مانده است. این امر در مورد، ساختمان‌ها و ابنیه‌ و سایر عناصر شهری نیز صدق می‌کند. به همین خاطر امسال ما تمام انرژی خود و تقریبا بیش از ۵۰ درصد بودجه را به مرمت، بازسازی و پیرایش آثار هنری سطح شهر اختصاص داده‌ایم چرا که فکر می‌کنیم، این کار در جهت بهبود و تقویت سیما و منظر شهری است.
 
او ادامه داد: بدیهی است که یک دیوار نگاری پوسته، یا مجسمه تخریب شده، از منظر شهری، بسیار اهمیت دارد زیرا شهروندان هر روز با این مناظر رو به رو هستند و این مسائل در روحیه شهروندان بسیار تاثیرگذار است. با این دیدگاه و با توجه به اهمیت نشاط شهروندان، ما به دنبال این هستیم که کار مرمت را دنبال کنیم و به صورت جدی در هر دو بخش دیوارنگاری و حجم دنبال خواهد شد.


معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران خاطر نشان کرد: در بخش دیوارنگاری امسال ۱۰۰ اثر مد نظر است و در هر فصل ۲۵ اثر مرمت خواهند شد که بخشی از آن شروع شده است. کار مرمت آثار حجمی نیز، در سال گذشته، شروع شده و به عنوان مثال می‌توان به مرمت آثار برنزی پارک ملت و میدان رازی اشاره کرد.
 
دیوسالار، مرمت آثار شهری را نیازمند یک نگاه جدی خواند و بیان کرد: در سال جاری، مرمت به عنوان رویکرد اصلی در دستور کار برنامه‌ها قرار گرفته است زیرا بسیاری از آثار با ارزش ما به خاطر همین بی توجهی در حال نابودی هستند لذا ما نیازمند یک نگاه جدی در این عرصه هستیم که به لطف خداوند، در حال اجراست.
 
او بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی در راستای آثار شهری اشاره کرد و گفت: یکی از تلاش‌های ما این است که متریال‌های مضر و پوسیده که به لحاظ زیست محیطی دارای آثار مخرب هستند، را از سطح شهر جمع آوری کرده، و در این راستا هنگام مرمت، تمامی آثاری که با فایبرگلاس‌های بی کیفیت اجرا شده‌اند، با متریال با کیفیت‌تری نظیر بتن جایگزین کنیم.
 
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: بر مبنای پژوهشی که در سال جاری انجام داده‌ایم، بخشی از آثار شهری به دلیل پوسیدگی‌های شدید و آسیب‌های احتمالی به محیط زیست و شهر، نیازمند جمع آوری هستند.
 
دیوسالار درباره روند مرمت آثار، توضیح داد و گفت: برای مرمت آثار موجود در شهر، اگر خود هنرمند صاحب اثر در دسترس بوده و در عین حال تمایل داشته باشد برای مرمت اثر خود دعوت به کار می شود در غیر اینصورت کار به صورت مناقصه یا استعلام بهایی به دیگر هنرمندان این عرصه با رعایت ضوابط واگذار خواهد شد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری  ، تاریخ انتشار:  21 خرداد1400، کدخبر: 606797، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین