پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
مقامات اروپایی اعلام کردند ادامه مذاکرات برجامی در وین ۱۲ ژوئن از سر گرفته خواهد شد.
شعار سال: پایگاه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین، پایتخت اتریش از سرگرفته خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: «مذاکرات کمیسیون مشترک برجام به صورت حضوری (۱۲ ژوئن/ ۲۲ خرداد) در وین اتریش از سر گرفته خواهد شد.»

این بیانیه در ادامه اعلام کرد: «همانند گذشته، در نشست فردا نیز "انریکه مورا" به معاونت از "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت. همچنین نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و ایران نیز در این نشست حضور خواهند داشت.»

براساس این بیانیه، در نشست ۱۲ ژوئن «بازگشت کامل آمریکا به برجام» و «اجرایی کردن کامل این توافق» از محور‌های اصلی خواهد بود.

هفته گذشته پنجمین دور مذاکرات وین درباره برجام در گراند هتل برگزار شد. اما پس از آن، در حالیکه منابع خبری از برگزاری دور ششم مذاکرات در پایان هفته جاری خبر می‌دادند، «لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرده بود: «دور ششم مذاکرات وین با هدف احیای برجام بعید است پیش از روز شنبه برگزار شود.»

ساعاتی پیش «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات وین بر سر توافق هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد و در پیامی نوشت: «دور بعدی نشست کمیسیون مشترک برجام به زودی برگزار می‌شود. این شروع ششمین دور مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای خواهد بود؛ آیا این آخرین دور خواهد بود؟ کسی نمی‌داند، اما همه مذاکره‌کنندگان امیدوارند اینطور باشد.»

به‌تازگی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی مدعی شده بود: «چنانچه احیای برجام صورت گیرد و آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بازگردند، همچنان تحریم‌های واشنگتن علیه تهران رفع نخواهد شد.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۸۵۳۵۱، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین