پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶
محمد حقانی گفت: نیرو‌های وارداتی شهرداری را سکوی پرتاب می‌دانند با نیرو‌های وارداتی انگیزه‌ها از نیرو‌های فعلی مدیریت شهری گرفته می‌شود و به نظرم باید از ظرفیت‌های شهرداری استفاده کرد.

شعار سال: 28 خرداد سالجاری انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار می‌شود. هر چهار سال یکبار پارلمان شهری پذیرای متخصصان فراوان برای اداره کشور است، اما آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تهران به عنوان پایتخت در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، شهری، زیست محیطی، بهداشت، سلامت و ... نیازمند اقدامات متعدد است.
 
فاقد بسیاری از زیرساخت‌های لازم برای زندگی آرام هستیم
 
محمد حقانی، عضو سابق شورای شهر تهران و پدر مدیریت شهری ایران درباره انتخاب افراد مناسب در شوراهای شهر به خبرنگار برنا گفت:  5 دوره از انتخابات شورای شهر می‌گذرد به هر حال صحبت‌ها و شعارهای فراوان گفته شده است.
 
او افزود: شهر تهران فاقد بسیاری از زیرساخت‌های لازم برای زندگی آرام و با نشاط است.
 
پدر مدیریت شهری ایران  ادامه داد: بالاخره باید این شهر به نحوی اداره شود تا مردم زندگی راحت داشته باشند. مردم باید به بسیاری از زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشند. هم اکنون فصل بی‌آبی و بی‌برقی است. از سوی دیگر شاهد آلودگی هوا هستیم. این مقوله به زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی مربوط می‌شود از سوی دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی فراوان در سطح شهر مشاهده می‌شود.
 
شهر نیازمند پرستار و مادر دلسوز /شبانه روزی باید برای شهر کار کرد

به گفته او این شهر همچون کودکی نیازمند پرستار یا مادر دلسوز است. اینکه در یک دوره خاص همچون شب عید به این شهر رسیدگی شود کاری از پیش نمی‌رود. به شکل شبانه‌روزی باید در شهر کار شود.
 
شهر تهران نیازمند متخصص باتجربه است
 
پدر مدیریت شهری ایران با بیان اینکه این فعالیت‌ها فارغ از توسعه و آبادانی شهر است، تاکید کرد: این شهر در واقع نیازمند متخصص با تجربه است.
 
او افزود: بسیاری از افراد مدرک مهندسی معماری، شهرسازی و .. دارند، اما این شهر نیازمند افرادی با چشم انداز گسترده است تا بتوانند برنامه‌ها و سیاست‌ها را تعیین کنند.
 
حقانی با بیان اینکه مقوله نظارت بر مدیریت شهری گذشته و فعلی مغفول مانده است، گفت: برخی افراد در شوراهای شهر به صرف اخذ مدرک خود را متخصص دانستند در حالی که اصلا متخصص نبودند. فرد وقتی تخصص است که در بخش مورد نظر کار کرده و با مسائل اجرایی و میدانی آشنایی کامل داشته باشد.
 
استخدام در شهرداری بر اساس رابطه/ شهرداری با فزونی جمعیت مواجه است/ ممانعت از ورود نیروها و مدیران وارداتی به شهرداری
 
حقانی گفت: نیروهای وارداتی در شهرداری باید مورد بررسی قرار بگیرد. در هر اداره شهرداری شاهد استخدام برخی افراد بر اساس روابط هستیم. هم اکنون شهرداری با انبوه و فزونی نیرو مواجه است. آیا افراد پذیرنده پست و سمت پله‌های مسئولیت را طی کرده‌اند؟! خیر. از بیرون بدنه شهرداری و مدیریت شهری معاون و شهردار استخدام می‌کنند که این اشتبه است.
 
او با بیان اینکه فردی می‌تواند برای شهر برنامه ریزی کند که با مسائل شهری آشنا باشد، گفت: وقتی در هر دوره اصلاح طلبان می‌آیند، اصولگرایان به کنار می‌روند و بر عکس اصولگرایان می آیند دیگری را کنار می زنند. این تفکر آفت است. باید در هر تصمیم‌گیری 50 درصد از ظرفیت اصلاح طلبان  و 50 درصد اصولگرایان استفاده شود.
 
به گفته حقانی افراد فعال در مدیریت شهری و شورای شهر باید  فارغ از مسائل حزبی عمل کنند.
 
پدر مدیریت شهری ایران گفت: وقتی فرد در یک سمت به فکر منافع حزبی و شخصی باشد نمی‌توانند کارایی داشته باشند.  شهر نیازمند پرستاری و توسعه است و باید بر اساس برنامه همچون طرح جامع و تفصیلی و ... اداره شود.
 
او در پایان ضمن انتقاد از ورود نیرو از خارج شهرداری به سیستم مدیریت شهری گفت: نیروهای وارداتی شهرداری را سکوی پرتاب می‌دانند. با نیروهای وارداتی انگیزه‌ها از نیروهای مدیریت شهری گرفته می‌شود و به نظرم باید از ظرفیت های مدیریت شهری استفاده کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 22 خرداد1400، کدخبر: 1189982، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین