پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
عضو کمیسیون بهداشت مجلس دهم گفت: اینکه آقای روحانی می‌گوید اقدامات دولتش در حوزه بهداشت و درمان از زمان هخامنشیان تاکنون بی نظیراست باید بگویم که اگر کاری انجام می‌شود دیگران باید تعریف کنند، از سوی دیگر طرح تحول سلامت آقای روحانی با هدف تبلیغاتی انجام شد.
شعار سال: سیامک مره‌صدق نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم با اشاره به اظهارات دیروز رئیس جمهور مبنی بر اینکه اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان از زمان هخامنشیان تاکنون بی‌نظیر بوده، گفت: اولا اگر اقدامی انجام می‌شود و تعریف و تمجیدی صورت می‌گیرد باید از جانب دیگران باشد نه از جانب خود فرد؛ و دیگر اینکه در عالم سیاست مرسوم نیست که در پایان دوره چنین تعریف و تمجید‌هایی صورت گیرد، آنهم تعریف و تمجید‌هایی که بیشتر جنبه بی‌احترامی به دیگران را دارد تا تعریف از خود.

وی افزود: موثرترین کار‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان کشور آن هم با کمترین هزینه انجام شده، انجام اقدامات لازم برای کاهش مرگ و میر نوزادان در دوره وزارت آقای مرندی است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس دهم اظهار داشت: در این دوره که حتی در زمان جنگ هم بود از طریق بهورز‌ها اقدامات مورد نیاز در این حوزه در روستا‌ها و به طور کل مناطق محروم انجام می‌شد و همین کار باعث شد تا میزان مرگ و میر نوزادان در کشور از هم‌طرازی با آفریقا به هم‌طرازی به اروپا برسد.

مره صدق خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی سازمان بهداشت جهانی بازدیدی را از خانه‌های بهداشت در مناطق مختلف کشور داشت و از نزدیک کار بهورز‌ها را مورد بازدید قرار داد و در جریان آن بازدید چند دستگاه آمبولانس به ایران هدیه داده شد که با اعتراض صدام نیز همراه شد.
 
طرح تحول سلامت با هدف تبلیغاتی انجام شد

وی افزود: در آن زمان امکان اینکه پزشکان متخصص را به روستا‌ها و مناطق محروم بفرستیم میسر نبود و حدود ۱۰ سال این کار به طول می‌انجامید، کما اینکه همین امروز هم پزشکان متخصص ما به مناطق محروم نمی‌روند و سیستم بهورز بسیاری از مشکلات کشور را در حوزه جلوگیری از مرگ و میر نوزادان مرتفع می‌کرد و از مردم بومی منطقه افرادی را انتخاب و آموزش‌هایی به آن‌ها داده می‌شد و آموزش‌های داده شده به آن‌ها بیشتر نیاز‌های روستا‌ها را برطرف می‌کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس دهم اظهار داشت: در دولت آقای روحانی طرح تحول سلامت با هدف تبلیغاتی انجام شد و آقای دکتر حسن قاضی‌زاده قربانی اجرای این طرح شد؛ چراکه در ابتدا رئیس جمهور قول داد که بودجه کامل این طرح را تامین می‌کند و این کار انجام نشد و بودجه آن به صورت نصفه و نیمه پرداخت شد.

مره صدق خاطرنشان کرد: البته طرح تحول سلامت از همان ابتدا با انتقاداتی از متخصصین جریانات مختلف سیاسی از جمله آقای پزشکیان و آقای مرندی مواجه شد؛ چراکه همگان بر این اعتقاد بودند که توان اقتصادی برای اجرای این طرح وجود ندارد، مضافا اینکه در هیچ جای دنیا این طرح به این شکل اجرا نمی‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۲۳خرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۰۹۹۶۰، didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
0
0
کاش دولتی باشد که فکر مردم باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین