پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۶۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برنامه‌های مطرح شده از سوی کاندیدا‌ها در خصوص حذف کنکور، معیشت معلمان و رتبه‌بندی فرهنگیان بیشتر پوپولیستی و شعاری بوده و برنامه دقیقی از سوی آن‌ها ارائه نشده است.

شعار سال:زادمهر دبیر سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  گفت: وزیر آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باید یک فرد تحول گرا و تحول خواه باشد؛ اما مطمئنا تحول در سیستمی که در طی ۴۰ سال گذشته در آموزش و پرورش شکل گرفته هزینه دارد و در مقابل معیشت، اجرای سند تحول، حذف کنکور، تغییر نظام ادارای آموزش و پرورش و اجرای رتبه بندی مقاومت می‌کند.
 
وی با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش نیازمند شهامت و جسارت است، افزود: گزینه وزارت آموزش و پرورش باید اعتقاد جدی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته باشد. مضاف بر این مسئله‌ای که مهم است اعتقاد جدی رئیس جمهور دولت سیزدهم به مسئله آموزش و پرورش است چرا که هم اکنون رئیس جمهور مثلا به دانشگاه فرهنگیان که از ارکان مهم آموزش و پرورش است، اعتقادی ندارد.
 
زادمهر با تاکید بر اینکه رئیس جمهور منتخب هزینه در آموزش و پرورش را باید سرمایه تلقی کند، اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم در دولت آینده شاهد برخی تغییرات و تحولات در آموزش و پرورش باشیم این مجموعه نیازمند سرمایه گذاری عظیم و بلند است.
 
دبیر سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه مسائل مطرح شده در خصوص حذف کنکور، معیشت معلمان، رتبه بندی فرهنگیان بیشتر پوپولیستی و شعاری بوده و برنامه دقیقی از سوی کاندیدا‌ها ارائه نشده است، گفت: کاندیدا‌ها صرفا از حذف کنکور و یا اجرای طرح رتبه بندی و بهبود معیشت معلمان سخن می‌گویند، اما هیچ برنامه‌ای برای اجرای این طرح‌ها ارائه نمی‌دهند. با این وجود ضرورت دارد که نمایندگان کاندیدا‌ها در عرصه حضور پیدا کنند و پاسخگوی سوالات در خصوص برنامه‌های نامزد‌ها باشند.
 
زادمهر اولین اولویت آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین در تمام ابعاد و ارکان آموزش و پرورش و بخش‌های زیر مجموعه آن دانست و افزود: اولویت دوم در آموزش و پرورش بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد معلمان است. با این وجود ضرورت دارد که سازمان اقتصادی وزارت آموزش و پرورش برای سازماندهی منابع درآمدزای این وزارتخانه تشکیل شود.
 
وی توجه ویژه به مدارس خارج از کشور و توجه به مسائل فرهنگی را از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه امروز دوره‌های ضمن خدمت در آموزش و پرورش به محلی برای درآمدزایی سازمانی خارجی تبدیل شده است و عملا ارزش افزوده خاصی برای معلمان ایجاد نمی‌کند با این وجود ضرورت دارد سیستم دوره‌های ضمن خدمت متحول شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو  ، تاریخ انتشار:  24خرداد1400، کدخبر:941857 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین