پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
اعضاء پارلمان شهری چهارم بوشهر در حالی با وعده های رنگین بدنبال وفاداری بر قول و قرارهای خود با مردم برای ارائه یک مدل کارآمد از امکانات شهری بودند که اکنون که کمتر از هفت ماه دیگر از عمر کاری آنها باقی مانده است چندان چیزی در چنته برای اعلام به موکلان خود ندارند .

شعارسال: "مشکلات محلات جنوبی بوشهر دیده شود” این عبارت هرچند کوتاه اما شاه بیت غزل تمامی افرادی است که حداقل یک بار خود را در معرض انتخاب مردم برای جلوس بر صندلی شورای شهر و حتی مجلس شورای اسلامی قرار داده اند.

این که به هزار و یک دلیل منطقی و غیرمنطقی که بخش عمده آن ناشی از نبود یک برنامه مدون و سندی مشخص از آمایش سرزمینی است هنوز و پس از گذشت ۳۷ سال محلات جنوبی شهر بوشهر در کمبود امکانات رفاهی و تفریحی دست و پا می زنند کافی است که هر فردی چه متخصص و چه غیر متخصص از حل مشکلات این محلات به عنوان یک پاردایم در توجه مردم زجرکشیده این بخش از شهر بوشهر سخن گوید که به گزاف هم نیست .

نبود یک برنامه جامع برای ساماندهی امکانات در این نواحی در کنار توجه بیشتر به فضای مرکزی شهر بوشهر توسط مسئولان در طی دهه های گذشته بدین سو سبب شده که با افزایش جمعیت محلات جلالی ، شغاب ، دواس ، بهمنی و سبزآباد که شامل محلات ریشهر ، امامزاده ، رایانی و سرتل می شود شاهد یک ناهمگونی بین امکانات موجود با نیازها و حقوق شهروندی این افراد باشیم.

این در حالی است که گام های خیلی ضعیف و از نفس افتاده ای در شوراهای اول تا سوم بوشهر نتوانست به بدن کم رمق این محلات جان تازه ای ببخشد و تک تلاش های شورای چهارم نیز نتوانست حجم گسترده عقب افتادگی این محلات را جبران کند .

اعضاء پارلمان شهری چهارم بوشهر در حالی با وعده های رنگین بدنبال وفاداری بر قول و قرارهای خود با مردم برای ارائه یک مدل کارآمد از امکانات شهری بودند که اکنون که کمتر هفت ماه دیگر از عمر کاری آنها باقی مانده است چندان چیزی در چنته برای اعلام به موکلان خود ندارند .

این بدان معنا نیست که کاری توسط این شورا و مجری آن که شهرداری بندر بوشهر است انجام نشده بلکه گام هایی نیز برداشته شده که کاملا قابل رویت است اما حجم مطالبات منطقی تلمبار شده مردم به گونه ای است که اندک تلاش های انجام شده توسط شورای چهارم چندان نتوانسته با خواسته های مردم تطابق داشته باشد .

نگاهی گذرا به این محلات نشان می دهد که شهرداری که موظف به ساخت یک مرکز بزرگ فرهنگی در قالب فرهنگسرا است هیچ گونه فعالیتی در این زمینه از خود بروز نداده است . در این محلات که سرجمع و بدون احتساب جمعیت قریب به ۲۵ هزار نفری پایگاه هوایی و همین میزان پایگاه دریایی حدود چهل هزار نفر را در خود جای داده نشانی از یک کتابخانه بزرگ دیده نمی شود ، پارک های محله ای آن بسیار اندک ، امکانات ورزشی فوق العاده ضعیف و بخش عمده ای از کوچه های آن خاکی است .

سیستم حمل و نقل این محلات به سمت مرکز شهر و بالعکس در وضعیت ناامیدکننده ای قرار دارد و صنوف موجود در این محلات نیز به شکل نامشخصی سیمای شهری را خجالت زده کرده اند.

طرحهای گازرسانی، شبکههای فاضلاب شهری و زیرساختهای عمرانی هر کدام داستان هزار و یک شبی است که ماحصل آن دغدغه مند کردن مردمی می باشد که در این مناطق و محلات زندگی می کنند . هر سازمانی گناه را به گردن دیگری می اندازد تا شاید توپ بی تدبیری در زمینی دیگر بیافتد و خود را برای خدمت به مردم خلاص کند .

اما چاره چیست ؟

اگر به عنوان یک شهروند به پای حرف شهروندان محلات جنوبی شهر بوشهر بگذارید از درس نخوانده ترینشان که شاید در سنین کهولت باشد تا باسوادترین حتما این حرف را خواهید شنید که به واقع دوای این درد تاکنون بی درمان است ؛” کافی است مسئولان بخواهند و برای حل مشکل مردم در کنار هم بنشینند ". دقیقا همین است . تا زمانی که دستگاه های متولی مدیریت خدمات شهری ، بر سر یک میز کاری برای رفع مشکلات محلات جنوبی و ارائه امکانات متوازن به این محلات ننشسته اند هر گونه شعاردادن بی فایده است . حال شما به عنوان یک فردی که می خواهی روزی روزگاری به شورای شهر راه پیدا کنی تا ابد الادهر هم از مشکلات مردم این محلات بگویی و قول و وعده دهی مطمئن باشید این مشکلات همچنان پابرجا خواهد ماند.

بهتر است با درک شرایط و نیازهای جمعیت گسترده محلات جنوبی شهر بوشهر که مطالبه گرانی ذی حق هستند به گونه ای پارلمان شهری در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان قرار گیرد که در برنامه ای مدون و زمانبندی شده در کوه تاترین زمان ممکن که می تواند کمتر از سه سال باشد مشکلات مردم در این مناطق کمتر شود و شاهد یک سری امکانات مدرن متناسب با شرایط شهرنشینی باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی دوراهک نیوز، تاریخ انتشار: 28مهر1395، کدخبر: 4483: www.dorahaknews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
نبود استاندارد های ساده زندگی مشکلات زیادی برای معیشت این مردم به وجود اورده ، بهتره تمرکز برای محرومیت زدایی به این سمت بره بیشتر
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
همه مسئولا به فکر شیکماشونن فقط
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
بوشهر هم مانند بقیه استان های جنوبی مورد بی مهری های بسیاری از مسئولین قرار گرفته ؛ کاش روزی برسه تا فقر و مشکلات مردم در این شهر برطرف بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین