پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
بازار مس از زمان رسیدن به بالاترین رکورد روزانه یعنی ۴,۸۸۸ دلار در هر پوند معادل ۱۰ هزار و ۷۷۶ دلار در هر تن، در ماه می به طور قابل توجهی آرام شده است، اما اصول دراز مدت برای این فلز منحصر به فرد به لطف تلاش جهانی برای حمل و نقل الکتریکی و تغییر جهت تولید انرژی تجدیدپذیر ، همچنان صعودی باقی مانده است.
شعار سال: آقای Erik Heimlich تحلیلگر اصلی مس در گروه CRU در سمیناری که اخیرا تحت عنوان حرکت در مسیر انقلاب سبز در فلزات اساسی برگزار شد به شکاف ۵.۹ میلیون تنی عرضه طولانی مدت از اواسط دهه ۲۰۲۰ اشاره کرد.

شکاف عرضه ۱۰ ساله در مقایسه با تولید سالانه محصول معدنی که کمی بیش از ۲۰ میلیون تن در سال گذشته بوده، به تفاوت تقاضا و تولید اولیه برای پروژه‌هایی که قبلا متعهد شده اند، اشاره دارد.

تحلیلگر مس گفت: این صنعت با شکاف عرضه‌ای که به لحاظ استاندارد‌های تاریخی نگران است، روبرو نیست. این شکاف در ۷ سال گذشته شامل سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ که بازار‌های کامودیتی در پایین‌ترین سطح قیمتی مس قرار داشت و مس ارزشی معادل نصف ارزش فعلی داشت، بیش از ۵ میلیون تن بوده است.

با این وجود صنعت مس برای رفع این شکاف با چالش‌های زیادی روبرو است و توسعه دهندگان طرح‌ها با انجام فرآیند‌های پیچیده برای حرکت این پروژه‌ها در مسیر تولید، متمرکز شده اند.
 
25 پروژه ای که قیمت مس را تعیین می کند


این تحلیلگر می‌گوید: افزایش نگرانی‌های زیست محیطی و تقاضای ذی نفعان، روند تصویب پروژه‌های صنعت مس را طی دهه‌های آینده تغییر خواهد داد.

مسائل محیط زیست و مشکلات جوامع محلی مانع بزرگی برای بسیاری از پروژه‌ها به شمار می‌روند.

برای مثال پروژه مس Rosemont متعلق به Hudbay Minerals بیش از ده سال است که با مشکل مواجه شده، زیرا روند بررسی توسط مقامات مختلف و با هدف تایید صلاحیت، پیچیده شده است.

همچنین نتیجه درخواست تجدیدنظر توسط شرکت Toronto تنها در اواخر سال جاری اعلام شد آن هم پس از آنگاه دادگاه بدوی تصویب طرح معدن US Forest Service آمریکا را به مدت ۷ سال به تاخیر انداخت و در نهایت رای به راه اندازی مجدد این طرح داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری معدن‌نامه، تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۷۶، madanname.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین