پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
رئیس جمهور گفت: در خاموشی‌ها، مهم این است که مردم از ساعات آن مطلع باشند تا بتوانند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند؛ البته نسبت به مردم عزیزی که در این روزها دچار مشکل و رنج شدند، عذرخواهی می‌کنم و خواهش می‌کنم مقداری در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: مناطق آزاد در آغاز فعالیت این دولت بیشتر وارد کننده بود تا صادرکننده و بخش تجاری آن فعال بود تا بخش سرمایه گذاری که این یک نقیصه بزرگ برای این مناطق بود.

روحانی با بیان اینکه امروز مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی تولید کننده هستند و به مرکزی برای سرمایه گذاری تبدیل شده اند، گفت: در ۸ سال گذشته در مناطق آزاد کار‌های عظیمی صورت گرفته و طرح‌های استراتژیک و زیرساختی مهمی در این مناطق اجرا شده است و این مناطق باید به نقطه اتصال ایران و کشور‌های جهان تبدیل شود.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه راه‌آهن سراسری، گفت: منطقه آزاد اروند در جنوب‌غربی کشور و در منطقه شلمچه پروژه ریلی بسیار مهمی دارد و آن اتصال راه‌آهن خرمشهر به بصره است که اقدامات سیاسی، توافق با عراق و کار مقدماتی آن انجام شده است و بی‌تردید روند تکمیل این خطوط در دولت سیزدهم ادامه و تکمیل خواهد شد.

روحانی همچنین با اشاره به اتصال راه‌آهن چابهار به خط آهن سراسری کشور، اظهار داشت: تلاش ما این بود که در پایان دولت این خط آهن را افتتاح کنیم که البته بخشی از آن را افتتاح خواهیم کرد و با تکمیل و افتتاح این طرح مهم، چابهار به دریای خزر، ترکمنستان، اینچه‌برون و در آینده به آستارا متصل خواهد شد که اقدام بسیار بزرگ و مهمی است.

رئیس جمهور افزود: راه‌آهن رشت – کاسپین طرح بسیار مهمی است که ۸۵ درصد آن اجرایی شده است و در روز‌های آینده ۵ یا ۷ خط آهن سراسری را افتتاح خواهیم کرد که نقش مهمی در اتصال خطوط آهن در سراسر کشور و به کشور‌های منطقه دارد.

روحانی با بیان اینکه در ۸ سال گذشته اقدامات عظیمی در مناطق آزاد تجاری و طرح‌های استراتژیکی در این مناطق اجرایی شده است، گفت: حجم اقدامات زیرساختی در ۸ سال گذشته نسبت به سال ۹۲، حدود ۲ برابر شده است و چنانچه همه طرح‌های موجود، اجرایی شود، حجم این اقدامات و طرح‌های زیرساختی در مناطق آزاد به ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور افزود: مناطق آزاد در نهایت باید نقطه اتصال مهم کشورمان با کشور‌های منطقه و جهان شود و در زمینه صادرات می‌توانند نقش ارزشمندی ایفا کنند.

روحانی در ادامه پایه اساسی تولید را سرمایه دانست و گفت: لازمه رونق تولید، جذب سرمایه است و در کنار آن باید تکنولوژی روز و بازار را به دست بیاوریم. در سال ۹۹ که سال بسیار سختی از لحاظ تحریم و کرونا بود، شعار جهش تولید را عملیاتی کردیم و امسال هم در راستای شعار سال تلاش دولت این است که همه اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

رئیس جمهور در ادامه به مشکل کم‌برقی و قطعی برق در کشور اشاره کرد و گفت: در ۸ سال گذشته حدود ۲۵۰۰ مگاوات به طور سالانه به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است این درحالی است که قبل از این دولت به طور متوسط سالانه ۱۷۰۰ مگاوات برق اضافه می‌شد، اما با این وجود بخاطر گرمای شدید و خشکسالی دچار مشکل می‌شویم.

روحانی با بیان اینکه برق برای زندگی، آسایش، حیات مردم و تولید کشور اهمیت بسزایی دارد، اظهار داشت: امسال دچار خشکسالی بی‌سابقه‌ای هستیم و میزان بارندگی نسبت به پارسال ۵۲ درصد کاهش داشته است و ۷ هزار مگاوات تولید برق‌آبی کشور بخاطر کاهش آب سد‌ها تقریباً قطع شده است. همچنین در روز‌های گذشته نیروگاه بوشهر نیز بخاطر نیاز به تعمیرات از مدار خارج شده بود؛ لذا رنج و سختی فراوانی برای مردم ایجاد گردید.

رئیس جمهور افزود: تولیدات صنعتی کشور نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و این موجب افزایش مصرف برق شده است. البته دلایل دیگری وجود دارد که به معاون اول دستور دادم تا مشکلات و راه‌حل‌های این معضل را شناسایی و برطرف نمایند و در این زمینه بخشی از صنعت با تغییر ساعات فعالیت خود می‌تواند همراهی کند.

روحانی ادامه داد: در خاموشی‌ها، مهم این است که مردم از ساعات آن مطلع باشند تا بتوانند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند. البته نسبت به مردم عزیزی که در این روز‌ها دچار مشکل و رنج شدند، عذرخواهی می‌کنم و خواهش می‌کنم مقداری در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
 
 
روحانی از مردم به خاطر قطعی برق عذرخواهی کرد


رئیس جمهور گفت: وزارت نیرو در این زمینه مقصر نیست، منتها باید برای مردم توضیح دهد که مشکل چه بوده است و باید راه‌حل مشکل را اجرایی کنند.


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیده‌بان، تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۱۶۲۵، didbaniran.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین