پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۵۰۳۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
مشخص نیست که پشت سایت هایی نظیر دیوار به چه فرد یا افرادی گرم است که با وجود دنیایی از حاشیه ها، کمترین برخوردی با آن نمی شود. این داستان، شهاب سنگ فروشی قانونی در ایران با قیمتی نجومی ؟ قانونی یا غیرقانونی؟
شعارسال: روزگار کرونایی به پدیداری وضعی انجامیده تا برای هر اتفاق کوچک یا بزرگی جماعت آدمیزادگان سراغ فضای مجازی و تارنما‌ها و پیام رسان‌های اینترنتی بروند و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در این دنیای انبوهِ بی انتهای بی سامان بجویند. این میان، اما دیدن آگهی فروش شهاب سنگ از آن نوبرانه‌هایی است که در میان آشفته بازار داد و ستد‌های پر شگفتی دنیای سایبری از همه غریب‌تر و بدیع‌تر می‌نماید. خاصه اگر یکی از این آگهی‌ها درباره شهاب سنگی باشد که چهارصد و هفتاد و هشت گرم وزن و پانصد میلیارد تومان قیمت داشته باشد.
آن طور هم که گفته می‌شود در طول سال انواع شهاب سنگ‌هایی که با سطح زمین برخورد می‌کنند در حدود پانصد گونه بوده و تنها پنج نمونه از آن بدلیل ارزشمندی به دست دانشمندان می‌افتد.
تکاپوی سودجویان را هم باید از همین جا پی گرفت و از همین است که شماره تاجران این بازار هم با شتاب فزونی می‌گیرد. طوری که پرشماری آگهی‌های مربوط به فروش شهاب سنگ تا آن اندازه است که قوه تخیل را به این تصور دور و دراز وا می‌دارد که احتمالا بخش اعظم شهاب سنگ‌های موجود در کهکشان راه شیری یکسره راه میهن ما را در پیش گرفته اند و بی مجامله و مکثی ایران کهن و اساطیری مان را برای فرود آمدن برگزیده اند.
 
شهاب سنگ فروشی در سایت دیوار
 
گذشته از این آن طور که از شنیده‌ها بر می‌آید فروشندگان این نوع کالای پر عجایب یا آن را میراث آبا و اجدادی و مرده ریگ خانوادگی خود معرفی می‌کنند و یا پا را از این هم فراتر می‌گذارند و در توجیه آنچه در سر دارند و بر زبان می‌آورند مدعی دیدن سقوط شهاب سنگ کذایی و حضور و مداخله شخصی خود در کشف و شناسایی اش می‌شوند. وقتی هم که سراغ مکان شناسایی شهاب سنگ یا سقوطش را بگیریم به ناحیه‌های دوردست و دسترس ناپذیری در دل کویری ناپیدا کران یا کوهستانی صعب العبور و هزارتو ارجاع مان می‌دهند که خود برای درمانده کردنمان کفایت می‌کند.

اما چیزی که مرز‌های شگفتی را به دورترین نقطه خود فرا می‌برد استناد به گواهی‌های یا مدارکی منتسب به بالاترین سطوح نهاد آموزش عالی است. سوداگران این داد و ستد غریب در دست و پا کردن شناسنامه و مدرک شناسایی از دانشگاه‌های پراعتبار کشور یا حتی از سازمان زمین شناسی قابلیتی به چشم آمدنی دارند و در این راه گویا بی توفیق هم نبوده اند.

اما در تامل در باب این تجارت نامعمول و نادر آنچه که بیش از همه ذهن را به کنکاش وا می‌دارد بها و قیمتی است که اصحاب این حرفه بر کالای پرگفتگوی خود می‌گذارند. البته برای عده‌ای از این تاجران پرهنر شیوه کار این است که بگویند نرخ اعلامی بسیار کمتر از بهای واقعی شهاب سنگ است و از سر ناداری و به ضرورت چنین قیمتی را بر این کالای نایاب پر ارزش گذاشته اند. گروه مدعی دیگری هم با طرح دعاوی پر طول و تفصیل از کشف سخت یا تصادفی این کالا خبر می‌دهند و اینکه پی بردن به قیمت واقعی آن را پس از ارزیابی‌های کارشناسانه در مرکز بزرگ علمی یا دانشگاهی دریافته اند. البته حربه دیگر هم به میان کشیدن پای مشتری‌های ثابت قدم و دست به نقدی در آن سوی آب هاست است که حاضرند بهای گزافی برای این شی کمیاب و از آب گذشته بپردازند

حال، اما شاید انتشار آگهی فروش یک شهاب سنگ مریخی درشت پیکر که به آکندریت هاوردیت مسمی شده و محل برخوردش با سطح زمین بندر عباس معرفی شده و ۴۷۸ گرم وزن دارد و مدعی فروشش ادعای موجود بودن ویدیوی لحظه برخوردش با سطح زمین را هم دارد در تارنمای دیوار خود در حکم تازه‌ترین آیت این سودای شگرف و پر عجایب است که شاید ضروری است برای در امان ماندن از آفات پر خوف و فتنه اش باید که خود را در پناهی امن غیر آنچه در دنیای مجازی در جلوه و خروش است برسانیم.

بسیاری از آگهی های فروش شهاب سنگ در ایران با قیمت نجومی عجیب و غریب است. برخی از افراد سودجو وعده تشخیص شهاب سنگ در خانه را می‌دهند. هیچ کدام از روش‌های تست شهاب سنگ با گوشی، تست شهاب سنگ با یخ، تست شهاب سنگ با میخ و تست شهاب سنگ با شیشه مورد اطمینان نیستند و نمی‌توان کارشناسانه نظر داد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
0
0
من هم تو بندر عباس حین جمع کردن صدف لابه لای سنگها یه سنگ دقیقا شبیه همین سنگ پیدا کردم
Safar Ali .......
Afghanistan
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
0
1
سلام احترامات یک سنگ پیدا کردم میشه درباه اش معلومات بدهید
مدیر پایگاه

سلام 
تبلیغات در سایت حذف می گردد. ایمیل شما حذف گردید.

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
خخخخخخخخ
حودشون این کاره ان، صفدرعلی جون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین