پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در سیصد و دهمین جلسه رسمی این شورا که روز سه شنبه برگزار شد، فاصله نگاه مدیریت شهری به شمال و جنوب پایتخت با شعار‌ها را زیاد خواند و خواهان اهمیت دادن این سازمان به جنوب پایتخت و میراث طبیعی و تاریخی همچون کوه بی‌بی شهربانو شد.

  شعار سال:به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در سیصد و دهمین جلسه رسمی این شورا در راستای بررسی "طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال" معترض شد و گفت: شرایط کوه بی‌بی شهربانو و کوه توچال یکسان و از نظر تاریخی، فرهنگی و طبیعی هر دو از ارتفاعات حائزاهمیت پایتخت هستند، در کوه بی‌بی شهربانو میراث تاریخی نیز وجود دارد، این در حالی است که در این طرح نامی از کوه بی‌بی شهربانو و حریم آن مطرح نشده است.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر این میراث را مد نظر قرار ندهیم، برای شهروندان شائبه فرق گذاشتن میان شمال و جنوب شهر پیش می‌آید، عنوان کرد: از کوه بی‌بی شهربانو به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود و اعضای شورای شهر در بازدید از این کوه شاهد آسیبی که به واسطه کارخانه سیمان دیده است، بودند.
 
عضو شورای شهر افزود: بخش عمده‌ای از این کوه به واسطه کارخانه سیمان که توسط نهاد قدرتمندی همچون بنیاد مستضعفان حمایت می‌شود، از بین رفته است و گودال عمیقی در کنار بقعه جانمایی شده است، از این رو مسئولان منابع طبیعی، مسئولان محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری به سبب برخی ملاحظلات از ورود به این موضوع خودداری کرده‌اند.
 
خلیل‌آبادی با اشاره به اهمیت کوه و بقعه بی‌بی شهربانو اظهار کرد: با این حال تقاضا می‌کنم اعضای شورای شهر از این مساله چشم پوشی نکنند و همچون توچال به این کوه نیز اهمیت دهند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در نگاه خود به شمال و جنوب شهر با شعارهایی که مطرح شده، فاصله دارد، گفت: افرادی که معتقدند ری باید جزوی از تهران و بدون مدیریت شهری مستقل باشد، بدانند کوه بی‌بی شهربانو در حریم شهر تهران است، از این رو رسیدگی به آن نیز ضرورت دارد.
 
در پایان این جلسه مقرر شد در جلسه آتی طرح و پیشنهاد جدیدی در رابطه با حفاظت از کوه تاریخی بی‌بی شهربانو در شهرری، مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شورای اسلامی شهر تهران ، تاریخ انتشار: 22 تیر 1400، کدخبر:22002 ،www.shoratehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین