پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه طی اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام شده است، پرونده مسکن مهر در استان تهران تقریبا بسته شد، گفت: حدود ۷۰۲ واحد از خانه‌های مسکن مهر باقیمانده است که این تعداد واحد مشکلات حقوقی دارند و تکلیف آن‌ها پس از رای در قوه قضاییه مشخص خواهد شد.
شعار سال: جلیل محبت‌خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه طی اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام شده است، پرونده مسکن مهر در استان تهران تقریبا بسته شد، گفت: حدود ۷۰۲ واحد از خانه‌های مسکن مهر باقیمانده است که این تعداد واحد مشکلات حقوقی دارند و تکلیف آن‌ها پس از رای در قوه قضاییه مشخص خواهد شد.

وی درباره مسکن‌های مربوط به اقدام ملی توضیح داد و بیان کرد: استان تهران دارای سهمیه مشخص، یعنی در حدود ۷۳ هزار واحد بود که ۲۵ هزار واحد برای شهر تهران و باقی آن‌ها برای شهر‌های جدید استان در نظر گرفته شدند.
 
روند کار و ثبت نام در طرح ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره روند کار و ثبت نام در طرح ملی مسکن عنوان کرد: متقاضیان باید در بانک مسکن افتتاح حساب می‌کردند و مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه را در این حساب قرار می‌دادند. بر اساس آمار بیش از ۱۷۲ هزار نفر ثبت نام کردندکه البته حدود ۲۰ هزار نفر از این افراد هیچ گونه مدارکی ارائه ندادند.
 
۷۰۲ واحد مسکن مهر با مشکلات حقوقی مواجه است

وی اشاره کرد: در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر اداره کل راه و شهرسازی متولی این کار است و در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن مسئولیت ثبت نام و انجام عملیات واگذاری را برعهده دارد.

محبت خواه با اشاره به این که بیش از ۱۰ هزار نفر برای طرح ملی مسکن در استان تهران حائز شرایط شدند، گفت: تمام زمین‌ها برای ساخت مسکن در شهر‌های جدید و شهرستان‌ها به جز شهر تهران آماده هستند و هیچ مانعی برای ساخت و ساز در شهر‌های اسلامشهر، پاکدشت، رباط کریم، شهریار، قرچک، نسیم شهر، دماوند، صفادشت و فیروزکوه وجود ندارد.
 
مشکلات کمبود مسکن در هشت سال گذشته

وی درباره مشکلات کمبود مسکن در هشت سال گذشته تصریح کرد: وقتی طرحی در حوزه مسکن اجرا می‌شود فارغ از اینکه خوب یا بد باشد و یا مدیران جدید به آن اعتقاد داشته باشند یا نداشته باشند باید آن را ادامه داد. به عنوان مثال مسکن مهر طرحی بود که تعداد قابل توجهی از مردم را صاحب خانه کرد و فارغ از اینکه به درستی اجرا شد یا در اجرا دچار مشکل بود، باید مسئولین جدید آن را ادامه می‌دادند. هرگونه وقفه در اجرای این طرح‌ها سبب بروز مشکل در حوزه مسکن می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تصریح بر اینکه متاسفانه مجموعه‌های معتبر در حوزه مسکن نخواستند طرح‌های دوره‌های گذشته که در رأس آن‌ها مسکن مهر قرار داشت را ادامه دهند اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی متولی زمین است و هر زمان که مسئولین نیاز به ساخت مسکن داشته باشند این اداره کل آمادگی برای ارائه زمین دارد.
 
۷۰۲ واحد مسکن مهر با مشکلات حقوقی مواجه است
 
شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آنا، تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۹۵۰۵۴، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین