پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
« بشار اسد» برای دوره جدید هفت‌ساله در برابر اعضای پارلمان سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرد.
شعارسال : «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه برای دوره جدید هفت‌ساله ریاست‌جمهوری خود در برابر اعضای مجلس این کشور در کاخ الشعب سوگند یاد کرد.

بشار اسد در ۲۷ مه گذشته (۵ خرداد) با کسب ۹۵ درصد آرا مجدداً به‌عنوان رئیس جمهور سوریه انتخاب شد.
 

ما به نقش دوستانی همچون ایران و روسیه اطمینان داریم

 
بشار اسد امروز در مراسم تحلیف که علاوه بر نمایندگان دیپلماتیک در دمشق، شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای داخلی و بین‌المللی نیز در آن حضور داشتند، برای ملت سوریه سخنرانی کرد.

بشار اسد در مراسم تحلیف طی سخنانی خطاب به ملت سوریه گفت: ملت‌هایی که راه آزادی را می‌شناسند در راه دفاع از حقوق خود خسته نمی‌شوند.

‎اسد افزود: مشارکت ملی گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری دلیل بر آگاهی بالای ملی مردم سوریه است.

رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: دشمنان پیش از این در پروژه‌های خود علیه سوریه روی تروریسم حساب باز کرده بودند، اما امروز روی تبدیل کردن شهروندان به مزدور و جاسوس حساب می‌کنند.

تحقق معادله ملی

بشار اسد تأکید کرد: تجربه انتخابات ریاست‌جمهوری ثابت کرد این ملت هستند که به دولت مشروعیت می‌دهند و ما کنار یکدیگر معادله ملی را محقق کردیم؛ چرا که ما مردمی متعهد و یکپارچه هستیم.

بشار اسد گفت: آگاهی ملی مردم ما سنجش و معیاری است که بر اساس آن توانایی و قدرت خود را می‌سنجیم. برخی از مزدوران از طریق ترکیه در حال کار به‌روی طرح‌هایی جهت رسیدن به یک قانون اساسی هستند که کشور را تحت تسلط بیگانگان قرار دهد.

شکست طرح‌های دشمنان سوریه

‎رئیس جمهور سوریه تصریح کرد:، اما همه طرح‌ها و تلاش‌های مزدوران به‌لطف مقاومت ملت سوریه نابود شد. بزرگترین دلیل بحران‌هایی که در آن زندگی کردیم فقدان ارزش‌ها و اخلاق بود.

اسد عنوان کرد: هرکسی که تعلقات خود را از دست بدهد هیچ خیری برای کشورش ندارد و هیچ امنیتی برای آن در برابر جامعه نخواهد بود.

بشار اسد بار دیگر خطاب به همه کسانی که فریب خورده و روی سقوط کشور خود حساب باز کرده‌اند گفت: به هرکسی که فریب خورده است می‌گویم که این افراد از جانب دشمن علیه کشور خودشان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. ‎

اوضاع اقتصادی سوریه

وی همچنین به بحث درباره اوضاع اقتصادی سوریه پرداخته اعلام کرد: در زمان حاضر ۳۰۰۰ کارخانه در سوریه درحال ساخت است و جنگ و محاصره نتوانست سرمایه‌گذاری ما را متوقف کند. ‎

بشار اسد در ادامه ابراز کرد: عنوان مرحله آینده افزایش تولید و نقش دولت در تسهیل آن در بخش‌های مختلف است. حل مشکل برق اولویت ماست؛ زیرا این امر زندگی و محیط سرمایه‌گذاری ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همچنین شفافیت که ماهیت برنامه اصلاحات اداری می‌باشد ضمن اولویت‌های ما در مرحله بعدی قرار دارد.

تغییر قوانین و مبارزه با فساد

اسد ادامه داد: مرحله آینده شاهد نوسازی قوانین و مبارزه با فساد و کشف فاسدان خواهد بود. محاصره یک فرصت بزرگ برای توسعه اعتماد به توانایی‌های داخلی است.

وی تأکید کرد:هدف جنگ‌های مدرن، قبل از زمین انسان است و هرکس در جنگ انسان پیروز شود این جنگ را برده است. دشمن زمانی پیروز می‌شود که اکثریت باور کنند مقاومت دروغ و بازدارندگی آن «وهم» است. ما اگر باور کنیم که وابستگی ملی ما در مرز‌هایی است که دشمن اشغالگر ترسیم می‌کند، از نظر فکری و روانی شکست خواهیم خورد.

بشار اسد گفت: تعلق ملی بسیار گسترده‌تر از دین و مذهب و منافع و تاریخ و جغرافیاست. ما زمانی که باور کنیم دور کردن و جدا شدن یک سیاست است ضرر می‌کنیم.

تعهد ما به مسئله فلسطین تغییرناپذیر است

رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه به مسئله فلسطین پرداخته تأکید کرد: در زمان حاضر نزدیکترین مسئله به ما مسئله فلسطین است و تعهدی که به آن داریم آن‌چنان پایدار و محکم است که با تغییر شرایط عوض نمی‌شود.

وی اضافه کرد: هدف و چشم‌انداز ما آزادسازی مناطق باقی‌مانده کشور از شر تروریست‌ها و حامیان ترک و آمریکایی آن‌ها است.

نقش ایران در حمایت از سوریه

بشار اسد همچنین به نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: ما به نقش دوستانی همچون ایران و روسیه که ایستادن آن‌ها کنار ما تأثیر زیادی در آزادی کشور داشت، اطمینان داریم. ‎

وی ادامه داد: ما بر وظیفه دولت در حمایت از هرگونه مقاومت در سوریه ضد اشغالگری تأکید می‌کنیم. بر همه کسانی که میهن را حفظ و خاک آن را با خون خود سیراب کردند درود می‌فرستیم، همچنین به فرزندان سوریه که صداقت تعلق خاطر به میهن را تجسم بخشیدند، درود می‌فرستیم.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۲۵۳۹۴۵۸، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین