پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
محمدرضا صالحی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص عفونی گفت: خوشبختانه نتایج بررسی‌ها نشان دهنده موثر بودن واکسن کوو ایران برکت بر ویروس جهش یافته دلتا است.
شعار سال: ناظر کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی با عنوان "سرانجام کرونا و رعایت کمرنگ دستورالعمل ها"، با اشاره به اینکه این موضوع بسیار امید بخش است، افزود: اثربخشی واکسن برکت روی واریانت ویروس دلتا کرونا در تست خنثی‌سازی (cVNT) مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد سرم افرادی که در فاز یک و دو واکسن کوو ایران برکت شرکت و واکسن دریافت کرده بودند، دارای آنتی‌بادی به میزان موثری در برابر کرونای دلتا است.

او ادامه داد: نخستین واکسن ایرانی کرونا، پیش از این هم واریانت انگلیسی و آفریقای جنوبی را شکست داده بود که در حال تهیه مقاله آن هستیم.

صالحی با اشاره به اینکه روند تولید انبوه این واکسن در حال شتاب است؛ از همه تقاضا کرد که برای تولید انبوه این واکسن کمک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ویروس دلتاکرونا واگیری زیادتری دارد و خیلی سریع‌تر ریه را درگیر می‌کند، گفت: این ویروس میانگین سنی پایین‌تری را درگیر می‌کند لذا افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، مراقبت بیشتری کنند.
 
واکسن برکت بر کرونای دلتا هم تاثیرگذار است

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با اشاره به اینکه بعد از واکسیناسیون هم نیاز به احتیاط است، افزود: دو تا چهار هفته بعد از تزریق دز دوم واکسن به مرور ایمنی در فرد ایجاد می‌شود، اما حتی بعد از این زمان هم شاید ایمنی ایجاد نشود.

وی در پایان با اشاره به اینکه هیچ کدام از تست‌هایی که برای ایمنی‌سنجی واکسن‌ها انجام می‌شود، مورد تایید ما و سازمان جهانی بهداشت نیست، تصریح کرد: بحث ایمنی زایی واکسن بسیار پیچیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۰۷۱۸۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین