پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۵۱۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسدود کردن صرافی‌های آنلاین داخلی باعث استفاده افراد از سایت‌های خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال و خروج پول از کشور می‌شود.
شعارسال: حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات اخیر برخی مسوولان اجرایی در بازار ارز‌های دیجیتال و رمزارز کشور گفت: رمز‌ارز‌ها و ارز‌های دیجیتال پدیده‌ای جدید است که در اقتصاد ایران و جهان مطرح شده و اگر خوب مدیریت و ساماندهی شود می‌تواند در شرایط تحریمی برای ما مفید باشد.

وی افزود:البته اختلاف نظراتی بین مراجع و علما پیرامون مشروعیت این موضوع و اینکه چقدر می‌تواند در اقتصاد به ویژه اقتصاد اسلامی جایگاه داشته باشد، وجود دارد و دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه مطرح است.
ضروریت ساماندهی بازار ارز دیجیتال

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در بی توجهی به ساماندهی صرافی‍های آنلاین و سایت‌های خرید و فروش رمزارز داخل کشور، بیان کرد: با توجه به حجم بالای مبادلات مردم کشورمان در بازار رمزارز‌ها و ارز‌های دیجیتال لازم و ضروریست که این بازار مدیریت و ساماندهی شود لذا کمیسیون اقتصادی مجلس به این مسئله ورود کرده تا سروسامانی به این بازار بدهد.

نوش‌آبادی با اشاره به اخباری مبنی بر مسدود کردن حساب برخی صرافی‌های آنلاین و سایت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی، گفت: این اقدام باعث استفاده افراد از صرافی‌ها و سایت‌های خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال و خروج پول از کشور می‌شود و متاسفانه شاهد درهم ریختگی در این حوزه هستیم و ساماندهی این موضوع نیز در دست دولت و بانک مرکزی است.

وی در پایان متذکر شد: با توجه به اینکه این موضوع پیامد‌های منفی به همراه دارد، مجلس از طریق کمیسیون امنیت ملی از بعد سیاسی و مسائل بین‌المللی و امنیتی و کمیسیون اقتصادی نیز از لحاظ شرایط اقتصادی کشور و تاثیر رمز‌ارز‌ها در حوزه تجارت به این موضوع ورود کرده است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش‌نیوز، تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۸۶۶۲۹، gostaresh.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین