پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون‌های عمران و اقتصادی مجلس شورای اسلامی از مرکز فرماندهی و کنترل نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، آبرو و موجودیت کشور و تامین کننده امنیت آسمان کشور است.
شعار سال: امیر سرتیپ سپهری راد معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن ابراز خرسندی از دیدار و تعاملات سازنده و اثرگذار فرماندهان و کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نقش ارزنده پدافند هوایی از زمان جنگ تحمیلی تا به امروز بر کسی پوشیده نیست و تاکنون هیچ گونه عملیات زمینی از دوران دفاع مقدس تا به امروز بدون چتر پدافند هوایی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه احساس امنیت است که موجب شکوفایی اقتصادی می‌شود و با جذب سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، می‌توان بستر امنیت را بیش از پیش فراهم کرد، افزود: با همت، تعهد، ذکاوت و فعالیت‌های شبانه روزی کارکنان غیور پدافند هوایی ارتش، نقش اساسی و هدفمند پدافند هوایی در ترانزیت و امنیت هوایی آسمان ایران بر هیچ کس پوشیده نخواهد ماند.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر فرمایش فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) که فرمودند: «با توجه به اینکه حرکت اولیه دشمن حمله هوایی است، پدافند هوایی باید بطور جدی در حوزه تقویت و پشتیبانی در اولویت اول قرار بگیرد»، تصریح کرد: پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت، آبرو و موجودیت کشور است و با استفاده از همه ظرفیت‌های خود در حوزه کشف، شناسایی، رهگیری، انهدام و یا انحراف در برابر تمامی تهدیدات، امنیت آسمان جمهوری اسلامی ایران را تامین کرده است.

سرتیپ سپهری راد با اشاره به عملیات غرور آفرین والفجر۸ توسط شیرمردان نیروی پدافند هوایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) پدافندیان را بسیجیان ارتش خطاب فرمودند، تصریح کرد: هوشیاری و اقدامات به موقع پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس، امنیت بیش از ۲میلیون پرواز، بسته نشدن هیچ فرودگاه و مرکز حیاتی و حساس و همچنین تامین امنیت پالایشگاه‌ها و مراکز مهم را موجب شد.

وی با تاکید بر تعاملات اثر گذار و سازنده نیروی پدافند هوایی با سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تامین امنیت آسمان ایران، نقش حیاتی در ترانزیت هوایی، افزایش کریدور هوایی، افزایش نقاط وارسی هواپیماها، افزایش چند برابری پرواز‌ها و ... افزود: پدافند هوایی با افزایش تهدیدات و تحریم‌ها به همت جوانان و دانشمندان این مرز و بوم و همکاری با سایر موسسات، دانشگاه ها، وزارت دفاع و سازمان جهاد خودکفایی، امروز بحمد الله در تمامی حوزه‌های دفاعی به خودکفایی رسیده و امنیت، آسودگی خاطر و آرامش را برای هموطنان عزیز به وجود آورده است.
 
پدافند هوایی خط مقدم دفاع از موجودیت کشور است
 
نیروی پدافند جزء امن‌ترین آسمان‌های پروازی است

در ادامه محمدرضا رضایی کوچی نماینده جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تمجید و قدردانی از فعالیت‌های مجموعه پدافند هوایی ارتش در طول دوران دفاع مقدس تا به امروز، اظهار کرد: نقش مهم، حساس و حیاتی پدافند هوایی ارتش در تامین امنیت ایران اسلامی کاملا ملموس است و این امنیت و اقتدار قطعا تامین کننده و پشتیبان اقتصاد و معیشت مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه آسمان جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری و دقت شبانه روزی کارکنان متعهد و ولایی نیروی پدافند جزء امن‌ترین آسمان‌های پروازی است، افزود: امنیت پایدار در آسمان امن ایران قطعا موجب افزایش عبور و تردد هواپیما‌های تجاری، مسافربری، تعامل و ارتباط با دنیا و ... خواهد بود که این مهم موجب ورود منابع مالی قابل توجهی به خزانه کشور خواهد شد که پدافند هوایی این نقش را بخوبی ایفا کرده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امنیت آسمان ایران عزیز مرهون زحمات مجموعه نیروی پدافند هوایی است که هیچ هواپیمای جنگنده و متخاصمی بدون اجازه حق ورود به حریم هوایی کشورمان را ندارد.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۰۸۳۵۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین