پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شرکت‌های داخلی می‌توانند به نیابت از دولت واکسن خارجی وارد کشور کنند و دولت هم اعلام کرده است، مشکلی برای پرداخت پول آن ندارد. دولت حتی به صورت عام اعلام کرده است و برای واردات هر چه بیشتر واکسن درخواست کمک کرده است.
شعار سال: تقریبا از اسفند ماه سال گذشته واکسیناسیون عمومی در کشور با واردات واکسن‌های خارجی کرونا انجام شد و این روند به صورتی بود که محموله‌های جدید واکسن پس از خریداری شدن به کشور وارد می‌شد و تزریق‌ها برای گروه‌های اولویت دار انجام می‌گرفت البته در این میان جهش‌های جدیدی از ویروس در کشور زیاد شد و در مقابل واردات واکسن‌های خارجی با مشکلاتی مواجه بود و مسیر این اقدام با پستی‌ها و بلندی‌های زیادی رو به رو شد، اما در حال حاضر با وجود همه اتفاقات بنا به گفته مسئولان ستاد مقابله با کرونا دو هفته‌ای از برنامه واکسیناسیون عقب هستیم و دلیل اصلی این اتفاق محدودیت وجود واکسن است. بر همین اساس لازم است علاوه بر واردات این محصول توسط دولت، شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی از توانایی خود برای خرید واکسن‌های خارجی استفاده کنند و اتفاقات رخ داده لزوم این امر را بیشتر می‌کند.

فروش انحصاری واکسن‌های وارداتی با عدالت سازگار نیست

مسعود یونسیان، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره خرید واکسن‌های خارجی توسط شرکت‌های خصوصی گفت: دولت از خرید واکسن شرکت‌های خصوصی استقبال می‌کند و اصولا بسیاری از کشور‌های دیگر نیز واردات واکسن‌های خارجی را به شرکت‌های خصوصی سپرده اند، اما در نهایت تحویل وزارت بهداشت می‌شود.

او افزود: اگر شرکت‌های خصوصی واردات واکسن را انجام دهند و به صورت انحصاری بفروشند اصلا درست نیست و با عدالت نیز سازگار نخواهد بود.
 
دولت برای واردات واکسن درخواست کمک کرده است

یونسیان ادامه داد: شرکت‌های داخلی می‌توانند به نیابت از دولت واکسن خارجی وارد کشور کنند و دولت نیز مشکلی برای پرداخت پول آن ندارد چراکه دولت این امر را اعلام کرده است و مشکلی در این زمینه ندارد و جز اولویت هاست.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: دولت حتی به صورت عام اعلام کرده است و برای واردات هر چه بیشتر واکسن درخواست کمک کرده است.

او بیان کرد: درحال حاضر مشکلی در زمینه عدم فعالیت شرکت‌های خصوصی در زمینه‌ی واردات واکسن نیست چرا که مشکل اصلی این است که واکسن به اندازه کافی موجود نیست که توانایی واردات آن وجود داشته باشد.

یوسفیان گفت: بهتر است شرکت‌ها به نیابت از دولت‌ها واکسن تهیه کنند و بعد از تحویل به وزارت بهداشت طبق اولویت‌های واکسیناسیون تزریق صورت گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۰۹۰۵۷، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین