پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۵۱۷۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
خریدار یک مدرسه در شیراز با گرفتن حکم تخلیه آن قصد دارد مدرسه را به رستوران تبدیل کند که مدیرکل آموزش و پرورش فارس در واکنش به اقدام یاد شده اعلام کرد: فروش این مکان آموزشی بدون اطلاع این اداره و همچنین بنیاد شهید استان رخ داده است.

شعار سال:مدیر کل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: مدرسه شاهد ۱۳ شیراز بدون اطلاع اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید استان فارس به بخش خصوصی واگذار شد و خریدار این مدرسه با گرفتن حکم ، اقدام به تخلیه مدرسه کرده است و ما هم اکنون با مشکلات بسیاری برای انتقال و جابه جایی دانش آموزان رو به رو شده ایم.
 
فرهاد اسماعیلی بیان کرد: مدرسه شاهد ۱۳ ناحیه ۴ آموزش و پرورش شهر شیراز به یک رستوران شیرازی واگذار شده، ضمن اینکه زمین این مدرسه متعلق به بنیاد کوثر بوده و نماینده این بنیاد در روزهای پایانی اسفندماه سال ۱۳۹۶ به عنوان مالک این زمین، مدرسه را به بخش خصوصی واگذار کرده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: مسئولین آموزش و پرورش در فروردین ۹۷ متوجه شدند که این مدرسه بدون انجام تشریفات اداری به فروش رسیده است. آنها این موضوع را با بنیاد شهید استان فارس در میان گذاشتند که بنیاد شهید هم از فروش این مدرسه اظهار بی اطلاعی کرد.
 
اسماعیلی گفت: پس از پیگیری هایی که صورت گرفت  مشخص شد که خریدار دارای سند رسمی است؛ بنیاد کوثر در حالی بدون اطلاع آموزش و پرورش اقدام به فروش این مدرسه کرده که بخشی از زمین این مدرسه متعلق به آموزش و پرورش بوده است در واقع مدرسه شاهد دارای زمینی به مساحت دو هزار و ۶۰۰ متر مربع است که ۵۰۰ متر مربع آن در تملک بنیاد کوثر نبوده و بنابراین جزو ملک رستوران نیست.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در سال ۹۹ مجددا پیگیری های لازم را برای برطرف شدن این مشکل انجام داد و ما از طریق قانونی اقدام به حل این مشکل کردیم اما متأسفانه با وجود اینکه فروشنده در زمان فروش زمین، تشریفات اداری را انجام نداده است نتوانستیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

اسماعیلی اضافه کرد: البته خریدار مراحل قانونی را برای خرید این زمین طی کرده است اما فروشنده زمین دولتی را بدون طی تشریفات اداری به بخش خصوصی واگذار کرده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: اگر بنیاد کوثر این ملک را از طریق مزایده واگذار کرده بود قطعا آموزش و پرورش اقدام به خرید این مدرسه می کرد. اما مدرسه شاهد بدون اطلاع ما به یک رستوران شیرازی فروخته شد.

وی عنوان داشت: اخیرا خریدار تقاضای تخلیه ملک را داشت اما به دلیل اینکه درخواست تخلیه همزمان با امتحانات دانش آموزان بود نتوانستیم مدرسه را تخلیه کنیم و از خریدار مهلت خواستیم تا پس از به پایان رسیدن امتحانات خرداد ماه، مدرسه را تخلیه کنیم.

اسماعیلی افزود: ما برای تخلیه مدرسه و جابه جایی دانش آموزان با نارضایتی و مقاومت والدین رو به رو شدیم. البته مکان مناسبی هم برای جابه جایی دانش آموزان نداشتیم.

او اضافه کرد: هرچند خریدار، مدرسه دیگری را به آموزش و پرورش پیشنهاد کرده است اما این مدرسه در قالب هنرستان راه اندازی شده و هنرستان کارکرد دبیرستان را ندارد. سیستم هنرستان با دبیرستان متفاوت است و ما نمی توانیم دانش آموزان را به این مکان منتقل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در حال حاضر خریدار از طریق گرفتن حکم تخلیه نسبت به تخلیه مدرسه اقدام کرد و در زمانی که مسئولین مدرسه در حال ثبت نام دانش آموزان بودند با مأمور نیروی انتظامی به مدرسه مراجعه کرد و عملیات تخلیه را انجام داده است.

اسماعیلی بیان داشت: این مدرسه سالها محل تحصیل فرزندان خانواده های معظم شهدا بوده است و برای ما جای تعجب دارد که چرا رستوران به نهاد مقدسی مانند مدرسه ترجیح داده شده است؟

 وی با اعتقاد به اینکه کاربری زمین، نوع فعالیت ها و ظرفیت عملکردهای گوناگون را مشخص می کند، عنوان داشت: زمین این مدرسه دارای کاربری آموزشی است و این مکان نباید به هتل یا رستوران تبدیل شود. در حقیقت مقررات مشخصی برای استفاده از زمین و تغییر کاربری وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص وضعیت دانش آموزان این مدرسه در سال تحصیلی جدید، گفت: در حال حاضر ما مجبور به جابجایی دانش آموزان هستیم و با وجود نارضایتی والدین باید دانش آموزان این مدرسه را به مدارس دیگری در شهر منتقل کنیم اما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا بتوانیم مدرسه ای را نیز تحت عنوان مدرسه شاهد راه‌اندازی کنیم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:  30 تیر   1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84412180

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
مگر می شود مدرسه ای را بدون اطلاع خرید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین