پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۷۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
برای هر پرواز کلی رانت استفاده می‌کنند، از رانت سوخت ارزان یا رانت دیر پرداخت کردن هزینه‌های فرودگاهی و ده‌ها مورد دیگر. انحصار را در کشور در دست دارند و با توجه به عدم شفافیت‌های عدیده و تعارض منافع زیاد، هرگونه که می‌خواهند رفتار می‌کنند. امروز بلیت را گران می‌کنند و فردا تکذیب می‌کنند. آیا به این فکر کرده اید که چرا باید به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر محترم راه حقوق از بیت المال بدهیم در حالی که عاجز از کنترل موثر حوزه تحت امر خود هستند؟ سازمان بازرسی قصد ندارد از خواب بلند شود و نگاهی به فساد‌های صنعت هواپیمایی داشته باشد؟ در صورت نیاز، حاضر به مشارکت و ارایه برخی از فساد‌های پرسنل و مدیریتی (خصوصا مدیران سابق) سازمان هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌ها، ایرلاین‌های دولتی و خصوصی و حتی برخی از واسطه‌های پشت پرده هستیم.
شعار سال: موسوی گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما طبق ماده ۱۶۳ قانون اساسی غیر قانونی نیست و ما طبق عرضه و تقاضا بلیت را می‌فروشیم.
 
خشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی با بیان این‌که افزایش قیمت‌های اخیر بلیت هواپیما غیرقانونی است و سازمان هواپیمایی با آن مخالف است، گفت: از یک ماه گذشته که شرکت‌های هواپیمایی اقدام به افزایش قیمت بلیت‌های خود خارج از نرخ‌های مصوب کردند، اخطار‌های بسیار زیادی داده‌ایم و تعدادی از گزارشات مردمی را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کرده‌ایم.

او با بیان این‌که سازمان هواپیمایی کشور یک رسالت اجتماعی دارد و آن حمایت از مصرف‌کننده است، ادامه داد: سازمان هواپیمایی یک سازمان تخصصی است و توسعه صنعت هواپیمایی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
 
افزایش قیمت بلیت

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی توضیح داد: سازمان هواپیمایی کشوری رویکردی از ابتدا داشته و آن رویکرد را هم به صورت مکتوب به تمامی شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌است.

او تاکید کرد: چندی پیش هم وزیر راه و شهرسازی در رابطه با افزایش قیمت بلیت به شرکت‌های هواپیمایی کشوری اخطار داده بود که با آن‌ها برخورد شد.

خشخو با بیان اینکه این افزایش قیمت خلاف رویه صنعت هواپیمایی رخ داده‌است، گفت: باید بحث افزایش قیمت بلیت هواپیما در شورای‌عالی هواپیمایی که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود بررسی شود، تاکنون بیش‌از چندین بار به شرکت‌های هواپیمایی کشوری در رابطه با افزایش غیرقانونی قیمت بلیت هواپیما اخطار داده‌ایم و با تعدادی از این شرکت‌ها هم برخورد کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی با بیان اینکه در بازه زمانی یک‌ماهه اخطار‌های متعددی را به شرکت هواپیمایی داده‌ایم که آن‌ها حق افزایش قیمت ندارند.

خشخو تاکبد کرد: از اول تبرماه افزایش چشمگیری داشته اند و بدون اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری رخ داد و نامه مکتوب سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری هم به شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با افزایش غیر قانونی مهر تایید بر غیر قانونی بودن این نرخ‌ها است.

او یادآور شد: افزایش نرخ بلیت بدون ارائه آنالیز قیمت‌ها توسط ایرلاین‌ها غیر قانونی است.

خوش‌خو با بیان این‌که در هیچ کجای دنیا دولت‌ها به این صورت به هر قیمت بازاری را عرضه نمی‌کنند، گفت: در تمامی دولت‌ها سازمان هواپیمایی کشوری نظارت دارد و ما به عنوان نماینده آگاه دولت بر این‌موضوع نظارت داریم.

او با بیان اینکه قیمت بلیت در طول یک ماه گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: تاکنون بیش از چندین بار اخطار به صورت شفاهی و همچنین مکتوب ارائه کرده ایم و به طور قطع این موضوع در شورای عالی هواپیمایی بررسی می‌شود.

خوشخو بیان کرد: ما در هفته آینده به موضوع غیر قانونی بودن افزایش قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی رسیدگی می‌کنیم.

طبق ماده ۱۶۳ قانون اساسی، افزایش قیمت بلیت هواپیما غیر قانونی نیست!

در ادامه موسوی رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه طبق ماده ۱۶۳ قانون اساسی ما هیچ الزام قانونی برای آنکه نرخ بلیت‌های خود را تغییر ندهیم وجود ندارد و تغییر آن منوط به ارائه آن در شورای‌عالی هواپیمایی است، گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی نیست و تمامی این تذکرات غیر قابل قبول است.

او ادامه داد: ما استفساریه از رئیس مجلس داریم و در آن اعلام‌شده که افزایش نرخ بلیت هواپیما‌ها در شرکت‌های هواپیمایی براساس عرضه و تقاضا بوده و براساس آن هم قیمت‌ها تغییر می‌کند و ما تاکنون چندین‌بار به مردم در این خصوص کمک کرده‌ایم.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی علی‌رغم آنکه اعلام کرده اند آسیب‌های بسیار زیادی ناشی از شیوع کرونا دیده‌اند، گفت: باید مردم این‌موضوع را بپذیرند و اگر قیمت بلیت هواپیما در مسیر رفت گران است به‌طورقطع قیمت بلیت هواپیما در مسیر برگشت ارزان‌تر است.

او توضیح داد: در سال ۹۷، ۹۸ پیش‌از شیوع ویروس کرونا نرخ بلیت هواپیما بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بود و ما در طول آن سال‌ها هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم.

موسوی افزود: بعد از آغاز ویروس کرونا تعدادی از شرکت‌ها حدود سه ماه تعطیل بودند و یک پرواز هم انجام ندادند، چرا که بسیاری از مسافران به دلیل ترس از کرونا هیچ سفری را انجام ندادند و ما مجبور بودیم، بابت تامین هزینه‌ها و قیمت‌ها را با حداقل نرخ موجود بفروشیم.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: آبان‌ماه سال گذشته شورای‌عالی هواپیمایی افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را مصوب کرد.

او ادامه داد: طبق قانون ماده ۱۶۳ قانون هیچ افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی نیست و بسیاری از مردم و یا حتی مسئولان انتظار دارند ما نرخ‌ها را طبق همان سال‌های قبل عرضه کنیم درصورتی‌که آن نرخ‌ها و به دلیل شیوع ویروس کرونا و جذب مسافر ارزان ارائه می‌شد.

موسوی بیان کرد: براساس مصوبه سازمان منابع هواپیمایی با قیمت ارزان ما به مسافران بلیت را می‌فروختیم تا حقوق پرسنل را بپردازیم.

در پایان این برنامه اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران گفت: از نظر تعزیرات، افزایش جدید قیمت بلیت هواپیما‌ها غیرقانونی است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۳۱تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۸۲۸۹۶۸ yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین