پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: رئیس‌جمهور گفت با هر شکلی از فساد برخورد می‌کنیم ولی دولت در موضوع حقوق‌های نجومی هیچ برخوردی نکرد در اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان هم اجازه نداد مجلس از وزیر سؤال کند یعنی دولت می‌خواهد آن موضوع را لاپوشانی کند.

شعارسال: سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: امروز مسئله اول مردم معیشت و اقتصاد است و بعد از شکل‌گیری دولت طبق وعده‌های مسئولان مردم منتظر بودند صد روزه شاهد تغییراتی در بحث معیشتی خود شوند ولی چندین صد روز گذشت و هیچ اتفاقی رخ نداد. اخیرا هم، آقای روحانی و جهانگیری اقرار کردند که در بحث اشتغال و معیشت مردم کاری نتوانستند انجام دهند.

وی افزود: امروز برخی از مردم حتی برای درمان فرزند بیمار خود هم مشکل دارند و به سختی زندگی می‌گذرانند ولی آن چیزی که زخم آنها را خیلی عمیق‌تر می‌کند این است که متوجه شوند در تهران و در کنار دولت کسانی هستند که ماهی 250 میلیون تومان حقوق می‌گیرند. رئیس‌جمهور اعلام کرد با این نجومی‌بگیران برخورد می‌کند ولی متاسفانه برخوردی هم صورت نگرفت.

صلاحی خاطرنشان کرد: هنوز داغ حقوق‌های نجومی در قلب مردم که خیلی از آنها مشکل معیشتی دارند سنگینی می‌کرد که بحث اختلاس 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت می‌گیرد. در صندوق فرهنگیانی که بسیار زحمت می‌کشند ولی برای دریافت یک وام یک یا دو میلیونی مشکل پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: اخیرا رئیس‌جمهور گفت با هر شکلی از فساد برخورد می‌کنیم، ولی از طرفی می‌بینیم که دولت در بحث حقوق‌های نجومی هیچ برخوردی نکرد، در بحث اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان هم که اجازه نداد وزیر توسط مجلس مورد سوال قرار گیرد و این یعنی که دولت می‌خواهد این بحث‌ها را لاپوشانی کند.

صلاحی یادآور شد: مردم که بالاخره می‌فهمند فسادی صورت گرفته و این فساد لاپوشانی می‌شود، مگر خود مسئولان دولت در صدا و سیما نگفتند مردم دنبال دیالوگ هستند و دنبال مونولوگ نیستند، بالاخره، مردم سوال می‌کنند چرا دولت با مسئله حقوق‌های نجومی برخوردی نکرد؟ و چرا در زمانی که قرار بود از وزیر آموزش و پروش سوال شود آن را کنار گذاشتند؟

وی ادامه داد: عدم برخورد با خاطیان در بحث حقوق‌های نجومی باعث شد آنها طلب کار هم شوند و بگویند ما سهم خود از انقلاب را برداشتیم، برخی‌ها هم گفتند نجومی‌گیران ذخیره انقلابند، یک ظریفی هم پیدا شد و گفت بهتر است این ذخایر نظام به موزه بروند!

صلاحی یادآور شد: دولت آقای روحانی در اردیبهشت 92 باید عملکرد 4 ساله خودش را به مردم ارائه کند یکی از انتقاداتی هم که وجود دارد بحث عدم مبارزه دولت با فساد است و اینکه چرا روحانی نتوانست با فساد مبارزه کند؟ شاید به دلیل برخی مسائل بود که باید رعایت می‌شد و نشد. البته روحانی اعلام کرد با فساد برخورد می‌کنم ولی به او گفتند اگر برخورد کنی دولت فرومی‌پاشد چون بسیاری از مدیران گرفتار این مسئله هستند.

وی ادامه داد: مشکل اول معیشت است و اشتغال و الزام اول ایجاد اشتغال و حل مشکلات معیشتی مردم مبارزه با فساد است و مبارزه با فساد با یک دستمال چرک نمی‌شود.

صلاحی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد با کسانی که خودشان سرمایه‌های چند هزار میلیارد تومانی دارند، انجام نمی‌شود. چرا کسانی با این سرمایه متولی دستگاه‌های اجرایی شدند به این دلیل است که ثروت همیشه به دنبال دستیابی به قدرت است.

رئیس سازمان بسیج اساتید تاکید کرد: امام(ره) هم هشدار دادند و فرمودند مبادا ثروتمندان در جمهوری اسلامی به پست برسند که کشور را گرفتار می‌کنند ولی به نظر می‌رسد امروز این اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: به اعتقاد من دولت در کنار گذاشتن فانی و انتخاب وزیر جدید حساب شده عمل کرد، همه می‌دانیم که دانش‌آشتیانی برای وزارت علوم معرفی شد و به دلیل مشارکت در فتنه از مجلس رای نگرفت، به نظر من دولت امروز این فرد را معرفی کرد که جنگ حیدری، نعمتی مطرح شود و موضوع اصلی که اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی است به حاشیه برود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 15آبان1395، کدخبر: 13950812000458: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین