پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۰۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
معاون اول رییس جمهوری، آیین‌نامه حمایت از مالکان، متصرفان قانونی و بهره‌برداران خصوصی و غیردولتی آثار غیرمنقول و بافت‌های تاریخی فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار ملی و تاریخی، فرهنگی و با ارزش را ابلاغ کرد.

شعار سال:  به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، با امضای اسحاق جهانگیری آیین‌نامه حمایت از مالکان، متصرفان قانونی و بهره‌برداران خصوصی و غیردولتی آثار غیرمنقول و بافت‌های تاریخی- فرهنگی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی و تاریخی، فرهنگی و با ارزش ابلاغ شد.
 
هیات وزیران در جلسه سوم مرداد ۱۴۰۰ و در راستای تکلیف دولت مبنی بر حمایت و حفاظت از آثار تاریخی ارزشمند کشور و بافت‌های تاریخی - فرهنگی به عنوان میراث و گنجینه فرهنگ و نیز با هدف ارتقای کمیت و کیفیت فضاهای فرهنگی کشور، آیین‌نامه حمایت از مالکان، متصرفان قانونی و بهره‌برداران خصوصی و غیردولتی آثار غیرمنقول و بافت‌های تاریخی- فرهنگی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی و تاریخی، فرهنگی و با ارزش را تصویب کرد.
 
در تنظیم آیین‌نامه فوق، از ظرفیت تصمیمات دولت از جمله حمایت مالیاتی و هزینه‌های انرژی برای تقویت موضوع مهم هویت فرهنگی شهرهای کشور استفاده شده است.
 
همچنین نقش سازمان‌های مردم نهاد در احیای بافت‌های تاریخی کشور مورد توجه قرار گرفته و حقوق پیش‌بینی شده برای مالکان و بهره‌برداران مدرج در این آیین‌نامه می‌تواند آنها را در حفاظت بیشتر از آثار تاریخی غیرمنقول در اختیارشان مصمم کند.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:   9 مرداد   1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84421534

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
0
امید که حمایت واقعی از این مالکان صورت بگیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین