پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۳۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: در حوزه لوازم خانگی توانستیم، بخش اعظم نیاز داخل را با فعالیت‌های واحد‌های تولیدی موثر و موفق تامین کنیم.
شعار سال: بابک دین پرست در آیین بهره‌برداری از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی محمودآباد قم طی سخنانی اظهار داشت: درحال حاضر یکهزار و ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۷۲۸ مورد فعال می‌باشد.

وی اضافه کرد: در این شهرک‌ها و نواحی ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد مستقر است که هشت هزار و ۵۰۰ واحد آن غیرفعال است و کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید نیز پیگیر حل و فصل مشکل‌های این واحد‌ها هستند.

وی همچنین با اشاره به‌ظرفیت خوب قم در زمینه تولید لوازم خانگی بیان داشت: واحد تولید لوازم خانگی شهرک محمودآباد قم در سال گذشته توانسته میزان تولید خود را ۱۰۰ درصد نسبت به‌سال قبل از آن افزایش دهد که این اتفاق خوبی در بخش لوازم خانگی به‌شمار می‌آید.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه لوازم خانگی توانستیم، بخش اعظم نیاز داخل را با فعالیت‌های واحد‌های تولیدی موثر و موفق تامین کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به‌احصا واحد‌های تولیدی تحت تملک شبکه بانکی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصریح کرد: ۱۶ بانک موجود در کشور حدود یکهزار و ۸۰۰ واحد تولیدی را تحت تملک خود دارند، که ۵۸ درصد این واحد‌ها تعطیل است.

دین‌پرست یادآور شد: این واحد‌ها طبق دستور العمل واگذاری اموال مازاد موسسه‌های اعتباری، مصوب شورای پول و اعتبار باید به‌چرچه تولید بازگردند.

این مقام وزارت کشور تکمیل و راه‌اندازی واحد‌های نیمه تمام را از اولویت‌های مهم ستاد تسهیل ملی دانست و بیان کرد: ۶۹۱ واحد تولیدی در کشور دارای پرونده قضایی هستند که وضعیت این واحد‌ها در قالب یک کمیته مشترک با قوه قضائیه بررسی می‌شود.

دین پرست بیان کرد: آخرین وضعیت واحد‌های تولیدی صنعتی مشکل‌دار و بحرانی نیز از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در سفر قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور عملیات اجرایی مرحله چهارم توسعه واحد تولیدی لوازم خانگی شهرک محمودآباد که به‌تولید انواع لوله مسی اختصاص دارد، آغاز شد.

این طرح در هشت هزارمترمربع زمین و ۶ هزار مترمربع زیربنا احداث خواهد شد.

کل سرمایه ثابت ارزی و ریالی پیش بینی شده برای این طرح ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

ارزش ماشین آلات این واحد ۱۵ میلیون یورو معادل سه‌هزار میلیارد ریال است و هشتصد تَن نیز در آن مشغول به‌کار خواهند شد.

همچنین واحد تولید انواع فنر صنعتی و خودرو نیز افتتاح شد که این واحد ظرفیت تولید ۱۵ هزار تُن و ۴۲ میلیون عدد را دارد.

ظرفیت اشتغال این واحد ۲۰۰ تَن است و سرمایه گذاری انجام شده برای آن نیز هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال است.

شهرک‌صنعتی محمود آباد قم با مساحتی بالغ بر ۷۰۰ هکتار در کیلومتر ۱۸ آزادراه قم - تهران قرار گرفته و از خدمات زیربنایی مانند آب، برق، تلفن، گاز و راه‌های ارتباطی مناسب برای حضور صنایع مادر و تخصصی همچون صنعت خودروسازی، برخوردار است.

قم دارای هفت شهرک‌صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۱۵۳۶۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین