پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران گفت: با نظر مساعد وزیر سابق جهاد قرار یود حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام از عشایر خریداری شود که این موضوع اجرا نشد.

شعار سال: فضل خرم مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک  درباره آخرین جزئیات خرید تضمینی دام از عشایر اظهار کرد: تاکنون ۳۱ هزار راس دام از عشایر خرید تضمینی شده است که یکی از دلایل مهم  این است که صورت جلسه ای که طی ۲۴ تا ۲۵ روز قبل تهیه شده، هنوز به شرکت پشتیبانی امور دام ابلاغ نشده است.
 
وی افزود: با وجود نظر مساعد وزیر قبلی جهاد و پیگیری صورت گرفته قرار بود ظرف مدت زمان یک ماه،  یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام خریداری شود که عملا این موضوع مسکوت ماند.
 
خرم درباره آخرین جزئیات تامین نهاده دامی بیان کرد: علی رغم درخواست ۵۰ هزارتن نهاده دامی، اما متاسفانه سهمیه جدید بنابه دلایل نامعلوم بارگزاری نشده است که با این وجود جامعه عشایری در شرایط سخت قرار دارند.
 
مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک قیمت کنونی هر کیلو دام حذفی عشایر را ۲۸ هزار تا ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: خرید دام حذفی منجر به تزریق منابع به جامعه عشایر می شود تا بتوانند دام پروار را نگه داری کنند.
 
وی ادامه داد: تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار و ۹۰۰ تن نهاده دامی که قرار بود در قبال ۳۱ هزار راس دام خریداری شده در اختیار جامعه عشایری قرار گیرد، تحویل داده نشده و همواره مبلغ ناچیزی از دام پرداخت شده است.
 
خرم در پایان متوسط قیمت دام عشایر را ۶۲ هزار تا ۶۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در برخی استان ها ۵۲ هزار تا ۶۰ هزار تومان به فروش می رسد، اما عرضه کمتر از آن توجیه اقتصادی ندارد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار: 6  شهریور   1400، کدخبر: 7862767، www.yjc.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین