پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۵۷۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۹
محمد اسفندیاری اسلام‌پژوه، تاریخ‌نگار، کتابشناس و سرپرست دانشنامه امامت در ویژه برنامه تهیه دیده شده برای محمدرضا حکیمی در برنامه سوره شبکه چهار ، می گوید که  آقای دولت!‌ نان عدالت در تنور آزادی پخته می‌شود‌! اگر می‌خواهی به مقصد عدالت برسی باید از بزرگراه آزادی عبور کنی‌.

شعار سال: سوره در اولین برنامه پس از ویژه‌برنامه فصل بنی‌امیه، به مناسبت درگذشت محمدرضا حکیمی، با دعوت از محمد اسفندیاری اسلام‌پژوه، تاریخ‌نگار، کتابشناس و سرپرست دانشنامه امامت، اقدام به بررسی کارنامه الهیاتی و اجتماعی محمدرضا حکیمی با عنوان " از اسلام‌شناسی تا عدالت‌خواهی" کرده است.

محمد اسفندیاری بیان می دارد که حکیمی بر آن بود که فاسدترین وجه از میان سه طاغوت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، طاغوت اقتصادی است که منبع ارتزاق آن دو دیگر است و تنها زمانی می‌توان سخن از ساقط شدن نظام طاغوتی گفت که این هر سه از میان رفته باشند. محمدرضا حکیمی، ملاک و معیار حکومت غیرمعصوم را عمل به عهدنامه مالک اشتر، و تنزل از معیارهای آن را تنزل از اسلام می‌خواند؛ چرا که بر آن بود امام علی(ع) معیار حکومت به‌نام اسلام را برای مالک اشترِ غیرمعصوم نوشته است. اندیشه‌های حکیمی درباب تفکیک همواره با نقدهای جدی چهره‌های مختلف روبه‌رو بود و هرگز آنقدر که با نقد و اعتراض روبه‌رو شد، حامی و هوادار پیدا نکرد.

تعداد بازدید : 5

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین