پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۲۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس گفت:طراحی اشتباه محور قزوین_الموت_ تنکابن خسارات بسیاری به روستا‌های مجاور وارد کرده است.
شعار سال: لطف‌اله سیاه‌کلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در برنامه بازدید‌های میدانی از روستا‌های حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز، این بار به بخش الموت شرقی سفر کرد و در جمع مردم روستا‌های دینه کوه، آزادرود، گازرخان، توان، خشکچال، مدان، کافرکش و هرانک قرار گرفت.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم گفت: در این سفر از جاده روبروی نیروگاه شهید رجایی به سمت الموت حرکت کردیم، مسیری که قزوین را به الموت و تنکابن متصل می‌کند و باید از روستا‌های آزادرود و دینه کوه، گردنه اکبرآباد و تونل شیرکوه عبور کرد تا به روستای شهرک رسید و پس از گذشت از آنان به سمت مناطق دو هزار و سه هزار استان مازندران رهسپار شد.

وی افزود: این مسیر، غیرکارشناسی طراحی شده است و خطا‌های زیادی در آن وجود دارد که البته دکتر اسلامی وزیر پیشین راه و شهرسازی نیز در بازدید از این محور مهر تأییدی بر طراحی اشتباه محور قزوین-الموت-تنکابن زد و در جمع مردم محلی اعلام شد که از طراح این مسیر شکایت خواهد کرد تا پاسخگوی این خسارات عظیم باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس بیان کرد: امروز تبعات این کار غیرکارشناسی را در روستا‌های مجاور این جاده می‌بینیم که خسارات زیادی را برای مردم به بار آورده است و رانش‌های اخیر و تخریب جاده ناشی از طراحی اشتباه این جاده است.

وی افزود: در روستای آزاد رود جاده از روی چشمه روستا عبور کرده و به گفته مردم این روستا، چشمه با بتن پر شده است که بیان این موضوع موجب تعجب بنده شد که چگونه و با کدام استدلال علمی و عقلی این کار صورت گرفته است و به مردم روستای آزادرود قول داده شد در سفر وزیر جدید راه و شهرسازی به الموت جبران خسارات وارده را از وزیر راه مطالبه شود.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس ادامه داد: در روستای دینه کوه نیز وضعیت بهتر از این نبود، جاده قزوین-الموت-تنکابن از وسط باغات این روستا عبور کرده است و به گفته مردم روستایی ۱۵ کیلومتر از باغات دینه کوه در مسیر این راه قرار گرفته و نابود شده است.

وی گفت: مسئولین اجرای این پروژه از پیش از اجرا به مردم وعده داده بودند که خسارات ناشی از اجرای پروژه را جبران کنند، اما طبق صحبت‌های روستائیان هنوز هیچ قدمی در این راستا برداشته نشده است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: مردم دینه کوه گلایه‌هایی در خصوص مشکلات آب شرب داشتند که نماینده باتماس تلفنی با مسئولان مربوطه و پیگیری این مشکل از طریق شرکت آب، مقرر شدتا پیش از فصل سرما چشمه این روستا لایروبی و مخزن آب بازسازی و در سال آینده کار احداث مخزن جدید آغاز شود.

گفتنی است؛ در روستای آزادرود نیز سنگ فرش روستا خواسته مردم از نماینده شان در مجلس بود که مقرر شد با اختصاص بودجه از طریق دفتر نماینده، دفتر امور روستایی و همیاری مردمی این پروژه اجرایی شود و دکتر سیاهکلی اعتباری را هم از منابع دفتر خود برای احداث زینبیه این روستا اختصاص داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیار میرزا، تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۴۳۸۴۶، diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
جبران خسارت؟!
دیگه جاده ساخته شده و مردم هم ازش استفاده می کنند برای ساخت جاده‌های بعدی کارشناسی دقیق‌تری داشته باشین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
قبلش کارشناسی نشده بود؟ یه دفعه یه جاده ساخته شده و حالا طراحیش اشتباهه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین