پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۵۸۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: صید ماهی توسط تعاونی‌های صیادان در منابع آبی (سدها) استان آغاز شد و پیش بینی صید امسال بیش از ۶ تُن است.

شعار سال:حمید حسین‌پور با اشاره به اینکه این تعداد تعاونی فعالیت صیادی خود را در دریاچه پشت سدهای استان از نیمه دوم شهریور آغاز کردند، افزود: براساس برآورد انجام شده این تعاونی‌ها طی این مدت ۶ هزار و ۱۰۰ تن ماهی صید و بازارهای داخل یا خارج استان به فروش می رسانند.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ تعاونی صیادی در استان فعال است، اظهار داشت: ۴۲۰ نفر به طور ثابت در این تعاونی‌ها عضویت دارند و در آن فعالیت می‌کنند.
 
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان به مشکلات تعاونی صیادی در استان اشاره کرد و گفت: قیمت نهاده های تعاونی هم چون ادوات صیادی، تور، طناب، قایق و غیره حداقل سه تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است.
 
حسین‌پور یادآور شد: مشکل زیرپوشش بیمه قرار گرفتن افراد شاغل در این تعاونی هنوز به قوت خود باقی است و این موارد می تواند موجب دلسردی این افراد شود.
 
وی با اشاره به اینکه صیادان می‌توانند طبق قوانین مربوطه از دریاچه پشت سدها ماهی صید کنند، یادآور شد: در ابتدای سال اقدام به رهاسازی بچه ماهی درمنابع آبی می شود و صیادان در نیمه دوم سال اقدام به صید آنها می کنند.
 
در حال حاضر شیلات استان کردستان در بخش تکثیر و تولید ماهیان سردابی، صید و صیادی در منابع آبی(دریاچه های طبیعی و پشت سدها) ، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، تکثیر و پرورش زالو فعالیت دارد.
 
تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای بیش از ۴۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
 
۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی چابک آنلاین ، تاریخ انتشار:  18شهریور1400، کدخبر: 17711،www.chabokonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین