پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۶۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
در سایه بی تدبیری و اهمال کاری که روز گذشته رئیس جهاد کشاورزی استان با تاکید بر مشکلات باغداران و کشاورزان آن را تایید کرد سود سیب کهگیلویه و بویراحمد در جیب دلالان میوه می‌رود.
شعار سال: کهگیلویه و بویراحمد همچون دیگر منابع خدادادی در کشاورزی و باغداری به عنوان قطب تولید در جنوب کشور شناخته می‌شود، استانی که سوء مدیریت در آن باعث شده است تا سود محصولاتش به جیب دلالان سرریز شود.

درد کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی بخصوص باغداران سیب حکایت از عدم حمایت در تولید و ایجاد صنایع تبدیلی دارد تا نبود سردخانه‌های مجهز و میدان میوه و تره‌بار بیش از آنکه مزد زحمات به جیب کشاورز برود، جیب دلالان بازار را پر کند.

بحران سوز سرمای خشک کننده سر درختی‌ها از یک سو و از سوی دیگر خشکسالی، کمبود کود و حضور دلالان و منافعی که به جیب آن‌ها می‌رود همه دست به دست همه داده اند تا کشاورزان این استان را زمین گیر کند.

روز گذشته مدیر کل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی سازمانی تایید کرد: سال‌های سختی را پشت سر گذاشتیم و امسال باید در کنار کشاورزان باشیم تا مشکل فروش محصولات به دیگر مشکلات اضافه نشود.

او اذعان کرد: امسال تولید سیب از ۱۲۰ هزار تن فراتر خواهد رفت و این موضوع ضرورت تنظیم بازار و ممانعت از ضرر و زیان کشاورزان را دوچندان کرده است و درادامه افزود: کمبود و گرانی سبد از نقایص جدی چرخه بازار رسانی و فروش کشاورزان سیب‌کار است.

بنظر می‌رسد مسئولان جهاد کشاورزی استان از مشکلات کشاورزان آگاهی دارند و با تاکید بر مشکلات چند ساله کشاورزان استان با زبان بی زبانی شیوع اهمال کاری در سازمان را تایید می‌کنند، ولی علت این خواب زدگی و اهمال کاری که نتیجه آن ضرری است که کشاورزان و باغداران در استان متحمل می‌شوند را نمی‌دانیم.

باغداران استان در ببیش از ۶ هزار هکتار باغ کار تولید سیب را انجام می‌دهند و مصرف استان کمی کمتر از ۳۰ درصد تولید است و انگونه که مسئولان گزارش کرده اند امسال تولید سیب استان از ۱۲۰ تن پا را فراتر گذاشته و نبود صنایع تبدیلی و حمایت اساسی از این باغداران می‌تواند ضربه سنگینی به آن‌ها وارد کند.

امید است مسئولان استانی و جهاد کشاورزی در این رابطه چاره اندیشی کنند و در عمل نشان دهند از کشاورزان و باغداران استان حمایت می‌کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از صبح زاگرس، تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور۱۴۰۰، کد خبر: sobhezagros.ir/۱۹۰۶۹۸
اخبار مرتبط
برچسب ها: دلال ، کشاورزی ، سیب ، تولید
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
زحمت اصلی رو کشاورزان و باغداران می‌کشند و سودش میره تو جیب دلالان، متأسفانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین