پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کیانوش جهانپور علی الظاهر مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی سازمان غذا دارو بود. برخی از کارشناسان، دوره مدیریتی ایشان را یکی از پرچالش‌ترین دوره‌های مدیریتی برای پست روابط عمومی دانسته اند. اما ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا عملکرد جهانپور تا این حد زیر یک علامت سوال بزرگ رفته است؟! برای روشن شدن اذهان خوانندگان محترم، مجموعه‌ای از اخباری که انعکاس عملکرد ایشان در طول دوره مدیریتی و در زمینه‌های مختلف، در پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، منتشر شده اند را جمع آوری نموده ایم که می‌توانید مطالعه نمایید.
شعار سال: دکتر کیانوش جهانپور را می‌توان یکی از حاشیه ساز‌ترین مدیران فعال در وزارت بهداشت در دوره مدیریت دکتر نمکی دانست. برخی از منتقدین توان حاشیه سازی نامبرده را به اتصال وی به هیاتی خاص و روحیه ویژه ایشان مرتبط دانسته اند. روحیه‌ای که به اعتقاد بعضی ها، به هیچ وجه مناسب مدیریت نبوده و نیست. اما تا انتهای دولت روحانی و وزارت آقای نمکی، ایشان در وزارتخانه و پست خود باقی بوده اند. واقعا هزینه حضور جهانپور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را چه کسی می‌پردازد؟ انتظار بر این است که وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی در این خصوص مسئله را با رویکرد تخلفات اداری بررسی نموده و روشنگری نمایند. انتظار می‌رود که سازمان‌ها و نهاد‌های نظارتی، امنیتی و بازرسی، مسئله را بشکل خاص دنباله گیری نمایند. لازم به توضیح است که انعکاس کاستی‌ها، به معنای تخریب فرد و نادیده گرفتن نقاط مثبت نبوده، اما وقتی پای منافع ملی و انجام درست وظایف سازمانی به میان می‌آید، رسانه حرفه‌ای نباید با کسی تعارف داشته باشد. منتظر دریافت نظرات شما بعد از مطالعه لینک‌های زیر هستیم.
 
جهانپور بگوید سه تن پانسمان مفقودی کجاست؟ (اینجا)
 
ادعا می‌شود که سه تن پانسمان مخصوص بیماران EB مفقود شده است. رئیس سازمان عذا دارو زیر بار نمی‌رود و سخنگوی (جهانپور) می‌گوید که پانسمان‌های مورد استفاده توسط کلینیک‌های زخم، قابل پیگیری است و می‌شود فهمید چطور به بیرون نشت کرده است. خوب بگو ببینیم چطور نشت کرده جناب جهانپور؟ چرا تاکنون بررسی نکرده اید؟ اگر بررسی شده، چرا متخلف یا متخلفین معرفی نشده اند؟ اگر اصل خبر هم دروغ است، چرا رسما برعلیه انجمن EB شکایت نمی‌کنید؟
 
باز هم جهانپور، باز هم حاشیه! (اینجا)
 
بخدا ما راحت تریم که بشنویم یک روزی جهانپور وزارت بهداشت به ما بگوید که هر کسی نمی‌خواهد حرف‌های من را بشنود از ایران برود، تا اینکه شنونده این حجم حاشیه توسط ایشان باشیم. صرف راست راست توی چشم خبرنگار نگاه می‌کند و می‌گوید که خدایا شکرت که ۱۵۰۰ کشته نداریم!
 
واردات ۲۰ میلیون دوزی واکسن فایزر خالی‌بندی است (اینجا)
 
کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در توییتی نوشت: سهمیه ایران از محل سازوکار کووکس ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا است که سفارش‌گذاری شده و ۲/۲ میلیون آن تحویل شده است لذا اگر شنیدید ۲۰ میلیون دوز واکسنی خاص از کووکس قابل ارائه است شما با یک خالی‌بندی مواجه شده‌اید، جدی نگیرید!
 
نمکی رفت روی مین یا مردم بدبخت؟ (اینجا)
 
وقتی با هوچی بازی و هیاهوی یک مدیر روابط عمومی معلوم الحال در وزارت بهداشت، تیغ نقد رسانه‌ها را کند می‌کنید، امروز باید پاسخگو باشید. امروز باید دادگاهی شوید. وقتی ده‌ها بار هشدار می‌دهند و می‌دهیم که مدیر روابط عمومی را عوض کنید و شما بجای تغییر این فرد کم صلاحیت و کم آشنا به وظایف روابط عمومی، وی را تائید می‌کنید، باید پاسخگو باشید. دیر نخواهد بود که دادگاهی شما را هم حداقل در نزد شهروندان ببینیم. صحبت‌های حاج آقا هاشمی از اوضاع مدیریت کووید در ایران شنیدنی است.
 
آیا صدیق منتظر توضیحات جهانپور است؟ (اینجا)
 
این روز‌ها صدایی از جهانپور پر حاشیه وزارت بهداشت شنیده نمی‌شود. خوبی عزیز؟ در حالی که آرام آرام پشت پرده فجایای مدیریتی وزارت بهداشت در بحران کووید و فساد‌های بخش دارو در حال نمایان شدن است، آقای جهانپور روزه سکوت گرفته اند. ان شاالله در دولت بعد، با نگاهی برخوردار از رویکرد‌های بازرسی- قضایی- امنیتی، باید به مباحث این دوره از جمله نوع عملکرد‌های آقای جهانپور ورود کرد. منتظر ما باشید آقای دکتر. قطع کردن گوشی روی اصحاب رسانه مسلما هزینه دارد آقای مدیر.
 
چراوزارت بهداشت جواب نامه ستادکل را ندادآقای جهانپور؟ (اینجا)
 
گویا آقای پرخاشگر و حاشیه ساز وزارت بهداشت فیتیله را پائین کشیده و سکوت را بر حاشیه سازی ترجیح داده است! اما مطالبه قانونی رسانه‌ها از وی به همین سادگی به اتمام نخواهد رسید. آقای جهانپور بفرمایند که ادعای رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستادکل نیرو‌های مسلح صحت دارد یا خیر؟ اگر آری، چرا وزارت بهداشت پاسخ به نامه را نداده است.
 
کیانوش جهانپور احیانا قصد پاسخ دادن به مجری را ندارد؟ (اینجا)
 
دولتی گرایی حداکثری در مدیریت، کشور را به صور مختلف تحت فشار قرار داده و ناکارآمدی را به شکلی عیان به رخ مردم کشیده است. از طرف دیگر، کم توجهی به نظارت همگانی دارای پشتیبانی قانونی موثر و بی مهری نسبت به اصحاب رسانه، فضا را برای تکرار فرصت فاجعه افرینی مدیران آزمون خطایی، بازگذاشته است. نارس‌های ناتوان در اداره خودی که ادعای اداره میدان تره بار را هم دارند؟ مجری شبکه سه حرف‌هایی از جنس واقعیت زده و منتظریم ببینیم که مدیر پر حاشیه وزارت بهداشت، چه پاسخی به این حرف‌ها دارد.
 
همه حاشیه‌های فراموش نشدنی کیانوش جهانپور
 
صحبت‌های جهانپور مصداق تشویش اذهان عمومی است (اینجا)
 
ناکارآمدی مدیریتی در وزارت بهداشت توسط مراجع و افراد مختلف در حال بیان شدن است. خصوصا حاشیه های ایجاد شده بواسطه ممانعت از ورود واکسن. در چنین شرایطی، جهانپور ادعای وجود ذخایر مناسب از واکسن را نموده و قصد عادی جلوه دادن اوضاع را دارد. بنظر شما این امر مصداق کتمان حقیقت است یا تشویش اذهان عمومی؟ آیا دادستان نباید ورود موثر کند؟ آیا سازمان بازرسی قصد ادامه دادن به سکوت خود را دارد؟ آیا آقایان به هشدار رهبری توجه نکردند؟
 
احتمال تب خفیف وجود دارد آقای جهانپور (اینجا)
 
کیانوش جهانپور، مدیر حاشیه باز و حاشیه‌ساز وزارت بهداشت، اعلام کرده که واکسن پاستو کووک تزریق کرده. باید محضر مبارک‌شان عرض شود که احتمال تب خفیف وجود داره، خواهشا در زمان تب، دست به قلم یا گوشی برای توئیت زدن نشوید. خودتون بهتر می‌دونید چی گفتیم.
 
آقای نمکی خسته نباشید، اما شهروندان لحن حرف زدنتان را نمی‌پسندند (اینجا)
 
اخیرا سعید نمکی وزیر بهداشت عنوان نموده اند که برای سلامت مردم حاضرم همه چیز را به جان بخرم. در این میان به برخی ترکش‌ها و حرف‌های بی ربط گوش نمی‌دهم. در توضیح فرمایشات ایشان باید بیان نمود که اولا نقد‌های زیادی به شیوه فعالیتی شما وارد بوده و هست. اما با وجود همه نقد‌ها، از زحمات شما سپاسگزاریم. منتهی مردم این شیوه و لحن صحبت را نمی‌پسندند. این شیوه حرف زدن، خیلی به شیوه حرف زدن‌های آقای جهانپور شباهت دارد. ایشان پیامد رفتارهایش را از چند ماه دیگر می‌بیند. توصیه داریم، شما، شیوه درشت گویی و از بالا به پائین حرف زدن را کنار بگذارید.
 
ادعای جهانپور درباره ترکمنچای تامین واکسن توسط روس ها! (اینجا)
 
کیانوش جهانپور، مدیر پر حاشیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آخرین اظهار نظر‌های خود مدعی شده است که روسیه فقط ۲ میلیون از ۶۲ میلیون واکسن کرونا را به ایران داده است. روس ها، دنبال ترکمانچای واکسنی بودند؟
 
تولید برنامه روایت سپید را قطع کنید (اینجا)
 
تم برنامه در خصوص تاریخ پزشکی ایران و حضور نامداران و نام آوران این حوزه، بسیار ستودنی است. مشکل برنامه مجری معلوم الحال و حاشیه ساز آن است که به قید فوریت باید از برنامه کنار برود یا تولید و پخش برنامه متوقف شود. انتظار افکار عمومی از صداسیما، انتظاری نابجا نیست.
 
انتقاد شدید یک فعال اجتماعی به شو تبلیغاتی «کیانوش جهانپور» (اینجا)
 
معلم و فعال اجتماعی ساکن استان سیستان وبلوچستان به ویدیویی که «کیانوش جهانپور» از بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر منتشر کرده است واکنش نشان داد.
 
چه کسی در وزارت بهداشت می‌شنود؟ لطفا جهانپور را اخراج کنید (اینجا)
 
مثلا پست مدیرکلی روابط عمومی یک وزارتخانه بشدت پرچالش را بر عهده دارد. مثلا با بحران کرونا درگیر هستیم. گویا از دیدگاه این آقا، حرف درست و نادرست صرفا باید با تندخویی، طعنه و حاشیه و بعضا توهین زده شود. یعنی چی که انگیزه بعضی از افراد برای ما نامشخص است؟ تو حرف خودت را بزن. در مورد ادعای صورت گرفته ادله بیاور و شفاف سازی کن. چرا فقط یاد گرفتی گردن بکشی؟ پشتت به کی گرمه رفیق؟
 
آیا قرار است جهانپور به فاضلی هم فحش بدهد؟ (اینجا)
 
محمد فاضلی جامعه شناس و استاد دانشگاه در توئیتی پرسیده است که، ‏کسی جرات دارد توضیح بدهد چرا به جای ساختن پنج شش واکسن توسط پنج شش سازمان حکومتی، همه منابع محدود آن‌ها در کشور تحت تحریم برای ساختن فقط یک واکسن، در یک دستگاه دارای سابقه ساخت واکسن متمرکز نشد؟
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو یا موتور حاشیه سازی؟ (اینجا)
 
الان چه کسی از آقای جهانپور خواسته بود که درباره علل و شیوه واکسیناسیون گردشگران ایرانی در ارمنستان صحبت کنند؟ مبنای صحبت ایشان بر اساس کدام آمار و ارقام رسمی و تائید شده است؟ آیا صحبت در این خصوص جز ماموریت‌ها و حیطه وظایف یا حتی اولویت کاری نامبرده قرار دارد؟ برو گند سیستان رو جمع کن بعد بیا تحلیل درباره واکسیناسیون مسافران ایرانی در ارمنستان، ارایه بده.
 
من نیز از همین پفیوزان تاریخ هستم (اینجا)
 
امیر هاشمی مقدم در مطلبی نوشت؛ من نیز از همین «پفیوزان تاربخ» هستم که شرایط واکسیناسیون در دو کشور ایران و ترکیه را تجربه کرده و بر پایه همان تجربیات، همان پرسش‌ها و نقد‌ها را دوباره تکرار می‌کنم تا آیندگان بدانند چرا ما پفیوزان تاریخ بودیم.
 
جهانپور: ۲ مرکز بسته شود آشفتگی‌ها تمام می‌شود (اینجا)
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اگر دو دفعه با دو مرکز متخلف، برخورد جدی صورت بگیرد، دیگر مراکز به نظم می‌رسند، ولی آخر دولت است و این برخورد‌ها را نمی‌پسندند و گرنه دو مرکز بسته شود، یا دو رئیس دانشگاه اخراج شوند، آشفتگی‌ها تمام می‌شود.
 
تذکر نمکی به جهانپور درباره توییت جنجالی (اینجا)
 
وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اشاره به برخی حواشی درباره گفتمان مربوط به واردات واکسن در فضای مجازی گفت: اینک گفتار و نوشتاری با واژه‌های زمخت حتی برای آنان که دشنام می‌دهند، در شأن مجموعه صبور و بردبار نظام سلامت نیست.
 
پشت تو کیست آقای فحاش وزارت بهداشت؟ (اینجا)
 
یک ضرب المثل رسانه‌ای داریم که می‌گوید حاجی پشت فلان رسانه، فلان کس است یا پشت فلان کار و فلان برنامه، فلان حاجی قرار دارد. فلان حاجی هم یعنی فردی که عملیاتی‌های میدان، به پشتوانه حضور او می‌توانند گرد و خاک کنند و عرض اندام داشته باشند. سوال اینجاست که حاجی احتمالی پشت کیانوش جهانپور چه کسی می‌تواند باشد که ایشان به پشتوانه حضور حاجی خود، می‌تواند بشکل عمومی در کسوت مدیریتی فحش بدهد؟ آقای حاجی عزیز خیالی یا واقعی، هر که هستی و هر کجا هستی، مسلما به این درجه شناخت، سعه صدر و مردم داری رسیده‌ای که بدانی باید جلوی بد دهنی برخی از افراد را گرفت و گرنه سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. اگر به خرده تذکر اهالی رسانه معتقدی، خودت می‌دانی و غیرت و اخلاقیاتت.
 
«پفیوز» مدیران بی کفایتی هستند که به جز توهم و تملق چیزی در بساط ندارند (اینجا)
 
مصطفی معین، وزیر اسبق علوم در واکنش به اظهارات اخیر جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو نوشت: «پفیوز» در فرهنگ دهخدا به معنی «سست و ضعیف و بیکاره و پخمه» است! حال باید دید که آیا کاربرد این واژه، شایسته چه کسانی است، مردم بی‌پناه و غیرمصون در برابر پاندمی کووید-۱۹ یا مدیرانی که غیر از بی‌کفایتی و ضعف مدیریت، اندوخته دیگری به جز توهم دانایی، بی‌ادبی، طلبکاری از مردم، تبختر و تملق چیزی در بساط ندارند!
 
واکنش رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران به توهین سخنگوی وزارت بهداشت (اینجا)
 
دکتر حسن موسوی‌چلک گفت: کلمه‌ای که ایشان در توئیت خود نسبت به منتقدان استفاده کرد، برای جامعه ایرانی بار منفی شدیدی به همراه داشته است. در حالی توهین جهانپور نسبت به مردم ایران نوعی یاغی‌گری به حساب می‌آید که مردم دیگر تحمل این نوع یاغی‌گری‌ها را ندارند. مسوولان حداقل کار ممکنی که می‌توانند برای مردمی که همه سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، انجام دهند سخن با زبان خوش، تکریم و احترام است؛ نه آنگونه که آقای جهانپور با مردم صحبت می‌کند.
 
با خس و خاشاک، کشور آتش گرفت با پفیوز هیچی؟ (اینجا)
 
سکوت معنادار دولت روحانی و دکتر نمکی در مقابل توهین کیانوش جهانپور، جای، اما و اگر‌های فراوان دارد. مطلب انقدر شفاف است که در صورت تداوم سکوت، تبدیل به ضرب المثل در دولت بعد و افکار عمومی خواهد شد. از ما گفتن بود جناب نمکی.
 
پفیوز کیست آقای نمکی؟ (اینجا)  
 
اینکه یک ادم بی ادب به جماعتی از شهروندان فحش صریح بدهد و در جای خود بماند، مساما مجوزی برای ایجاد هزاران شائبه خواه بود. با عبارت خس و خاشاک نامیده شدن گروهی از مردم توسط احمدی نژاد، کشور آتش گرفت، اما برای این آقا گویا فرش قرمز پهن کرده اند. منتظر استعفا و یا برداشتن کیانوش جهانپور با قید فوریت هستیم آقای نمکی. در غیر این صورت پای شما هم بعنوان تائید کننده گیر است و پیامد‌های بعدی، به حساب شما هم نوشته خواهد شد.
 
واکنش به فحاشی‌های آقای «فحاش» (اینجا)
 
جهانپور از یک طرف و عیسی کلانتری از طرف دیگر؛ مدیران دولتی انگار با آن تبختر و موضع اربابی خود کمر به قتل اعتماد عمومی بسته و هر روز به نحوی روح و احساس مردم را جریحه‌دار می‌کنند.
 
رسانه دکان ندارد آقای نمکی، بجای بستن دکان، دهان بعضی‌ها را ببند (اینجا)
 
دیر یا زود چند روز باقیمانده هم تمام می‌شود و رسانه‌ها می‌مانند و یک دنیا عذر بدتر از گناه و حاشیه‌های وزارت بهداشت و نقد عملکرد آقای سخنگو. به آقای نمکی باید گفت که رسانه دکان ندارد آقای نمکی. بجای بستن دکان بعضی‌ها، بهتر است جلوی دهان بعضی‌ها را ببندی. حساب کشی تا چند ماه دیگر ان شاالله.
 
همه حاشیه‌های فراموش نشدنی کیانوش جهانپور
 
چرا جهانپور با ادب، جهانپور بی‌ادب شد؟ (اینجا)
 
کیانوش جهانپور یک شخص نیست. نوعی شیوه رفتاری در روابط عمومی دستگاه‌های دولتی می‌تواند قلمداد شود. الگو‌های رفتاری متشابه با الگوی رفتاری زشت و زننده این فرد هم، تجربه‌ای موردی نیست، موارد زیادی از این دست، گزارش شده و می‌شود. برای رفع و کاهش احتمال تکرار چنین رفتار‌های زشتی، باید تغییرات رویه‌ای، کارکردی، ساختاری و قانونی لازم صورت پذیرد. به گونه‌ای که شهروندان، امکان احقاق حقوق سریع خود در دستگاه‌های دولتی را پیدا کرده و احتمال تبدیل جهانپور‌های با ادب به جهانپور‌های بی‌ادب، کاهش پیدا کند.
 
آقای نمکی، جهانپور را به فوریت عزل کنید (اینجا)
 
انتشار توئیتی از سوی سخنگوی سازمان غذا و دارو با واکنش‌های گسترده روبرو شد.
 
شیوه جدید صحبت یک سخنگو؟ پفیوزان تاریخ؟ (اینجا)
 
خاک بر سر هر چه سازمان نظارتی ساکت که یک سخنگو در یک پست رسمی، به درست یا به غلط، به خودش اجازه بدهد این چنین صحبت کند. برایت متاسفیم آقای نمکی. بشدت برایت متاسفیم
 
به شیوه صحبت مدیران وزارت بهداشت متاسفیم (اینجا)
 
شاید بتوان حدس زد که علت این حجم تندخویی، درشت گویی، خارج از چارچوب صحبت کردن، پرخاشگری بعضا گستاخانه و. در برخی از مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای چیست. آن از جهانپور و ادبیات مسئله دارش در فضای مجازی و متاسفانه این از دکتر وهاب زاده عزیز! آیا مدیران وزارت بهداشت نمی‌توانند متین، باوقار و مودب صحبت کنند؟
 
تو چی می‌دونی از خروج و تزریق خارج از چارچوب واکسن کرونا، آقای جهانپور؟ (اینجا)
 
چنان مطلق گویی می‌کند که آدم به ریشخند وادار می‌شود. اگر ثابت کردیم، حاضرید کل مدیران وزارت بهداشت جمیعا (از وزیر گرفته تا خود شما) استعفا دهید؟ وقتی برای رعایت حال مردم و همچنین چشم پوشی از برخی از خطا‌های موردی برخی از پرسنل سکوت می‌کنیم، این به معنای بی اطلاعی یا کم اطلاعی نیست. به احترام مردم، به احترام زحمات کادر بهداشت و درمان، به احترام شرایط ویژه کشور، مصلحت به صحبت و پیگیری بیش از این نیست. اما شما هم لطفا مطلق گویی را کنار بگذار. به روش‌های دیگری هم می‌توان رضایت مردم را جلب نمود و کار‌ها را بشکل حرفه‌ای دنباله گیری کرد. راستی یک سوال، تا چقدر از آمار دقیق نیرو‌های فعال (رسمی، غیر رسمی، قراردادی و حتی پیمانکاری) در کادر درمان اطلاع دارید؟
 
از حد گذری یا خودشیرینی و بی نمک بازی جهانپور (اینجا)
 
بی دلیل نیست که او را فردی با خلقیات حاشیه سازی می‌شناسند. در هر کار دارای کمترین ارتباط با حوزه بهداشت و درمان ورود می‌کند و بعضا حاشیه‌های پر هزینه می‌سازد. در اخرین توئیت خود، پیشنهاد ارایه گواهی سلامت روان را برای نامزد‌های ریاست جمهوری داده است. سوال اینجاست که آیا در دنیا، نمونه‌ای از این نوع گواهی را درخواست می‌کنند؟ آیا اخذ گواهی سلامت روان برای انتصابات مدیریتی نباید الزامی شود؟
 
قلیچ را ول کن قلوچ وزارت بهداشت رو بچسب (اینجا)
 
آقا این چه وضعیه که هر کس هر حرفی بزنه؛ این آقا به اسم سخنگو یا روابط عمومی خودش رو میندازه وسط و درشت گویی می‌کنه. بابا مگه تو کی هستی که اینقدر اعتماد به سقف داری؟ نه عملکردت حرفه‌ای می‌زنه و حد و نه اندازه سیاسی- مدیریتی خاص داری که بگیم سری تو سر‌های خواص است. آقای جهانپور، در نظام اداری، جایی برای تند مزاجی و سلیقه گرایی تعریف نشده و اینقدر از وزارت بهداشت و آبرویش برای رفتار‌های نادرستت هزینه نکن.
 
وقتی شما دبیرستان بودید من در حوزه دارو فعالیت میکردم (اینجا)
 
جهانپور: اگر برای واکسن ۴ دلاری، پروفورم ۵۰ دلاری بیاید، علامت سوال وجود دارد و حق نداریم مجوز واردات این چنینی بدهیم. این تفاوت قیمتی شاید در شیک‌ترین حالت، اسمش پورسانت باشد. پایان این ماجرا در حالت خوش واکسن گیت است! خوانساری: اگر عده‌ای تخلف می‌کنند با آن‌ها برخورد کنید، اما چرا جلوی بخش خصوصی شناسنامه‌دار و معتبر سنگ‌اندازی می‌کنید؟ درست نیست بعد از دستور رئیس‌جمهوری، وزارت بهداشت اینطور موضع‌گیری کند.
 
آقای جهانپور، پورسانت یا رانت؟ (اینجا)
 
یکی از جا‌هایی که نیازمند شفافیت بیشتر و بیشتر از گذشته است، سازمان غذا و دارو است. حوزه واردات دارو هم برای بعضی‌ها بهشتی شده است. در این بین، جهانپور وزارت بهداشت ادعای پورسانت نجومی در واردات واکسن دارد؟ باید از ایشان پرسید که احتمالا منظورشان رانت است نه پورسانت!
 
جهانپور درست میگی، اما حاشیه نساز (اینجا)
 
کسی نیست به این تازه مدیر بگه که وظیفه روابط عمومی یا سخنگوی فلان سازمان بودن، اونی نیست که تو انجام می‌دی و می‌گی؟ آخه چقدر دنبال حاشیه‌ای تو مرد. اگر بلد نیستی روابط عمومی چی باشی یا به روحیت نمی‌خوره، خو استعفا بده بشر. چقدر بخش درمان باید هزینه کار‌ها و حاشیه‌های تو رو بده.
 
نقش تخریبی کیانوش جهانپور در بخش بهداشت و درمان (اینجا)
 
سارا اسلامی در یادداشتی با عنوان چرا حرف‌های رئیس‌جمهور را باور کردیم؟ اقدام به تحلیل قدرت شبکه اجتماعی و نقش برخی از مستخدمین دستگاه‌ها که وظیفه تعامل با افکار عمومی را دارند، می‌نماید. نامبرده مدعی است که جهانپور رویه‌ای را در توییتر در پیش گرفته که تصویر ذهنی بخشی از مخاطبان را از خود، مخدوش کرده است. او در توییت‌هایش پاسخ‌هایی با نگاه از بالا و احتمالا به زعم خود دندان‌شکن به افراد می‌دهد. پاسخ‌هایی که باعث از بین بردن اعتماد عمومی نسبت به گفتار و بیانات مقامات همان دستگاه می‌شود.
 
درشت گویی دیگر از جهانپور و سکوت وزیر (اینجا)
 
بعید است فردی در کسوت مدیرکلی یا رئیس اداره، در نظام مدیریت دولتی تا بدین حد حاشیه سازی نموده و تندروی داشته باشد، اما برخوردی با وی صورت نگیرد؟ حاجی حامی آقای کیانوش جهانپور کیست؟ چرا دکتر نمکی با این سطح از کج رفتاری‌ها و تندروی‌های یک مدیر در مجموعه تحت مدیریتش برخورد نمی‌کند؟ شهروند ناراضی، رسانه بعنوان نوعی نماینده افکار عمومی ناراضی و. پس چه کسی از کیانوش جهانپور راضی است؟ آیا ایشان از مالیات شهروندان بشکل میلیونی حقوق می‌گیرد که به آن‌ها توهین کند؟ منتظر توضیحات مستقیم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم.
 
نارضایتی مجدد شهروندان از کیانوش جهانپور (اینجا)
 
بار‌ها تذکر داده وگفته بودیم که با توجه به حاشیه سازی‌های مکرر، ضرورت دارد که صلاحیت حرفه‌ای آقای کیانوش جهانپور برای تصدی پست روابط عمومی و سخنگویی، مورد بررسی قرار گیرد. اما گویا گوش شنوایی وجود نداشته و ندارد (ان شاالله در دولت بعد). آخرین دسته گل‌های ایشان، گویا به بحث نوع برخودشان با یکی از کاربر‌های فضای مجازی و لحن گفتاری آقای جهانپور برمی گردد.
 
تیکه اندازی کرمانپور به تند خویی‌های جهانپور! (اینجا)
 
بار‌ها و بار‌ها در خصوص اشتباهات، رفتار‌های غیر حرفه‌ای و تند خوئی‌های غیر قابل توجیه جهانپور در مسند روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفته ایم و هشدار‌های مکرر داده ایم. برخی از کارشناسان بنا به ادله‌های حرفه‌ای و ارتباطی، این فرد را به هیچ وجه شایسته حضور در چنین پستی نمی‌بینند، اما کم توجهی ها، منجر به تداوم حضور ایشان در دوره دو وزیر شده است؟ بنظر نمی‌رسد که خودشان توانایی حفظ و ماندگاری را داشته باشند، باید به دنبال شناسایی حامی ایشان گشت. شاید در پشت پرده سازمان غذا و دارو؟
 
فضای مجازی مثل چاقوست (اینجا)
 
یک روانشناس و مشاور خانواده در تشریح اثرات مثبت و منفی فضای مجازی در جامعه، آن را به چاقو تشبیه کرد و گفت: اگر بخواهیم فضای مجازی را به چیزی تشبیه کنیم چاقو بهترین گزینه است. درواقع چاقو یا کارد اگر چنان چه در دست جراح قرار بگیرد انسان بیمار و روبه موت را سالم می‌کند، اما اگر در دست چاقوکش باشد آدم سالم را به سینه قبرستان می‌فرستد.
 
اگر تیکه پراکنی نکنی، چیزی ازت کم نمی‌شه آقای روابط عمومی! (اینجا)
 
بازهم حاشیه‌های کیانوش خان جهانپور و صحبت‌های غیر مرتبط. آخر کسی در وزارت بهداشت نیست که به ایشان تذکر بدهد، شیوه در پیش گرفته شده توسط این آقای دکتر، شیوه مناسبی برای تامل با سیاسیون، مدیران، رسانه و .. نیست. با تداوم این رویه دنبال چی می‌گردی کیانوش؟
 
مگر مجبورید، خبر بدهید و ماله بکشید آقای جهانپور! (اینجا)
 
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، ادعا کرده است که نخستین واکسن ایرانی ‎کرونا مبتنی بر فناوری ویروس غیرفعال است. دو واکسن ایرانی دیگر همزمان با فناوری mRNA که تکنولوژی مورد استفاده در واکسن مادرنا و فایزر است اینک در مرحله مطالعه حیوانی و پیش بالینی هستند که احتمالا بزودی به مرحله مطالعه بالینی خواهند رسید. باید از ایشان پرسید که ضرورت صحبت و مانور روی واکسن اول کم خاصیت چیست؟ چرا امید و انگیزه نابجا در جامعه پمپاژ می‌کنید؟
 
یک سوال پرسیدم چرابه دست وپازدن افتادید آقای جهانپور؟ (اینجا)
 
رائفی پور در پاسخ به فرافکنی کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، در یکسری رشته توئیت بیان کرده بنده یک سوال پرسیدم حالا چرا شما به دست و پا زدن افتادید؟ ‏بجای آسمان به ریسمان بافتن پاسخ سخنگوی کمیسیون بهداشت را بدهید! چرا باید مردم ایران (که در تحریم دارویی هستند) سی برابر! دیگر کشور‌ها کیس مطالعاتی دارو‌های کرونا باشند؟ چرا کشور‌های غربی و درگیر کرونا مانند امریکا، فرانسه، اسپانیا و انگلیس در این امر پیشگام نیستند؟
 
بعد از خودت بمال، دوزش را کم کن! (اینجا)
 
بعضی از جملات قصار را باید رد تاریخ پزشکی نوشت. خودت بمال دکتر هاشمی در قبل و دوزش را کم کن جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی. یادمان رفت با بیان علل رای دادن ترانه علیدوستی به روحانی، موضوع را سیاسی کنیم تا شاید از شدت حاشیه‌های بعضی از افراد کاسته شود.
 
انسولین نیست، اما تا دلتان بخواهد رو هست؟ (اینجا)
 
پدرام سلطانی نایب رئیس پیشین اتاق بازرگانی تهران در توئیتی، احتمالا در پاسخ کیانوش جهانپور که در پاسخ سوال یک شهروند که پرسیده بود چه خاکی بر سرمان کنیم، گفته بود، دوزش را کم کنید، توئیت طعنه آمیز جالبی را مطرح کرده است.
 
واکنش انتقادی کاربران به پاسخ جهانپور (اینجا)
 
بار‌ها تذکر داده بودیم که حضور دکتر جهانپور نه تنها کمک کاری برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست، بلکه با حاشیه سازی‌ها و بعضا برخی سخنان کمتر سنجیده شده، باعث التهاب فضا و افزایش فشار‌ها و هزینه‌ها بر این وزارت آنهم در شرایطی حساس، نظیر شرایط حاضر می‌شود. اما مثل اینکه گوش شنوائی برای تذکرات ما وجود ندارد.
 
بازهم هم حاشیه سازی‌های تمام نشدنی کیانوش جهانپور! (اینجا)
 
اصلا گویا این فرد از حاشیه سازی و حاشیه پردازی سیر نمی‌شود. سلبریتی هم نیست که بگوئیم می‌خواهد جلب توجه کند؟ آقای جهان پور عزیز، از پست روابط عمومی وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی استعفا بده، هرچقدر دلت خواست پست و کامنت و لایک بفرست. واقعا که تو دیگه نمونه‌ای!
 
توصیه‌های سرهنگ دکتر کیانوش جهانپور؟ (اینجا)
 
دکتر کیانوش جهانپور، مدیرکل محترم روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ معتقد است که با انتظامات و نیروی انتظامی باید با کسانی که ماسک نمی‌زنند برخورد شود. چرا که عدم رعایت موارد، تجاوز به حقوق عامه است. قضاوت با خود شما
 
روابط عمومی جای زرد نویسی نیست جناب جهانپور! (اینجا)
 
دکتر جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، اخیرا اقدام به انتشار توئیتی نموده و گفته اگر جای کادر مراکز بهداشت روستائی و شهری بودم، می‌نوشتم که VIP نداریم. هرچند ممکن است نیت این بزرگوار، آموزش غیرمستقیم و نهی از منکر باشد. اما این شیوه بنظر با قواعد و رسمیت نظام اداری اندکی تفاوت دیدگاه دارد. ان شاالله وقتی از پست مدیر کلی کنار رفتید، هر طور که دلتان می‌خواهد بنویسید.
 
باز هم جهانپور، باز هم حاشیه! (اینجا)
 
آدم یاد بعضی تبلیغات انحرافی می‌افته. مثلا یکی از کلمات اسم ایرلاین را عامدانه اشتباه می‌نویسند تا در کانون توجه قرار گرفته و به رایگان تبلیغات کنند. یا حاشیه یک سریال رو اونقدر نقد و بررسی می‌کنند تا تبلیغی بشه برای سریال و .... شباهتی بین توئیت‌های جهانپور و توضیحات ما نمی‌بینید؟
 
دکتر جهانپور مناظره علمی را می‌پذیرد یا درجا می‌زند؟ (اینجا)
 
گلایه‌ها از دکتر جهانپور و نوع عملکرد وی در حوزه بهداشت و درمان در سمت‌های سخنگو و مدیرکل روابط عمومی زیاد است. ورای نوع شخصیت فردی و خلقیات، یکی از محور‌های اصلی این گلایه‌ها، تاکید بر ورود نابجای ایشان در هر مسئله‌ای دارد. این بار، دکتر حسن اکبری، دکتر جهانپور را به مناظره دعوت کرده است. آیا دکتر جهاپور شجاعت پذیرش را داشته، یا در جا زده و خود را به نشنیدن می‌زند؟
 
نقد صدا سیما یا گلام بازی جهانپور؟ (اینجا)
 
جهانپور وزارت بهداشت و درمان مدعی شده که صدا و سیما اخبار و جهت دهی‌های فیک و نادرست در خصوص کرونا منتشر نموده و بعد از فهمیدن غیر اصیل بودن این توصیه‌ها، می‌گوید فریب این جماعت را نخورید، ممنون که هستید! واقعا جهانپور حجم زحمات رسانه‌ها، خصوصا صدا و سیما را در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا نمی‌بیند؟ اگر جواب مثبت است، این انتقادات و مزه پراکنی‌ها برای چیست؟
 
دکتر جهانپور و کباب سنتی اردبیل + عکس (اینجا)
 
‌می‌گن گاهی شهرت کار دست آدم می‌ده، اینجاست. آقای دکتر جهانپور سخنگوی سابق وزرات بهداشت تشریف برده بودن کبابی ماسکشون هم تو دستشونه! راستی دکتر جون پس رعایت پروتکل‌های بهداشتی چی شد؟
 
همه حاشیه‌های فراموش نشدنی کیانوش جهانپور
 
چه چیزی باعث شد جهانپور از این سمت کنار گذاشته شود؟ (اینجا)
 
«پرهیز از هرگونه سیاسی کاری و تمرکز بر جنبه‌های فنی و تخصصی وزارتخانه»؛ این دلیل وزیر بهداشت است برای برکناری کیانوش جهانپور از وظیفه سخنگویی وزارت بهداشت که صبح امروز صورت گرفت.
 
کنایه سخنگوی وزارت بهداشت به نمایندگان مجلس + عکس (اینجا)
 
سخنگوى وزارت بهداشت با اشاره به عکس یادگاری نمایندگان مجلس دهم، از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با کرونا انتقاد کرد.
 
تهدید خلبان و کادر پروازی «تهران-بوشهر» (اینجا)
 
درپی انتشار خبری مبنی بر اخراج یک متخصص بیهوشی از پرواز تهران- بوشهر به بهانه ناقل بودن، سخنگوی وزارت بهداشت کادر پرواز و خلبان این هواپیما را در صورت صحت داشتن ماجرا تهدید به مشاهده عواقب آن کرد.
 
مصائب آقای سخنگو؛ شوخی با چین و آمار فوتی‌های کرونا (اینجا)
 
کیانوش جهانپور در اواسط فروردین از عملکرد دولت چین در انتشار آمار علمی درباره همه‌گیری ویروس کرونای جدید به‌شدت انتقاد کرد که با واکنش‌های زیادی همراه شد. اما مصیبت‌های آقای سخنگو به اینجا ختم نشد. ماجرا به انتقادات تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در روز‌های گذشته برمی‌گردد که آمار جان‌باختگان کرونا را سؤال‌برانگیز دانستند. او دراین‌باره گفت:ما مسئول این نیستیم که آمار‌ها را به کسی اثبات کنیم. در دوره انتخابات هم بعضی از آمار‌ها را قبول نداشتند!
 
دستگاه ویروس‌یاب سپاه مجوز وزارت بهداشت را ندارد (اینجا)
 
سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری خود اعلام کرد دستگاه ویروس یابی سپاه که از شعاع صد متر و در ۵ ثانیه آلودگی ویروس کرونا را نشان می‌دهد از سوی سازمان غذا و دارو تائیدیه نگرفته است.
 
اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت نسنجیده، اما رفتار سفیر چین مودبانه بود (اینجا)
 
روزنامه کیهان در یادداشتی از اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد و اطلاع‌رسانی چین درباره شیوع کرونا انتفاد کرد و رفتار اخیر سفیر چین را مودبانه خواند.
 
ادعا‌های ضد چینی آقای سخنگو (اینجا)
 
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران طی مصاحیه‌ای با خبرگزاری آناتولی ترکیه ادعا کرد آمار‌های دولت چین درباره کرونا یک «شوخی تلخ» است.
 
مشکوک بود، گفتن برو! آقای جهانپور، این کلیپ راسته یا دروغه! (اینجا)
 
متاسفانه سطحی نگری و اقدامات نمایشی در بعضی حوزه‌ها، بشدت خطرناک‌تر از اقدام نکردن است. وزارت بهداشت و رئیس ستاد کرونا چه پاسخی در خصوص این کلیپ دارند. فعلا کاری نداریم، اما بعد از اتمام این بلای خانمان سوز، مطالبه گری حقوقی خواهیم کرد. هرچند معتقدیم، تلفن قطع کردن جناب جهانپور نباید به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشته شود.
 
آقای وزیر بهداشت، کرونا عمه داره؟ (اینجا)
 
وزیر محترم بهداشت، پیام پایین را در شبکه اجتماعی پخش کرده است. برای راستی آزمائی به شماره فوف زنگ زدیم و نفر ۲۰ در پشت صف بودیم. سوال این است که آیا واقعا این شیوه اطلاع رسانی درست است؟
 
باز هم کم توجهی به پرچم کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (اینجا)
 
پیرو برگزاری نشست خبری سیدکامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، متاسفانه مجددا شاهد انواع کم دقتی‌ها به پرچم رسمی کشور در این وزارتخانه هستیم. آرم الله وسط پرچم (نصب شده در پشت سر ایشان) مشکی می‌باشد، در حالیکه طبق قانون، آرم الله وسط پرچم، قرمز است. آقای دکتر کیانوش جهانپور بعنوان رئیس مرکز روابط عمومی وزارتخانه، چکار می‌کنند؟ منتظر پاسخگویی هستیم.
 
مغلق گویی مجدد دکتر جهانپور وزارت بهداشت (اینجا)
 
قدرت، ثبات و پایداری یک مجموعه سازمانی را باید بشکل توامان در وضعیت عملکردی سازمان در موقعیت‌های جاری و عملکرد ارایه شده در موقعیت‌های بحرانی، جستجو نمود. در این بین و خصوصا در شرایط بحران، عملکرد روابط عمومی سازمان و قوت و توانمندی مدیریتی آن، می‌تواند تا حد زیادی، منجر به افزایش رضایتمندی‌ها و کاهنده التهابات باشد. قابلیتی که حداقل در داستان هفت چنار محمودی لردگان، از دکتر جهانپور سراغ نداریم.
 
پاسخ گویی فشل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به یک بحران (اینجا)
 
در پی مشکلات بوجود آمده در خصوص ابتلا تعدادی از روستائیان روستای هفت چنار محمودی لردگان و شایعات و شنیده‌های مطرح در این خصوص، روابط عمومی این وزارتخانه در اقدامی غیر حرفه‌ای و سطحی، صرفا به بیان کلیاتی غیرکاربردی و رافع مسئولیت اکتفا کرده و حتی می‌توان ادعا نمود که بنوعی دچار اهمال کاری شده است. با توجه به التهاب اجتماعی ایجاد شده، با قید فوریت منتظر پاسخگویی و روشنگری‌های شایسته هستیم.
 


تعداد بازدید : 5
 
سلیمی: ترک فعل‌های عجیب و غریب در وزارت بهداشت سابق باید به قوه قضاییه ارجاع داده شود

نماینده مردم محلات در مجلس:
برخی آقایون برخی بعد از اتمام وزارتشان در برج عاج می‌نشینند و به ریش همه می‌خندند
شنیده شده که برخی از آن‌ها قصد دارند چوب لای چرخ دولت جدید بگذارند
باید به جرم این افراد که ترک فعل هست برخورد می‌شد تا به چنین موضوعی فکر نکنند
با افرادی که قصد پنچر کردن چرخ دولت جدید را دارند باید برخورد شود.
 
اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین